Gå til innhold

Hva syns dere om åpen kjøkkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med 4 barn, er jeg glad jeg ikke har åpen løsning lenger. Det var plagsomt når noen laget mat på kjøkkenet, hadde viften på, mens andre prøvde å høre noe på TV f.eks. Kunne fint hatt det, hvis det bare var et par stk i husholdningen.

Anonymkode: 96abe...356

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange som ikke har tv

Anonymkode: 36a70...b27

Veldig mange fler som har tv enn ikke

• Liker 9
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I en liten leilighet som du kaller det, er det veldig ofte ikke andre muligheter enn å ha åpen stue/kjøkken løsning. Det skal være litt grunnflate for å få plass til et separat kjøkken.

Anonymkode: f4739...9d1

Men man trenger derimot ikke så stor grunnflate for å få plass til en sofa og tv :) 

Heller stort kjøkken enn stor stue. 

Og jeg er helt i mot åpen løsning. Hadde jeg bodd helt alene og aldri hatt gjester kunne åpen løsning fungert. Det gjør jeg ikke, og for meg er det viktig at man har flere seperate oppholdsrom så man ikke er tvunget til samvær med hverandre. Å ha venninnebesøk over en kaffekopp eller et glass vin på kjøkkenet selv om andre ser tv i stua er herlig :) 

Anonymkode: 99c13...42d

• Liker 2
Skrevet

Elsker det fordi vi har små barn og lett kan lage middag med oversikt på barna samtidig. God vifte og hyppig rydding er et must 

Anonymkode: a06e1...cbc

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker lukket kjøkkenløsning og valgte det helt bevisst da jeg kjøpte leilighet. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har åpen kjøkkenløsning, men rommet går i vinkel. Det vil si at jeg har et fullverdig kjøkken, som går over i en spisestuen, og som svinger rundt til stua. Kjempepraktisk når vi har gjester og jeg kan være sosial selv om jeg lager mat. Oppvaskmaskinen vår bråker ikke i det hele tatt, så jeg hører den ikke når vi ser på TV.

Det gir mer romfølelse, og gir meg en følelse av mye luft ihvertfall.

Skrevet

noen som har erfaring med skyvedør/skyvevegg mtp. åpen kjøkkenløsning?

Anonymkode: 80756...b52

Skrevet

Jeg hater åpen kjøkkenløsning. 

Jeg vil ikke måtte høre på støy fra kjøkkenvifte, kjøleskap, oppvaskmaskin og andre kjøkkenapparater når jeg sitter og slapper av. 

Jeg vil ikke ha matos i hele stuen. 

Jeg vil ikke måtte velge mellom å la gjestene sitte og se på rotet, eller måtte bruke tid på å rydde mens besøket fremdeles er der. Jeg vil kunne sette alt ut på kjøkkenet, lukke døren, og så være med gjestene og rydde når de har gått. 

Og jeg vil kunne trekke meg tilbake tli kjøkkenet og lukke døren når gjester driver meg til vanvidd og jeg trenger en pustepause uten at det er for tydeligvig at jeg stikker av. 

Vi har kjøkken rett attom stuen, med 120 cm skyvedør mellom. Det er helt genialt.

Anonymkode: 64080...1bd

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har det, er genialt. 

• Liker 1
Gjest New Girl
Skrevet
14 timer siden, Anonym90059005 skrev:

Veldig mange fler som har tv enn ikke

Jeg sier som Joey, hvis man ikke har TV, hva skal alle møblene peke mot? :P I den leiligheten som er i linken så er jo sofaen rettet rett mot kjøkkenet. Da er man avhengig av at det er veldig ryddig der hele tiden.

Liker ikke helt åpne kjøkkenløsninger, men ikke helt lukket heller. Liker å ha kontakt med de i stua mens jeg er på kjøkkenet. Foretrekker en kjøkkenkrok.

Skrevet

Går fint hvis du har et kjøl/frys skap som går stille. Det hadde IKKE jeg... Nå har jeg avskilt kjøkkenløsning og er fantastisk fornøyd med det og kjøleskapet kan bråke så mye det vil

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke bare hvitevarer som kan bråke. Opprydding, oppvasken inn og ut av maskinen og skapene. Klirrrrr, klirrr klirr... Det er sånne lyder som gjør meg gal i hodet, så jeg er glad jeg kan lukka døra når mannen styrer. 

• Liker 2
Skrevet

Den er helt greit så lenge kjøkken vifter virker som den skal og suger inne det meste lukt. Hvis ikke blir det dårlig inne klima.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg vil kunne trekke meg tilbake tli kjøkkenet og lukke døren når gjester driver meg til vanvidd og jeg trenger en pustepause uten at det er for tydeligvig at jeg stikker av. 

Dette!!!!!!!

Det har fortsatt ikke gått ett eneste familieselskap hvor ikke mannen og/eller jeg har gjømt oss på kjøkkenet for å telle til ti :fnise:

Anonymkode: 5ff70...42c

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette!!!!!!!

Det har fortsatt ikke gått ett eneste familieselskap hvor ikke mannen og/eller jeg har gjømt oss på kjøkkenet for å telle til ti :fnise:

Anonymkode: 5ff70...42c

Anbefaler heller å ikke invitere folk dere ikke liker. Familie er ingen grunn til å bli invitert. Satser på at dere motstandere har tekst på veggene og shabby-chic stil.

Åpent er tingen. Bygges ikke nytt med separat kjøkken i dag

Anonymkode: 6c6b8...fd4

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har skyvedør til mitt kjøkken. Jeg valgte en med helfigursspeil. Mitt kjøkken er ved siden av entrèen, så hvis jeg har døren åpen ser det bare ut som et vanlig speil. Hvis jeg har den lukket kan jeg late som om jeg har et hemmelig rom... Til noen spør hvor kjøkkenet er.

• Liker 1
Skrevet

Utseendemessig liker jeg best åpen kjøkkenløsning, alt virker større og mer åpent. Likevel har jeg gang på gang valgt bort åpen løsning pga matlukt, støy fra kjøkkenmaskiner og for å få stå i fred på kjøkkenet når jeg har gjester. Det er koselig å lage mat og snakke med gjestene samtidig, men enkelte ganger kan det bli litt hektisk og da liker jeg i grunnen best å være på kjøkkenet alene. For min egen del rydder jeg etterhvert når jeg lager mat, så det at man kan se oppvask ol er ikke problem for meg. 

Anonymkode: 35b90...6d4

• Liker 1
Skrevet

Sykt fin leilighet :) Den hadde jeg kjøpt om jeg hadde hatt pengene..

Anonymkode: 3a56d...699

Skrevet

Uten barn: helt ok.

Med barn, særlig småbarn som skal pille og plukke på alt: helt uaktuelt.

Anonymkode: 2ce73...33b

Gjest Bifftomat
Skrevet

Jeg liker det ikke. Kan ikke fordra matlukt i oppholdsrommene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...