AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #1 Del Skrevet 7. februar 2017 Jeg har hatt samboer nå i snart ett år, som ikke er far til barnet. Nå får jeg utbetalt utvidet barnetrygd, altså 970kr. Jeg har forstått det slik at jeg ikke har krav på dette når jeg har hatt samboer i 12 måneder. Jeg har tidligere sagt fra til NAV om dette, via min side på nav.no, da fikk jeg bekreftet at de har mottatt beskjeden. Trenger jeg å gjøre noe mer da? Vil det skje automatisk at det blir stopp i utbetalingen? Er det forresten full stopp elle får jeg fortsatt halvparten av trygden? Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 44ad1...935 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 7. februar 2017 #2 Del Skrevet 7. februar 2017 Har du gitt beskjed så trenger du ikke gjøre mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 7. februar 2017 #3 Del Skrevet 7. februar 2017 Jeg forstår ikke helt hva du mener. Hittil har du vel fått 970x2 i barnetrygd i måneden. Den vil bli redusert til normalbeløpet kr. 970. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillePF Skrevet 7. februar 2017 #4 Del Skrevet 7. februar 2017 En barnetrygd er 970 kr. Som enslig forsørger har du rett på en ekstra barnetrygd, så du skal isåfall ha utbetalt 1940 kr pr mnd nå. Så lenge du har meldt ifra på dine sider på nav, trenger du ikke gjøre noe mer. Når du har vært samboer i 12 mnd får du nytt vedtak på at du ikke lenger oppfyller kravene til utvidet barnetrygd. Men du skal likevel ha en barnetrygd på 970 kr som samboer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #5 Del Skrevet 7. februar 2017 Vi har en 50/50 ordning, så jeg får halvparten av normal barnetrygd, men søkt om utvidet barnetrygd. Dermed får jeg 970kr. Er nå hvert fall det jeg har fått beskjed om fra NAV. ts Anonymkode: 44ad1...935 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 7. februar 2017 #6 Del Skrevet 7. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har en 50/50 ordning, så jeg får halvparten av normal barnetrygd, men søkt om utvidet barnetrygd. Dermed får jeg 970kr. Er nå hvert fall det jeg har fått beskjed om fra NAV. ts Anonymkode: 44ad1...935 Det skal gå automatisk. Om det derimot ikke gjør det etter dere har bodd sammen i ett år ville jeg sagt i fra. Du kommer til å få 485,- fremover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #7 Del Skrevet 7. februar 2017 5 minutter siden, Britt Banditt skrev: Det skal gå automatisk. Om det derimot ikke gjør det etter dere har bodd sammen i ett år ville jeg sagt i fra. Du kommer til å få 485,- fremover. Takk for svar! Får jeg vedtak om dette, eller skal jeg bare følge med på utbetalingene? Anonymkode: 44ad1...935 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri_H Skrevet 8. februar 2017 #8 Del Skrevet 8. februar 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Får jeg vedtak om dette, eller skal jeg bare følge med på utbetalingene? Anonymkode: 44ad1...935 Følg med på utebetalingene du. Jeg fikk for mye utbetalt over flere måneder, selv om jeg hadde sagt fra mer enn en gang om at jeg ikke skulle ha noe som enslig forsørger mer (jobbet selv i NAV da, så visste godt reglene). Måtte betalt tilbake alt når NAV "oppdaget" det, men var klar over det så jeg hadde satt til side pengene. Er likevel fortsatt litt snurt for standardbrevet til NAV der det sto at "NAV har oppdaget at du har mottatt urettmessig bla bla bla". Nei NAV, jeg oppdaget det og ga beskjed til dere flere ganger... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #9 Del Skrevet 8. februar 2017 På 7.2.2017 den 13.46, AnonymBruker skrev: Vi har en 50/50 ordning, så jeg får halvparten av normal barnetrygd, men søkt om utvidet barnetrygd. Dermed får jeg 970kr. Er nå hvert fall det jeg har fått beskjed om fra NAV. ts Anonymkode: 44ad1...935 970 kr er normal barnetrygd. Anonymkode: 5e172...