Gjest Cats123 Skrevet 7. februar 2017 #1 Skrevet 7. februar 2017 Etter innlegget igår har jeg skiftet mening, og har gått mer inn for å skaffe oss en rasehund- valget falt dermed på Portugisisk vannhund. Pelsen virker utrolig glansfull, og den hunden vi kjenner har en herlig personlighet Men en faktor som har mye å si for oss er om hunderasen har tendenser til å stikke mye av? Vi bor "på landet", og har ganske store bakker rundt oss, og vil derfor la hunden være mye løs Men dersom den er som naboen sin hund (løper bort til veien) føler vi det blir strevsomt å hele tiden måtte passe på.. Spoiler Spoiler
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 Hvis du bor på landet så må du jo passe på ekstra godt hele tiden. Pga rådyr og andre småvilt. Anonymkode: ac952...57b
Gjest Belle âme Skrevet 7. februar 2017 #3 Skrevet 7. februar 2017 Svarte på den forje, men kjenner òg ein portugisisk vannhund. Den er sinnsjukt aggressiv og glefser etter folk som går forbi, den angriper også andre hunder. Eigeren har prøvd å få kuktus på den,og har òg prøvd å få hjelp av ein som har litt peiling på hunder. Den er framleis aggressiv. Håper den ikkje er typisk for rasen
Gjest Cats123 Skrevet 7. februar 2017 #4 Skrevet 7. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du bor på landet så må du jo passe på ekstra godt hele tiden. Pga rådyr og andre småvilt. Anonymkode: ac952...57b Ute på bygda da, er rundt 12000 innbyggere i kommunen.. Men det er ikke noe særlig trafikkert veg i nærheten.. Vi er ikke plaget med rovdyr akkurat her vi bor, men 3 km bortenfor dukker det av og til opp noen
Gjest Cats123 Skrevet 7. februar 2017 #5 Skrevet 7. februar 2017 1 minutt siden, Belle âme skrev: Svarte på den forje, men kjenner òg ein portugisisk vannhund. Den er sinnsjukt aggressiv og glefser etter folk som går forbi, den angriper også andre hunder. Eigeren har prøvd å få kuktus på den,og har òg prøvd å få hjelp av ein som har litt peiling på hunder. Den er framleis aggressiv. Håper den ikkje er typisk for rasen Nei, det hørtes ikke bra ut! Kommer ikke til å ende opp med noe hund i det hele tatt, etter deres erfaringer med alt jeg trodde var bra Får håpe de bare var uheldige
tørkestativ Skrevet 7. februar 2017 #6 Skrevet 7. februar 2017 Du må være flink til å trene innkalling så går det nok godt. Og det at noen kjenner EN portis som ikke er god, gjør det nødvendigvis ikke til typisk for rasen altså.... nå har ikke jeg så mye kunnskap om rasen, men tenker at så lenge du er nøye på hvilken oppdretter du velger så kan man fint få en hund med et godt grunnlag. Men mye av ansvaret ligger jo også på deg som eier og hvor hvilk du er til å sosialisere osv. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #7 Skrevet 7. februar 2017 en hund blir som eieren fortjener mener nå jeg. folk som ikke gidder å bruke nok tid på oppdragelse vil utrolig nok få en uoppdragen hund. er man flinke til å oppdra hunden og alle i familien setter samme regler så vil det bli en flott hund Anonymkode: 09035...2c6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #8 Skrevet 7. februar 2017 2 timer siden, Cats123 skrev: Ute på bygda da, er rundt 12000 innbyggere i kommunen.. Men det er ikke noe særlig trafikkert veg i nærheten.. Vi er ikke plaget med rovdyr akkurat her vi bor, men 3 km bortenfor dukker det av og til opp noen Var ikke rovdyr jeg tenkte på. Tvert i mot. Tenker på de dyrene som ikke kan forsvare seg mot hunder. Rådyrkillinger, mm. Anonymkode: ac952...57b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #9 Skrevet 7. februar 2017 4 timer siden, Belle âme skrev: Svarte på den forje, men kjenner òg ein portugisisk vannhund. Den er sinnsjukt aggressiv og glefser etter folk som går forbi, den angriper også andre hunder. Eigeren har prøvd å få kuktus på den,og har òg prøvd å få hjelp av ein som har litt peiling på hunder. Den er framleis aggressiv. Håper den ikkje er typisk for rasen Eeeeh ett individ setter ikke standarden nei. Aggresjon er ikke rasetypisk. Hvis du er redd for at hunden skal stikke av anbefaler jeg langline e.l. Anonymkode: 82a26...82e
Gjest PaN Skrevet 7. februar 2017 #10 Skrevet 7. februar 2017 Har du hatt hund før? Velger du denne hunden bare fordi hunderasen ser kulere ut en de andre? Er det virkelig ikke noen andre alternativer til hund du kunne tenke deg? Har du virkelig tenkt deg nøye om hva slags hund som passer din livsstil? Har du tenkt på at dette er en hun som skal ha omsorg og kjærlighet samt at det koster bare det å ha hund? En hund lever vanligvis 12-14 år. Beklager om jeg maser med spørsmålene mine men når det er så mange der ute som kjøper hund bare for å kjøpe hund og så reiser på ferie og leverer hunden bort eller blir lei av hunden og gir opp. Uansett ønsker jeg deg virkelig lykke til med hundekjøp, får du en hund kan du få en trofast venn for livet
Howl Skrevet 9. februar 2017 #11 Skrevet 9. februar 2017 Jeg anbefaler deg å ta kontakt med raseklubben, og spørre om å få besøke oppdrettere eller raseentusiaster for å få et godt innblikk i rasen. Enkelterfaringer fra medlemmer på KG er lite gunstig, så håper ikke du blir skremt bort av det. En erfaren og ærlig oppdretter vil ikke bare gi deg et glansbilde av rasen, men faktisk fortelle ting som de er, både positive og negative. Grav og spør, så vil de også fortelle deg om de synes portisen er noe for deg! Lykke til videre i jakten på drømmehunden TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå