Gå til innhold

Hva syns dere om åpen kjøkkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er overrasket over at så mange ikke liker åpen løsning! Jeg gjør det heller ikke, men trodde jeg var motstrøms der. Vi hadde åpent da vi overtok leiligheten og det var kjekt når barna var små, men vi satte opp en vegg og det var nesten som å få en ekstra etasje! Nå går det an å ha jentekveld f eks selv om de andre er hjemme! Vi har laget benker  med gode puter på rundt kjøkkenbordet, så det føles nesten som to stuer, så går det an å være for seg selv selv om vi ikke bor så stort.

Eneste gangene jeg liker åpen løsning, er hvis man bor alene!

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

noen som har erfaring med skyvedør/skyvevegg mtp. åpen kjøkkenløsning?

Anonymkode: 80756...b52

Vi har dobbel glassdør, den står åpen til vanlig, så får følelsen av luft. Men elsker at den kan lukkes ved behov! Så kan man stå på kjøkkenet og lage mat og synge til radioen uten ta det påvirker de som evnt ser på tv eller noe i stua!

Anonymkode: 4b063...eaa

Skrevet
På 7.2.2017 den 21.53, Anonym90059005 skrev:

Åpen løsning kan være både og, men det dummeste jeg ser er alle boligannonser hvor de fremstiller det som om det ikke skal være en tv i stua. Alle har jo det, og i sikkert 99 % av alle boliger, så er sofa/stue innredet i forhold til en tv.

Jeg har det ikke, og når jeg kjøper, skal det aldri noen TV inn dit. Bortkastet tid.

Anonymkode: 6a05b...44c

Skrevet
På 7.2.2017 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet blir jo om du er villig til å ofre et soverom for å få separat løsning...? Drt er det som er alternativet i slike små leiligheter. 

Anonymkode: 2262b...897

Jeg hadde ofret det.

Skrevet

Den leiligheten som er linket til er jo bare 64 kvadrat, da føles det mye mindre klaustrofobisk når man har åpen løsning. Semi-åpen er også fint, for eksempel kan man bruke en romdeler som samtidig har oppbevaringsmulighet.

Jeg er for øvrig tilhenger av åpen løsning inn til kjøkkenet hvis utsikt og planløsning skaper en positiv helhet. Og det gjør det veldig ofte! Hvis jeg skulle hatt lukket kjøkken hadde jeg gått glipp av utsikten gjennom 8 meter med skyvdører som leder ut i hagen, over åker og eng så langt øyet kan se, helt til havet i det fjerne. Jeg hadde syntes det var veldig stusslig å stå og lage mat på kjøkkenet hvis jeg skulle bli frarøvet den følelsen. Men planløsningen gjør at kjøkkenet fortsatt har 3 av 4 hele vegger og kjøkkenøy på den veggen som mangler, så det er nesten like privat og har en koselig kjøkkenkrok med egen tv.

Det eneste jeg vil si er veldig ok med lukket kjøkken er at man kan stenge rotet helt ute når man har gjester. Jeg er ganske ustrukturert av meg og det blir gjerne litt kaos når jeg lager mat. Litt kjipern å måtte rydde alt før gjestene kommer da ja.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det ikke, og når jeg kjøper, skal det aldri noen TV inn dit. Bortkastet tid.

Ja, men da tilhører du altså den 1 % og er sånn sett irrelevant i denne diskusjonen. En boligannonse burde i mine øyne rette seg mot flertallet, ikke noen særinger som utgjør mindre enn sperregrensen.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke taklet åpen kjøkkenløsning, greit å kunne lukke døra om noen ser på TV eller om mannen har besøk. Men om jeg måtte velge så ville jeg hatt stort kjøkken og liten stue enn omvendt.

Anonymkode: 586fc...812

Skrevet

Vi har ikke åpen løsning, men det vil vi ha når vi engang pusser opp. Er nitrist å stå alene på kjøkkenet, uten å kunne snakke med de på stua! 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som skal selge en bolig vil vel henvende seg til flertallet. Det er enklere for særinger å se for seg hvordan de vil møblere stua uten tv, selv om det er tv på bildet i boligannonsen. 

Skrevet
På 7.2.2017 den 21.42, AnonymBruker skrev:

I en liten leilighet som du kaller det, er det veldig ofte ikke andre muligheter enn å ha åpen stue/kjøkken løsning. Det skal være litt grunnflate for å få plass til et separat kjøkken.

Anonymkode: f4739...9d1

Jeg bor i en like liten leilighet og har heldigvis ikke åpen kjøkkenløsning. 

Anonymkode: b3d36...296

Skrevet

Jeg har prøvd begge deler, og løsningen imellom de to (vegg med stor åpning uten dør mellom kjøkken og stue). La oss si det slik at da jeg kjøpte den leiligheten jeg nå bor i så var separat kjøkken en av positive tingene som gjorde at jeg valgte å kjøpe akkurat den. 

Har vegg med glassfelt mot stuen, og skyvedør i glass inn til kjøkkenet. Det å kunne etterlate kjøkkenrotet på kjøkkenet mens man spiser og hygger seg i stuen er verdifullt for meg. Den samme verdien har det for meg å kunne trekke skyvedøren igjen når jeg f.eks. freser karri.

Når det er sagt så var leiligheten i lenken virkelig fin.

Anonymkode: 4c292...6da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...