AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #1 Skrevet 7. februar 2017 Jeg kikker litt på leiligheter for tiden og ser det er mange som har åpen kjøkkenløsning. Kjenner jeg får litt angst av det, hva er vitsen? Med mindre man har en veldig stor/stue eller mer som delvis åpen kjøkkenløsning så vil jeg ikke ha en leilighet med dette. Som f.eks denne leiligheten, hvordan i huleste skal man innrede stuen? Hvor skal man ha tv og evt bokhylle etc: https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=90192347 Anonymkode: 0da51...fa9
Testosteron Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 Jeg har åpen kjøkkenløsning, noe som fungerer godt siden leiligheten er liten. Leiligheten virker større siden rommene delvis går i ett
Fru Uperfekt Skrevet 7. februar 2017 #3 Skrevet 7. februar 2017 Syns det er noe tull halvåpent kan gå men ikke åpen 6
lalaB Skrevet 7. februar 2017 #4 Skrevet 7. februar 2017 Jeg liker separat kjøkken best. Kan se at åpen kjøkkenløsning er smart i små leiligheter, for å utnytte rommet. Eller for barnefamilier, så man kan ha oversikt over ungene selv om man står på kjøkkenet. Men jeg liker å kunne sitte å kose meg i stua uten å måtte sitte å se på oppvaska. Og jeg forstår godt problemstillingen din i forhold til møblering i den leiligheten. 8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #5 Skrevet 7. februar 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kikker litt på leiligheter for tiden og ser det er mange som har åpen kjøkkenløsning. Kjenner jeg får litt angst av det, hva er vitsen? Med mindre man har en veldig stor/stue eller mer som delvis åpen kjøkkenløsning så vil jeg ikke ha en leilighet med dette. Som f.eks denne leiligheten, hvordan i huleste skal man innrede stuen? Hvor skal man ha tv og evt bokhylle etc: https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=90192347 Anonymkode: 0da51...fa9 Jeg synes dette var helt supert! Hadde ikke nølt med å kjøpt denne leiligheten i hvert fall. Anonymkode: f4739...9d1 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #6 Skrevet 7. februar 2017 Jeg elsker åpen løsning. Har du stor stue trenger ikke sofaen å stå inntil veggen, men en halv meter fra så kan du ha en hel vegg med bokhyller bak der. Anonymkode: 04a58...b89 2
Elaine Marley Skrevet 7. februar 2017 #7 Skrevet 7. februar 2017 Det spørs litt, men egentlig er jeg ikke noe fan av det. Synes det blir en voldsom matos av det uansett hvor god vifte man har, men lager endel krydret mat. Pluss at jeg ikke alltid synes det er like fint med kjøkkenet helt opp i stua. Sånn som i den linken ble for mye synes jeg. 7
onyx Skrevet 7. februar 2017 #8 Skrevet 7. februar 2017 Nei jeg er ikke noen fan av åpen kjøkkenløsning annet enn i veldig små leiligheter, men denne var heller ikke så liten. Det er tydelig de har tatt vekk en vegg ja. Jeg foretrekker lukket, til nød halvåpen, løsning. Åpen løsning synes jeg er masete, lukt, rot og støy. 8
Gjest Selfie Skrevet 7. februar 2017 #9 Skrevet 7. februar 2017 Vi har åpen løsning, og jeg liker det ikke. Mye fordi det alltid må se strøkent ut på kjøkkenet, og det er plagsomt hvis vi har gjester og jeg må bruke en kjøkkenmaskin. Og hvis jeg rydde litt på kjøkkenet mens vi har gjester (setter inn i oppvaskmaskinen...), så blir det oppbruddsstemning. Vurderer å sette opp vegger her👍