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #10 Del Skrevet 8. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: 970 kr er normal barnetrygd. Anonymkode: 5e172...d9c Ikke når du har 50/50 ordning. Da får du halvparten, og siden ts søkt for utvidet barnetrygd fikk hun halv barnetrygd x 2...som da ble 970kr. Anonymkode: a9605...bc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #11 Del Skrevet 8. februar 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke når du har 50/50 ordning. Da får du halvparten, og siden ts søkt for utvidet barnetrygd fikk hun halv barnetrygd x 2...som da ble 970kr. Anonymkode: a9605...bc2 Riktig 😊 Får bare følge med på utbetalingene fra april. Har sagt fra to ganger skriftlig, så håper de ordner det automatisk. Anonymkode: 44ad1...935 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #12 Del Skrevet 8. februar 2017 8 timer siden, Siri_H skrev: Følg med på utebetalingene du. Jeg fikk for mye utbetalt over flere måneder, selv om jeg hadde sagt fra mer enn en gang om at jeg ikke skulle ha noe som enslig forsørger mer (jobbet selv i NAV da, så visste godt reglene). Måtte betalt tilbake alt når NAV "oppdaget" det, men var klar over det så jeg hadde satt til side pengene. Er likevel fortsatt litt snurt for standardbrevet til NAV der det sto at "NAV har oppdaget at du har mottatt urettmessig bla bla bla". Nei NAV, jeg oppdaget det og ga beskjed til dere flere ganger... Jeg fikk også urettmessig utbetalt for mye i et halvt år, men siden de kunne se at jeg hadde gitt beskjed flere ganger, måtte jeg ikke betale tilbake. Anonymkode: d1ec3...c75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #13 Del Skrevet 8. februar 2017 Vi har 50/50 deling, og vi begge får utvidet barnetrygd da vi har to barn. Ene har adresse hos meg og ene hos han. Anonymkode: 98bd2...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #14 Del Skrevet 8. februar 2017 Jeg ga beskjed da vi flyttet sammen.. OS stoppet i fjor som den skulle (var under gamle regler), men jeg merket etter 2 måneder at jeg hadde fått utvidet BT to ganger som jeg ikke hadde rett på. Ringte da NAV og ga beskjed. De ordnet oppi dette og jeg fikk senere brev om at jeg hadde mottatt for mye penger, men ikke trengte å betale disse tilbake. (fantastisk) Jeg ble forklart på telefon da jeg ga beskjed om feilen at BT og OS er 2 forskjellige avdelinger eller noe sånn og at egentlig skulle disse samarbeide, i mangel på bedre ord, men her har det skjedd en glipp og derfor stoppet kun OS opp. Så følg med at den måneden du ikke lenger skal ha utvidet i tilfelle :-) Anonymkode: 882e1...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 9. februar 2017 #15 Del Skrevet 9. februar 2017 (endret) På 7.2.2017 den 13.29, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt samboer nå i snart ett år, som ikke er far til barnet. Nå får jeg utbetalt utvidet barnetrygd, altså 970kr. Jeg har forstått det slik at jeg ikke har krav på dette når jeg har hatt samboer i 12 måneder. Jeg har tidligere sagt fra til NAV om dette, via min side på nav.no, da fikk jeg bekreftet at de har mottatt beskjeden. Trenger jeg å gjøre noe mer da? Vil det skje automatisk at det blir stopp i utbetalingen? Er det forresten full stopp elle får jeg fortsatt halvparten av trygden? Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 44ad1...935 Har du sendt en bekreftelse og fått beskjed om at den er mottatt så skal det gå automatisk. Du skal ha halvparten av tidligere sum. Når det har gått 12 måneder etter du flyttet sammen med samboeren din, så sjekker du utbetalingen og har du fått for mye penger så sender du en ny melding. Endret 9. februar 2017 av Wanda Maximoff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå