Gå til innhold

Spise først, så tur? Eller først tur og så spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere gjort med deres hund? 

6: frokost

6.30: tur (30 min)

neste tur er kl 13 

eller: 

6-6.30: tur

6.30: frokost

13: tur 

Anonymkode: 61b84...257

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs helt hvor sulten jeg er. Er jeg "må ha mat, døende" sult, så spis først. Eventuelt så tar jeg bare med meg en banan. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Tur først, så mat.

Sjansen er vel minimal, men avhengig av størrelse på hunden og hvor mye aktivitet det er på turen kan hunden få magedreining hvis den nettopp har spist. Er det bare en rolig tusletur i bånd er det vel ingen fare, men om hunden er løs og løper og hopper også videre ville jeg hvertfall unngått å mate først.

Endret av betrevitaren
Skrevet

Mat først, så tur, men det er fordi hundene ellers må gjøre fra seg igjen. Nå har jeg ikke hunder som er spesielt utsatt for magedreining, men hvis du har det hadde jeg gjort det omvendt.

Anonymkode: 7ca19...809

Skrevet

Regner med det er mat til hunden du snakker om? Min hund er ikke akkurat noe matvrak, så jeg ville helt klart gått tur før frokosten for å få opp matlysten. Magedreining kan hunden få av spising både før og etter høy aktivitet, så det beste trikset er vel å ikke la hunden gå fullstending banans på turen

Skrevet

Ja mente mat og tur for hunden ja :) det er snakk om en luftetur i nabolaget. Han er en labbis. 

Skrevet

Hundene mine blir så aktive på morgenen siden det er en stund siden de har vært ute. Lar de væte på rommet sitt mens jeg steller meg også går jeg rett ut med de (ellers flyr de rundt i stuen). Så blir det frokost når de er inne igjen og har roet seg:) 

Skrevet
2 timer siden, dillyduzit skrev:

Spørs helt hvor sulten jeg er. Er jeg "må ha mat, døende" sult, så spis først. Eventuelt så tar jeg bare med meg en banan. 

Hahaha. Tror ts mente hunden og ikke eieren. 

Anonymkode: 86429...01c

• Liker 2
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha. Tror ts mente hunden og ikke eieren. 

Anonymkode: 86429...01c

aaaaah, ikke alltid lett å vite. Tur først, mat etterpå. 

Skrevet

Jeg gir mat under turen :P Som godbiter og til søk.

Anonymkode: f4fcc...45a

Skrevet

Hvis det er magedreining du er redd for så er en god regel at hunden får mat 1 time før eller etter tur. Velg det som passer best for dere. Min har dårlig matlyst på morgenen så vi går tur før frokost for å få i gang systemet litt. Av og til tar jeg med frokosten og legger inn et søk ila turen. Men jeg har hage så om hun må på do igjen etter å ha spist så er ikke det noe problem.

Skrevet

Mat 1 time før eller etter tur blir litt vanskelig da jeg drar på jobb kl 7. Jeg står opp kl 6, bruker 30 min på å stelle meg, spise osv, og 30 min på tur med hunden.

Skrevet

Jeg kjører en kombinasjon av desse på morgenen, litt av hensyn til både meg selv og hunden. Tusler opp til postkassa og tilbake før vi tar frokost begge to med en kopp kaffe og avisa, og så går vi en litt lengre tur etterpå :)

Anonymkode: 6b0de...2e9

Skrevet

Tur først, mat etterpå. Det er rutinen i mitt hus, og slik vil det alltid være. Hvis første turen er en langtur så gir jeg kanskje en håndfull med tørrfôr eller vom, også venter jeg en times tid før vi går turen. 

Skrevet

Jeg gir mat underveis på turen. Hunden min spiser sjeldent fra skål, han får maten som godbiter på morgenturen, slengt i gresset for søk, og hvis det er igjen noe når vi kommer hjem får han det enten i skåla eller i en hjernetrimleke.

Anonymkode: f4fcc...45a

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
På Tuesday, February 07, 2017 den 13.32, betrevitaren skrev:

Tur først, så mat.

Sjansen er vel minimal, men avhengig av størrelse på hunden og hvor mye aktivitet det er på turen kan hunden få magedreining hvis den nettopp har spist. Er det bare en rolig tusletur i bånd er det vel ingen fare, men om hunden er løs og løper og hopper også videre ville jeg hvertfall unngått å mate først.

Man Bør vente en stund etter tur med foring, da store deler av blodtilførselen ligger i muskelvevet og ikke i magesekk.  Det kan også føre til magedreining.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...