Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått skriftlig jobbtilbud (med tilbud om lønn osv), og har takket ja skriftlig, men har ikke fått kontrakt enda. Er det bindende, dvs: Er det trygt for meg å si opp den gamle jobben min?

Anonymkode: 1c99b...652

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sikkert kontrakt på posten. 

jeg mener det er trygt å si opp jobben ja.

Skrevet

Fortsatt ikke. Det haster ikke med å si opp. Du kan vente de dagene det tar å få en kontrakt. Slapp av. ro ned. Ikke lag flere tråder om det...

Anonymkode: 8d4a3...f9f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortsatt ikke. Det haster ikke med å si opp. Du kan vente de dagene det tar å få en kontrakt. Slapp av. ro ned. Ikke lag flere tråder om det...

Anonymkode: 8d4a3...f9f

Har ikke laget noen andre tråder--? Greia er at det haster å si opp på grunn av oppsigelsestid, og jeg lurer på om et skriftlig jobbtilbud er bindende.

Skrevet

Oppsigelsestiden vil bli den samme, så lenge du sier opp før februar utløper. Et skriftlig jobbtilbud, hvor du også har akseptert skriftlig, vil jeg si er like bindene. 

Anonymkode: 354df...770

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke laget noen andre tråder--? Greia er at det haster å si opp på grunn av oppsigelsestid, og jeg lurer på om et skriftlig jobbtilbud er bindende.

De aller, aller fleste steder begynner oppsigelsestiden å løpe den 1. i måneden etter du har levert oppsigelse. Altså vil det ikke spille noen rolle om du venter noen dager, om du leverer nå vil uansett ikke oppsigelsestiden begynne å løpe før 1. mars. Med mindre det er noe spesielle greier i jobben din, selvsagt. 

Anonymkode: fe91b...5d0

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppsigelsestiden vil bli den samme, så lenge du sier opp før februar utløper. Et skriftlig jobbtilbud, hvor du også har akseptert skriftlig, vil jeg si er like bindene. 

Anonymkode: 354df...770

Greia er at jeg har fått lov til å slutte før, men da vil de ha oppsigelsen min nå. Får lov å jobbe ut mars i stedet for ut april, for å begynne tidligere i nye jobben. 

Skrevet

Har du spurt om å få kontrakt fra den nye arbeidsplassen? Om du ringer og sier at du kan begynne å jobbe tidligere om de sender deg kontrakten sporenstreks, får du den kanskje umiddelbart på mail. 

Anonymkode: fe91b...5d0

• Liker 1
Skrevet

på noen plasser gjelder oppsigelsen fra dato.  Det er viktig å merke.

Har du avtalt med den nye jobben om når du skal begynne? Da er det viktigere å si opp med en gang ja.

Skrevet
3 minutter siden, cmd skrev:

på noen plasser gjelder oppsigelsen fra dato.  Det er viktig å merke.

Har du avtalt med den nye jobben om når du skal begynne? Da er det viktigere å si opp med en gang ja.

Nemlig. Har avtale med nye jobben om å starte tidligere, og muntlig avtale med gamle jobben om å slutte der tidligere, men da vil de ha skriftlig oppsigelse nå. Hvis skriftlig jobbtilbud er bindende, så sier jeg opp nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...