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #10 Skrevet 7. februar 2017 I den leiligheten er det bare å sette sofaryggen mot kjøkkenet og tv der sofaen står. Jeg trives med åpen løsning, så lenge kjøkkenet er fullverdig kjøkken og ikke bare langs en vegg. Når vi lager mat, lager vi den sammen, og man kan følge med på barna samtidig. Riktig bruk av kjøkkenvifte gir minimalt med lukt, og en god kjøkkenvifte bråker lite. Min fra Røroshetta har vel ca samme støynivå som en stillegående oppvaskmaskin. Anonymkode: bface...b82 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #11 Skrevet 7. februar 2017 Jeg hadde ikke taklet helåpen løsning. Og spesielt ikke i en liten leilighet. I den leiligheten du linket til har de både fjernet vegg og flyttet om på kjøkken og soverom. Anonymkode: b3d36...296 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #12 Skrevet 7. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke taklet helåpen løsning. Og spesielt ikke i en liten leilighet. I den leiligheten du linket til har de både fjernet vegg og flyttet om på kjøkken og soverom. Anonymkode: b3d36...296 I en liten leilighet som du kaller det, er det veldig ofte ikke andre muligheter enn å ha åpen stue/kjøkken løsning. Det skal være litt grunnflate for å få plass til et separat kjøkken. Anonymkode: f4739...9d1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #13 Skrevet 7. februar 2017 Jeg hater den åpne løsningen! Jeg skjønner ikke hva som har skjedd. Kjøkkenet er ikke lenger ett rom. Det har blitt degradert til en benk plassert ved siden av der man setter sofaen.. Jeg synes kjøkkenet er ett av de viktigste rommene i en leilighet (eller hus) så for min del er det kun separat stue og kjøkken som gjelder. Anonymkode: 6cb3f...394 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #14 Skrevet 7. februar 2017 Jeg foretrekker ikke åpen, jeg synes det gir mer "huslig" følelse og er mer hjemmekoselig med adskilt. Og så er det greit å ha mulighet til å stenge av kjøkkenet, gjør det stadig vekk får å holde barn og dyr unna. Nå bor jeg i hus. I en leilighet så er det kanskje mer praktisk med åpen? Uansett foretrekker jeg lukket kjøkkenløsning😉 Anonymkode: a932d...60c 2
Leo Skrevet 7. februar 2017 #15 Skrevet 7. februar 2017 Så lenge kjøkkenet ikke er stort nok til å ha plass til et stort spisebord så foretrekker jeg åpen løsning. Jeg ville imidlertid ikke ha kjøpt en leilighet hvor kjøkkenet er degradert til noen få elementer langs en vegg. Til det er jeg alt for glad i å lage mat og foretrekker at det er litt plass. Løsningen i leiligheten det linkes til synes jeg er helt fin. 1
Anonym90059005 Skrevet 7. februar 2017 #16 Skrevet 7. februar 2017 Åpen løsning kan være både og, men det dummeste jeg ser er alle boligannonser hvor de fremstiller det som om det ikke skal være en tv i stua. Alle har jo det, og i sikkert 99 % av alle boliger, så er sofa/stue innredet i forhold til en tv. 9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #17 Skrevet 7. februar 2017 9 minutter siden, Anonym90059005 skrev: Åpen løsning kan være både og, men det dummeste jeg ser er alle boligannonser hvor de fremstiller det som om det ikke skal være en tv i stua. Alle har jo det, og i sikkert 99 % av alle boliger, så er sofa/stue innredet i forhold til en tv. Mange som ikke har tv Anonymkode: 36a70...b27 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #18 Skrevet 7. februar 2017 For meg er følelsen av stor åpen plass viktigere. Vil heller ha en åpen løsning enn to små rom som er adskilt og trange. Har bodd i leiligheter der jeg savnet mer åpent rom, og i hus der det var koselig med adskilt Anonymkode: 0921d...0b2 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #19 Skrevet 7. februar 2017 Spørsmålet blir jo om du er villig til å ofre et soverom for å få separat løsning...? Drt er det som er alternativet i slike små leiligheter. Anonymkode: 2262b...897 2
prt90 Skrevet 7. februar 2017 #20 Skrevet 7. februar 2017 På leiligheter under 70-80 kvadrat så er vanligvis åpen eller halvåpen kjøkkenløsning å foretrekke av den enkle grunn at det er mer fleksiblet og gir mer effektiv utnyttelse av plassen. Eget kjøkken tar fort 10 kvadratmeter ekstra, og det er ikke så mange som er villige til å betale en million kroner for dør til kjøkkenet 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå