Gå til innhold

For mye ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette for mye vasking ? Vill gjerne høre deres mening også. Og hva er vaske rutinene deres ?

Hver dag:

støvsuger hele leiligheten, vasker overflater og vasker badet.

Hver tirsdag og fredag.

vasker alle gulvene, vasker badet, skifting av sengetøy, vasker alle overflater, vasker kjøleskapet og vasker kjøkkenskapene.

Jeg støvsuger også opp til to ganger om dagene pga litenhund som røyter. 

Anonymkode: 99dd6...d01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der synes jeg var veldig mye. 

Vasker hele leiligheten en gang i uken. Det inkluderer skifting av sengetøy. Støvsuger i løpet av uken ved behov og kjøkkenbenken tørker jeg av før/etter jeg har laget mat. 

Anonymkode: 09bd4...91e

• Liker 5
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette for mye vasking ? Vill gjerne høre deres mening også. Og hva er vaske rutinene deres ?

Hver dag:

Hver tirsdag og fredag.

vasker alle gulvene, vasker badet, skifting av sengetøy, vasker alle overflater, vasker kjøleskapet og vasker kjøkkenskapene.

Høres litt i overkant mye ut. Vi har hjelp i huset på heltid og hun vasker ikke inni kjøle- og kjøkkenskapene to ganger i uken. Men alle får gjøre som de vil. Trives du med det, så versågod. :blomst:

Endret av Veslefrikk
  • Liker 1
Skrevet

Kommer an på. Jeg har hunder. Har støvsugeren lett tilgjengelig hele tiden, men pleier ikke å støvsuge hver dag ( i alle fall ikke om jeg vet jeg ikke kommer til å få besøk...). Vasker over kjøkkenbenken daglig etter at jeg har laget mat. Skifter sengetøy hver andre uke, av og til oftere om hundene har fått lov til å sove med meg. 

Skrevet

Jeg synes det høres ganske mye ut, ja. Og dersom "vasker kjøleskapet og vasker kjøkkenskapene" betyr at du vasker inni disse skapene to ganger i uken vil jeg si det grenser til et usunt forhold til renslighet. 

Anonymkode: 7a84f...3d6

• Liker 9
Skrevet

Synes det hørtes ut som veldig mye vasking 

Skrevet

Det er mye, men jeg vet om flere som deg. Synes du skal gjøre det du føler for selv, ikke hva andre synes og mener :) 

Anonymkode: 6e48b...343

Skrevet

Dette er sykelig. Du har tvangsvaskemani. Ta deg i vare så det ikke tipper helt over for deg.

• Liker 4
Skrevet

Syns ikke dette hørtes sunt ut i det hele tatt. Vi trenger en normal bakterieflora i miljøet vårt. Jeg er av den oppfatning av at et sterilt miljø hjemme fører til mer sykdommer, da det svekker immunforsvaret mer enn det styrker det.

Og en ting til; er du hjemmeværende for å ha tid til alt dette? 

• Liker 1
Skrevet

Oj, det er vel omtrent det jeg gjør i løpet av en måned!

Blei sliten av å lese alt det du gjør.

Bytter du virkelig på senga to ganger i uka? Tirsdager og torsdager?? WHY??

Kjøleskapet vasker jeg etter behov. Bytter på senga en gang i uka, noen ganger hver annen uke. (Jeg dusjer før sengetid)

Støvsuger 2-3 ganger i uka her. Ingen husdyr her, men ett barn. Vasker en gang i uka, kanskje to dersom noe uforutsett skjer type melk på gulvet og liknende.

Vaske badet hver eneste dag? Hva innebærer det egentlig? Tørker over vasken og tar speilet to-tre ganger i uka pga tannkremmerker. Doen to ganger i uka.

Du vet det går an å vaske for mye? Noen bakterer er faktisk snille, selv om de er kategorisert som bakterier (selv om det høres farlig ut)

Anonymkode: a5316...3e7

• Liker 3
Skrevet

Ble en liten feil. Skifter bare på senga en gang i uken.

ts

Skrevet
1 time siden, lalaB skrev:

Syns ikke dette hørtes sunt ut i det hele tatt. Vi trenger en normal bakterieflora i miljøet vårt. Jeg er av den oppfatning av at et sterilt miljø hjemme fører til mer sykdommer, da det svekker immunforsvaret mer enn det styrker det.

Og en ting til; er du hjemmeværende for å ha tid til alt dette? 

Ja jeg er hjemmeværende :)

Skrevet

Jeg hadde aldri orket å bruke så mye av livet mitt på vasking. Aldri.

Anonymkode: f20f3...f10

• Liker 2
Skrevet

Men dere som sier de ikke hadde årker å gjøre alt dette. Hvis jeg ikke hadde gjort det på 1-2 uker så hadde det blitt mye støv osv, åssen klarer dere å ha det sånn rundt dere ? 

Ts

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver dag:

Hver tirsdag og fredag.

Er det møkkete så fort? Du har hund så da blir det ofte fort hår og da skjønner jeg. 

Vi har ett barn og støvsuger en dag i uka. Kjøkkenet nesten hver dag (mye søl med lite barn). Vasker overflater rundt omkring vet jeg ikke hvor ofte jeg gjør. Tar det når jeg ser det er støvete eller om det er noe møkk noe sted. Annenhver, tredje hver dag kanskje. Noen ganger sjeldnere. 

Vask av sengetøy gjøres hver annen uke. Da tørker jeg støv på soverommene også. Dette gjør jeg sjelden utenom da. 

Vask av gulv gjør vi ca. Hver fjortende dag. Noen ganger oftere og sjeldnere. Når vi ikke hadde barn kunne det nok lett gå ett par måneder i mellom. 

Vask av doer og vasker gjør vi flere ganger i uka. Ellers gulvet på badet tar vi sammen med resten av gulvene. Dusjen tas for sjeldent. Går fort en måned i mellom. 

Anonymkode: 118f0...74c

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dere som sier de ikke hadde årker å gjøre alt dette. Hvis jeg ikke hadde gjort det på 1-2 uker så hadde det blitt mye støv osv, åssen klarer dere å ha det sånn rundt dere ? 

Ts

Årker? Det er ingen som har sagt at de ikke gidder å vaske mer enn hver andre uke.

Jeg vasker en til to ganger i uka, mer enn det gidder jeg ikke.

Anonymkode: f20f3...f10

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Tre-fire dager etter at jeg har vasket er det ikke møkkete i mitt hjem, iallfall. Ikke kommer hybelkaninene etter kun en uke heller. 

Skrevet

Det blir ikke møkkete etter en uke, men etter to uker så blir det jo litt støv å kanskje en hybelkanin. Men hvis jeg tar det skifte som jeg gjør så blir det aldri støv, og det er alltid veldig rent.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...