AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #1 Skrevet 7. februar 2017 Hei! Jeg har vært arbeidsledig en stund og fått dagpenger i den perioden, noe jeg får enda. For noen dager siden fikk jeg jobb (endelig!!) og har en hybel jeg kan ta, men... Jeg har ikke penger til depositumet. Det er ikke mye det er snakk om, men det er ingen mulighet for meg å spare opp til det med de få pengene jeg får fra NAV - ikke når jeg har regninger... Tror dere NAV vil hjelpe med å få betalt (omså litt av) depositumet siden jeg enda får dagpenger (fram til jeg begynner i jobben)? Hvis ikke, hva i alle dager gjør man i en slik situasjon? Føler det blir så dumt å spørre huseieren om jeg kan betale depositum etter jeg har jobbet en måned, siden jeg får 100 % fast stilling, men likevel... Depositum er jo en sikkerhet for eieren og de vil jo helst ha det når man flytter inn, ikke etter en måned. Hvis ikke dette går må jeg bare takke nei til hybelen og bo hos en venn mens jeg sparer. Så er nok ikke krise. Anonymkode: 76420...205
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 Du kan sikkert søke om sosialt lån fra nav og betale tilbake når du har mottat lønn. Anonymkode: 10b0e...e69
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #3 Skrevet 7. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan sikkert søke om sosialt lån fra nav og betale tilbake når du har mottat lønn. Anonymkode: 10b0e...e69 Vet du ca hvor lang ventetid det er? Hybelen er nemlig ledig 1-2 uker fra nå... TS Anonymkode: 76420...205
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #4 Skrevet 7. februar 2017 Du kan jo søke om husleiegaranti fra banken din eller fra husleie.no Anonymkode: 22cb2...895
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #5 Skrevet 7. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du ca hvor lang ventetid det er? Hybelen er nemlig ledig 1-2 uker fra nå... TS Anonymkode: 76420...205 Tror det varierer, ville tatt kontakt med dem selv og levert søknadskjema samtidig. Anonymkode: 10b0e...e69
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #6 Skrevet 7. februar 2017 I de fleste tilfeller gir de kun depositumsgaranti, en bekreftelse på at nav hjelper hvis det skjer noe som depositumet skal dekke. Men de færreste huseiere vil ta imot det da det er et helvette å få ordnet det hvis noe skulle skje Anonymkode: ff413...469 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #7 Skrevet 7. februar 2017 Hvor lang tid tar det å vente på dagpenger? håper det er i orden at jeg spør om dette i tråden ts, er ivrig jobbsøker men må jo ha noe å leve av i mellomtiden som alle andre, har ventet i en mnd nå. Anonymkode: 10b0e...e69
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #8 Skrevet 7. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid tar det å vente på dagpenger? håper det er i orden at jeg spør om dette i tråden ts, er ivrig jobbsøker men må jo ha noe å leve av i mellomtiden som alle andre, har ventet i en mnd nå. Anonymkode: 10b0e...e69 Da jeg søkte om å få dagpenger tok det 4-8 uker før det ble godkjent, husker ikke helt eksakt. TS Anonymkode: 76420...205
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #9 Skrevet 7. februar 2017 Jeg var akkurat i din situasjon og fikk lån fra nav. Det tok kun 2 dager å behandle søknanden. Fikk leiligheten min for 1 uke siden og nav ga meg depositumet som et lån på 18000kr. Begynner å betale tilbake på lånet om 3 måneder. Snakk med din saksbehandler på nav! Dette ordner seg =) Lykke til Anonymkode: 5f880...30a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #10 Skrevet 7. februar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid tar det å vente på dagpenger? håper det er i orden at jeg spør om dette i tråden ts, er ivrig jobbsøker men må jo ha noe å leve av i mellomtiden som alle andre, har ventet i en mnd nå. Anonymkode: 10b0e...e69 Mens du venter på dagpenger kan du også søke nødpenger som du får innom få dager. eller så kan du søke om livsopphold som er 2950kr hver 2. uke mens du venter. Begge søknadene behandles ganske fort. Anonymkode: 5f880...30a 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #11 Skrevet 7. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mens du venter på dagpenger kan du også søke nødpenger som du får innom få dager. eller så kan du søke om livsopphold som er 2950kr hver 2. uke mens du venter. Begge søknadene behandles ganske fort. Anonymkode: 5f880...30a Har spart litt, så slipper det, men for noen ordninger her i landet. Vi er heldig som bor i Norge. Jeg vil egentlig ikke motta noe, håper jeg får meg en jobb FØR dagpenger, takk for svar i hvertfall. Anonymkode: 10b0e...e69
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #12 Skrevet 7. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har vært arbeidsledig en stund og fått dagpenger i den perioden, noe jeg får enda. For noen dager siden fikk jeg jobb (endelig!!) og har en hybel jeg kan ta, men... Jeg har ikke penger til depositumet. Det er ikke mye det er snakk om, men det er ingen mulighet for meg å spare opp til det med de få pengene jeg får fra NAV - ikke når jeg har regninger... Tror dere NAV vil hjelpe med å få betalt (omså litt av) depositumet siden jeg enda får dagpenger (fram til jeg begynner i jobben)? Hvis ikke, hva i alle dager gjør man i en slik situasjon? Føler det blir så dumt å spørre huseieren om jeg kan betale depositum etter jeg har jobbet en måned, siden jeg får 100 % fast stilling, men likevel... Depositum er jo en sikkerhet for eieren og de vil jo helst ha det når man flytter inn, ikke etter en måned. Hvis ikke dette går må jeg bare takke nei til hybelen og bo hos en venn mens jeg sparer. Så er nok ikke krise. Anonymkode: 76420...205 Det enkleste er å ta kontakt med banken din og be om depositumslån dersom summen er så stor at du vil bruke mange måneder på å betale den tilbake eller kontokreditt dersom du kan betale tilbake alt ved neste lønning. Anonymkode: f4198...4de 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #13 Skrevet 7. februar 2017 Søk Nav om depositumslån ja! Da får du pengene inn på konto, og huseier får ikke vite at du har gått på Nav. Lånet er rentefritt, så du taper ingenting på det. Anonymkode: 0318d...590
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #14 Skrevet 7. februar 2017 Jeg tror nok jeg ville spurt banken om depositumslån. Dersom dere bruker den banken til depositum, så er banken sikret uansett. Og hvis du har bekreftelse på at du har jobb, så tror jeg banken sier ja. Det er riktignok noen år siden, men jeg var ikke kredittverdig, men lån til depositum i samme bank som jeg fikk inn penger sa de ja til. De så jo på kontoen at det jevnlig kom inn penger, og lånet var uansett ikke så veldig høyt. Anonymkode: 7fc3e...770
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #15 Skrevet 7. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Mens du venter på dagpenger kan du også søke nødpenger som du får innom få dager. eller så kan du søke om livsopphold som er 2950kr hver 2. uke mens du venter. Begge søknadene behandles ganske fort. Anonymkode: 5f880...30a Takk for svar Anonymkode: 10b0e...e69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå