AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #1 Skrevet 7. februar 2017 Hvor lang tur går dere med hunden om morgenen før jobb? Får den evt. noe annen aktivitet i tillegg? Hunden min får ca 20 min rusletur rundt nabolaget, samt litt hjernetrim og lek inne før jeg drar. Men ser ut til at hun kanskje egentlig har behov for mer, da hun er litt urolig hjemme på ettermiddagen. Er det vanlig å gå typ langtur både før og etter jobb? Altså variget +/- 1 time, samt at hunden kanskje får løpe litt løs. Må jo i så fall stå opp kjempetidlig for å rekke det....! Men er villig til å prøve dersom dett gjør at hun blir mer sliten og dermed slapper mer av hjemme mens jeg er på jobb. Vil gjerne høre deres rutiner og erfaringer! Anonymkode: 18e57...d7e
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 Hunden vår får også type 20 min rusletur. Hun vil ikke gå mer enn det. Regner og blåser det nekter hun gå i det hele tatt, da bare tisser hun rett innfor døren og graver potene i grusen om jeg prøver dra henne med meg utenfor innkjørselen. Jeg tror det er rimelig normalt å bare gå en liten tur om morgenen før jobb. Jeg kjenner ihvertfall ingen med full jobb som går mer enn en halvtime om morgenen, det vanlige er vel knapt nok det. Anonymkode: 18024...0a0
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #3 Skrevet 7. februar 2017 Jeg lufter hundene slik at de tisser og bæsjer om morgenen, etter jobb får de en tur på ca en time, der de løper løs på et stort område mark/skog, så får de ut to ganger til iløpe av kvelden for å gjøre fra seg Anonymkode: a5edc...5e9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #4 Skrevet 7. februar 2017 Jeg lufter hundene mine en halv time hvor de løper løs og får apportere/sykkeltur hvis jeg starter kjempe tidlig, hvis jeg starter 7 eller 8 får de 45 - 60 min tur hvor de går løs. De har sovet hele natta, da trenger de faktisk å bevege seg litt etter hva jeg har erfart. De får også en time etter jobb. Anonymkode: a820c...787 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #5 Skrevet 7. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg lufter hundene mine en halv time hvor de løper løs og får apportere/sykkeltur hvis jeg starter kjempe tidlig, hvis jeg starter 7 eller 8 får de 45 - 60 min tur hvor de går løs. De har sovet hele natta, da trenger de faktisk å bevege seg litt etter hva jeg har erfart. De får også en time etter jobb. Anonymkode: a820c...787 Det kommer nok også en del an på rasen hvor mye behov de har for å "rase fra seg" om morgenen. Jeg valgte bevisst bort de mer "Hyperaktive" rasene som gordon setter etc, nettopp fordi jeg ikke har lyst til å måtte herje rundt i skogen en time kl 05 om morgenen Anonymkode: 18024...0a0
Sirah Skrevet 7. februar 2017 #6 Skrevet 7. februar 2017 Det kommer helt ann på når jeg starter. Jeg har to syvsovere av noen hunder som ikke begynner å virke før langt på dag. Begynner jeg tidlig (type 07:00) må jeg nesten bære dem ut av døra og true dem til å gå på do før de graver hodene sine dypt ned under dyna igjen 🙄 Den ene drar det innimellom så langt at han later som om han tisser slik at han kan gå inn igjen 😂 Begynner jeg seinere (13-14 tiden) drar vi ofte til hestene og så løper de løs der noen timer før jobb.
OppNedPåAlt Skrevet 7. februar 2017 #7 Skrevet 7. februar 2017 Jeg begynner på jobb klokka 7, og nå får hunden 10-20 min hvor han er løs og kan gjøre hva han vil. Som regel tar vi litt gobitsøk.
happiest Skrevet 7. februar 2017 #8 Skrevet 7. februar 2017 Går mellom 15-30min. De har masse leker inne og hjernetrim-spill hvor jeg kan legge godbiter i. Fyller leker med godis så de har litt å drive på med.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #9 Skrevet 7. februar 2017 Vår hund "trenger" ingen luftetur om morgenen siden jeg er hjemme med henne, så vi sparer morgenturen til 10-11. Da går vi alt fra 20 minutter til halvannen time, alt ettersom hva hun vil. Som regel kommer dette veldig an på været. Hvis hun mot sin vilje må gå tur til vanlig morgentid, så er det vanskelig å få henne med på noe mer enn 15-20 minutter. Vi pleier ikke å drive med noe spesiell hjernetrim i løpet av dagen heller, og hun sover for det meste frem til kl 15. Anonymkode: 9c631...821
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #10 Skrevet 7. februar 2017 Bikkja mi hater å gå morgentur, så vi går stort sett bare frem til han har fått tisset og bæsjet, ca 15-20 min, og så kjefter han bare frem til han kommer hjem og får frokost og kan legge seg igjen Så får han et par-tre turer når jeg kommer hjem, totalt på kanskje to timer eller litt mer. Anonymkode: 9e3bb...305
Howl Skrevet 9. februar 2017 #11 Skrevet 9. februar 2017 Turlengde om morgningen kommer veldig an på både rase og alder. Da min var unghund fikk hun lengre og mer innholdsrike turer om morgningen før skole, mens nå i en alder av sju år tusler vi 10-15 minutter før hun legger seg i senga og sover til jeg kommer hjem. I helgene sover hun gjerne til 10 eller mer, og så drar vi rett på langtur i noen timer. Det liker hun veldig godt!
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #12 Skrevet 10. februar 2017 Vår hund er virkelig ikke en morgentype i helgene sover han til 11-12, skulle vi gått tur med han på morgningen før jobb hadde han blitt dritsur. Så vidt han går med på å luftes i hagen før vi drar. Av og til må vi bære han ut, vil ikke opp av senga. Anonymkode: 6c3a4...114
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå