Gå til innhold

Irriterende lyd - hvor kommer den fra?

Anbefalte innlegg

Fikk ny samsung s6 nå nylig.

Hver gang jeg skrur av skjermlåsen spiller den av en "trudelutt" som jeg ikke finner ut hvordan jeg skal skru av. Den spilles av selv i "ikke forstyrr-modus". Holder på å bli gal! 

Noen som vet hva lyden kommer av og kan være så snille og hjelpe meg?

Anonymkode: 9bb15...ef2

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084426-irriterende-lyd-hvor-kommer-den-fra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler jeg har skrudd av det meste av lyder. Selvfølgelig utenom ringelyd, meldinger og vekkeklokke.

Skjønner ikke hva som fremdeles står på, har valgt av på lyd for låsing/opplåsing av skjermlås. 

Innstillinger -> Lyd og vibrering -> Skjermlåsingslyder :) 

Edit: Ser nå at du skriver du har gjort dette. Har du lastet ned en annen launcher, eller har du den som følger med?

Endret av FrkHumle

Annonse

7 timer siden, FrkHumle skrev:

Innstillinger -> Lyd og vibrering -> Skjermlåsingslyder :) 

Edit: Ser nå at du skriver du har gjort dette. Har du lastet ned en annen launcher, eller har du den som følger med?

Hm, med fare for å høres dum ut: Hva er en launcher? 🙊

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, med fare for å høres dum ut: Hva er en launcher? 🙊

Det er litt vanskelig å forklare, det er altså "laget" som ligger oppå operativsystemet ditt. Det følger alltid med, men hvis man ikke liker det så går det ann å laste ned en ny når man har Android-telefon. (Det blir som utseendet på startskjermene dine etc. Men ikke bakgrunnsbilder, det er et lag oppå der igjen)

Så hvis du har lastet ned noe som heter feks 

Go Launcher, Apex, Nova etc, så kan det være der du må endre innstillinger. Tviler på at du har gjort det når du ikke vet hva det er da :) 

Anonymkode: 51a5e...437

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt vanskelig å forklare, det er altså "laget" som ligger oppå operativsystemet ditt. Det følger alltid med, men hvis man ikke liker det så går det ann å laste ned en ny når man har Android-telefon. (Det blir som utseendet på startskjermene dine etc. Men ikke bakgrunnsbilder, det er et lag oppå der igjen)

Så hvis du har lastet ned noe som heter feks 

Go Launcher, Apex, Nova etc, så kan det være der du må endre innstillinger. Tviler på at du har gjort det når du ikke vet hva det er da :) 

Anonymkode: 51a5e...437

Aha, tror jeg skjønner. Takk for forklaring!

Hehe, du antar nok rett der 😄 Har ikke lastet ned noe sånt.

Google sier Menu --> Settings --> Sounds & Notifications --> Ringtones & Sounds --> section “system”

Så, grovt oversatt: Meny > Instillinger > Lyder og varsler > Ringetoner og lyder > Systemlyder 

Skal vistnok være en egen "slider" der for skjermlåslyd (Har ikke S6 selv)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...