Gå til innhold

Todelt bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker på å dele bryllupsfesten i to, dvs vi planlegger å gifte oss på tinghuset tidlig på dagen (14 tiden?) og følge opp det med en lunsj/middag sammen med våre aller nærmeste (foreldre, søsken, besteforeldre ca.12 stk). Deretter kunne vi tenke oss en fest sammen med alle våre venner (ca. 35 stk) på kvelden med tapas/småretter, dj og et uformellt preg.

Er det noen som har tips, erfaringer eller kommentarer til denne måten å legge opp et bryllup på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere vil ha et litt uformelt preg på bryllupet synes jeg dette høres kjempekoselig ut!! :hjerte:

Selv kommer vi til å ha et mer formelt og tradisjonelt bryllup, men dette hørtes jo ut som et bra opplegg.

Kommer du til å ha "tradisjonell" brudekjole på formiddagen og /eller kvelden da?

Kommer det bare til å være venner på festen på kvelden, eller famile også? Tipper jo på at deres tanter, onkler, etc synes det er gøy å være med å feire dere også...

Tror dere kommer til å få en fantastisk dag så lenge det er slik dere vil ha det. :-)

Som sagt kommer vi til å velge middag med både familie, slekt og venner til stede, men vi er jo alle forskjellige :)

Skrevet

Takk for innspill, jeg trenger litt input :)

Vi har ikke lyst til å ha et heltradisjonelt bryllup, men har absolutt vært innom tanken om et middagsselskap for alle, og den tanken lever vel et sted enda, vi er bare i startgropen av tenkingen!

Vi har tenkt på tanter og onkler, men har ikke funnet noen plass til dem i akkurat dette opplegget, det måtte eventuelt være å ta dem med på lunsj på dagen. På kvelden vil vi ha med venner og søsken, men ingen 'gamliser' :wink:

Jeg ser vel for meg å ha samme kjole hele dagen, selv om festen på kvelden skal være uformell er det jo fortsatt en bryllupsfest -og når jeg først skal ha fin kjole... :P Likevel velger jeg nok ikke blant de største kjolene. Liker ekstremt godt Rembo kjolene, hva tror dere om det til en slik type bryllup?

http://www.rembo.be/

Skrevet
Liker ekstremt godt Rembo kjolene, hva tror dere om det til en slik type bryllup?

http://www.rembo.be/

Eg skal ha Rembo-kopi-kjole! Diggar den stilen, blir ikkje noko bløtkakekjole på meg nei! Somaras skal sy kjolen min, det blir nok ein mellomting av denne og denne. :)

Skrevet

Jeg synes det høres ut som et kjempebra opplegg. Da bør både familie og venner bli fornøyde. Vi skal ha alle til middag selv, men vi velger bevisst å gjøre det litt uformelt og har masse venner.

Rembo-kjoler er stilige! Høres ut som om det passer bra i den settingen.

Skrevet

Det hørest ut som et veldig bra opplegg. Men - er du sikker på at ingen av de du skal spise middag/lunch med på dagen ville blitt skuffet om de ikke får komme på festen på kvelden? Hvis ikke så "go for it".

Rembo-kjolene er veldig tøffe og en slik stil kan absolutt passe til en slikt opplegg du har beskrevet.

Lykke til videre med planleggingen :)

Gjest Anonymous
Skrevet

vi hadde to delt bryllup; men vi hadde et helt år mellom vielsen og festen! (vi hadde vielse i tinghuset og velsignelse i kirken året etter. det var også da vi hadde vår bryllupsfest). det var suverent mener vi, og ville klart hatt det slik igjen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde todeling med de menneskene du nevner, og det anbefales kjememasse. Men å ha alt på en dag hørest slitsom ut. Hver "fest" krever masse og de forventer tid og oppmerksomhet (og fortjener det)

Vi hadde middag med foreldre og søsken om kvelden den dagen vi hadde vielsen og vennefest (kun 15 stk, men det var mange nok å følge opp likevel) helgen etter. Det er et opplegg jeg anbefaler på det varmeste.

Tanter ol kommer langt ned på min prioriteringsliste. Da hadde kolleger og fjernere venner heller fortjent en fest.

Skrevet

Hm.. vi har tenkt noen dager til og kommet fram til at vi går for bare en fest likevel. Tror vi skal få til en kjekk og fin kveld for alle, som samtidig er stilig og ikke ultratradisjonell.

Vi ble litt bekymret for at de som plutselig ville kommet til å bli forlatt utpå ettermiddagen og ikke 'hadde noe å gjøre' på kvelden ville følt det litt trist at festen fortsatte uten dem (selv om de er 85 år!)

(Jeg liker fortsatt ideen, men fant det litt praktisk vanskelig...)

Takk for tilbakemeldinger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...