AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #1 Skrevet 7. februar 2017 Jeg har et 6år gammelt Canon EOS 1000d med et Sigma 18-200 mm objektiv + et Canon 50mm objektiv (+ det originalobjektivet som fulgte med). Jeg elsker å ta bilder (min eneste hobby), men har for det meste brukt autofunksjonen og ikke satt meg så veldig inn i manuelle innstillinger. Jeg har lyst til å lære meg mer, så kommer til å utforske det litt mer fremover. Burde jeg oppgradere mitt kamerahus? Evt til hvilket? Noe av det som er litt irriterende med kameraet jeg har nå er at jeg ikke kan bruke trådløs selvutløser. Jeg må bort på kameraet å trykke på selvutløser og så løpe bort til dit jeg vil kamera skal ta bilde av meg. Blir ikke helt optimalt hver gang. Hehe. Hadde satt stor pris på litt hjelp Anonymkode: e22de...4ac
Sirah Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 Du kan nok fremdeles få mye ut av dette kameraet dersom du lærer deg å bruke manuelle innstillinger. Se youtube filmer, les en bok og prøv deg frem! Det er den beste måten å lære på
Honey Dew Skrevet 7. februar 2017 #3 Skrevet 7. februar 2017 Forsøk deg frem med innstillingene. Det er det du lærer av. Hvis du ønsker å oppgradere, kan jeg anbefale Canon EOS 7D. Det er et godt kamera. Søk også opp fotoblogger, der kan du få mange gode tips 1
Vakkertliv Skrevet 7. februar 2017 #4 Skrevet 7. februar 2017 Enig med Canon 7d! Godt kamera og du slipper og løpe:p Men anbefaler deg også å lære deg litt mer de manuelle innstillingene også. Japan porto har masse billige kurs hvis du vil lære litt:)
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #5 Skrevet 9. februar 2017 Les gjerne også fotomagasiner: Digital foto for alle (men jeg synes de har for mye fokus på bildebehandlingsprogrammer og for lite fokus på å faktisk ta fine bilder, og bildene i magasinet er ikke spesielt inspirerende) og svenske Fotografen (her har jeg lært masse om fotografering! Trinn for trinn veivisininger. Digger bladet). Men ellers vil du jo finne alt du trenger på nett også, hvis du bare leter litt. Anonymkode: c18ee...5a6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå