Gå til innhold

Kriminelt dyrt hos veterinæren..

*tine*

Anbefalte innlegg

Flere som synes det eller???

Har vært og tatt en liten blodprøve av pusen min i dag, og det skulle dama ha 900 kroner for :evil:

400 for konsultasjon og 500 for selve prøven!

Er det vanlig at det koster sååå mye???

tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Blodprøver som må sendes til en lab koster såpass. Prisen for konsultasjonen kommer an på hva hun gjorde. Slik du beskiver det høres det urettmessig dyrt ut men jeg tviler på at du formulerer deg 100% korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner vel at blodprøven koster litt, men jeg reagerer på prisen for konsultasjon... Vi gjorde ikke annet enn å ta den blodprøven :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hun undersøkte ikke katten i det hele tatt?

Du kom inn, satte katten på undersøkelsesbordet, hun tok prøven uten noe om og men, du tok katten og gikk ut døren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så dyrt.

Vi var inne i fem min med pusen vår vi.

Hun hadde fått et sår på bakbeinet.

Dyrlegen vasket det, og skrev en resept på antibiotika.

Kom på 900 det også :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin

de skal da leve de også, betale husleie, strøm, utstyr, lønn til alle ansatte... synes det er greit jeg. klart det er dyrt, men sånn er det vel blitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så dyrt.

Vi var inne i fem min med pusen vår vi.

Hun hadde fått et sår på bakbeinet.

Dyrlegen vasket det, og skrev en resept på antibiotika.

Kom på 900 det også :o

Syntes det hørtes veldig dyrt ut.

Var innom med en hund for en tid tilbake. Da ble det tatt to røntgenbilder, hunden fikk noe å sove på, den fikk en "oppkvikningssprøyte", neglene ble klippet, undersøkelsen var skikkelig grundig hvor veterinæren brukte GOD tid, hunden fikk antibiotika for noen dager i tillegg til resept på mer. Dette kostet under 900 kr. Da følte vi virkelig at vi fikk igjen for pengene :)

Hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Chanandler Bong

Oi. Skjønner at jeg er heldig. Var innom med pus da hun begynte å halte på en fot. Hun ble klemt, og knadd og inspisert til den store gullmedalje. Og det kostet 149kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk også på at det nå er mva på tjenester, dvs. at nesten 1/4 av prisen du betaler hos veterinæren er merverdiavgift som går til statskassen... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forsikret hunden min, som en del av en pakke på tre forsikringer inkl bilforsikring, premien var ikke så ille pr år, særlig siden det ble rabatt ved å ha tre forsikringer - da dekker forsikringen utgifter til veterinær ved sykdom eller skade, egenandelen min er 750 pr tilfelle. Det syns jeg er betryggende. Kanskje blir det bare penger ut av vinduet - men om det skulle skje noe med hunden min, skal det i alle fall ikke stå på økonomi for å få gitt henne nødvendig behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg var hos veterinær forresten, betalte jeg ca 600 kr, det var da for konsultasjonen + fucidin til ørene (ørebetennelse) OG en flaske hvetekimolje (tilskudd, for pelsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen tips til flinke veterinærer i Oslo som ikke tar blodpriser for rutineundersøkelser?

Vi bruker Volvat Dyreklinikk (Hoff/Skøyen). De er veldig flinke og prisene er greie. I tillegg har de ofte tilbud, f.eks. nå i desember og januar får man gratis tannundersøkelse og 25% rabatt på tannpleie. Og de har ofte rabatter på dyremat og utstyr. Men det viktigste er at de er flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at akkurat den blodprøven var så dyr var nok fordi den må sendes videre til et labratoritum.De fleste prøver kan dyrlegen sjekke selv, men ikke alle.

Vi måtte ta blodprøve av en hund for å finne ut hva den var allergisk mot og betalte samme pris som deg (trådstarter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner nå at det ikke bare er min veterinær som er dyr. Godt å vite det da :wink:

Hva gjør vi vel ikke for våre søte små kjæledyr???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos dyrlegen med min hund nå nettopp.

Betalte 397kr for en vaksine og en sjekk om at alt var ok med valpen. I samme slengen ga han oss tips og råd om napping av ørehår og klipping av klo.

Ganske fornøyd jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...