Gå til innhold

labrador!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har eller har hatt labrador, hva synes dere om rasen?

Det er jo en veldig populær rase, som synes å passe de fleste. Jeg vurderer nå å kjøpe en voksen labrador, og vil gjerne høre deres erfaringer. Har selvfølgelig lest meg opp om både labrador og andre raser, men det er neimen ikke lett å bestemme seg, det er jo så mange flotte hunder!

Jeg er enslig uten barn, aktiv på fritiden. En bekjent sa at labradorer er tunge hunder, som vil slite i diverse terreng (f.eks dyp snø, bratt terreng mm). Men vil de det? De er jo bruksdyr som liker å være i aktivitet og jobbe? De fleste "lette" hunder er jo jakt eller gjetehunder, og det ønsker jeg ikke.

Ønsker en omgjengelig, allsidig hund, som er vennlig mot alle, og som kan være min trofaste turkamerat både på korte turer, dagsturer og ukesturer:)

Anonymkode: 06123...fd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En labrador sine poter er designet for all slags terreng. De er faktisk også utrolig flinke jakthunder, redningshunder, guidehund o.l. Den som fortalte deg at labrador er en tung hund som vil slite i ulikt terreng har virkelig ikke peiling på hva de snakker om.

En labrador er perfekt for det du ønsker deg! :)

• Liker 1
Skrevet

Mange labradorer er redningshunder, så nei, de vil ikke slite. Men vær obs på en jævlig valpetid :)

Anonymkode: 78fd5...c69

• Liker 1
Skrevet

Labradorer er kjempefine, aktive hunder. Har aldri opplevd eller hørt at den har problemer med ulike typer terreng. De er jo brukshunder som du sier, trives best med å ha en form for "jobb" og jeg vil si den er veldig allsidig og kan trives med det meste av aktiviteter. De er også relativt enkle å trene opp.

Men man må jo passe litt på maten siden de fort kan bli overvektige, og en svært overvektig labrador med late eiere vil selvfølgelig slite mer i tøft terreng enn en normal, sunn og frisk hund. Men det virker ikke som at det vil være et problem for deg. Jeg tror at labrador vil passe veldig godt til deg :)

Anonymkode: b1cb3...9c3

• Liker 1
Skrevet

Jeg hørte en gang at en labradors hjerne er i magen. Så lenge du kan friste med mat så gjør den hva du vil :ler: 

Det er jo ikke helt sånn da, men de er jo matvrak, og lette å trene opp og lære opp i bytte mot godbit. 

Det høres ut som en lab er veldig godt valg til ditt ønske og behov. Lykke til med hundehold og bestekompis.

Anonymkode: c994d...ef7

Skrevet

Jeg har Labrador og Cane Corso, og stortrives med begge!

Labradorer er herlige! De er helt klart glad i mat, og dermed lette å trene og oppdra. De er også avlet til å samarbeide med mennesker, til forskjell fra mer selvstendige raser, så det gjør dem også lette å oppdra. 

De har masse humor, og er lekne hele livet, så du ler med dem og av dem hver dag. Min er 4 år, slank og sprek. Han har ikke noe problem med lange turer, og han er aktiv. En Labrador kan man ta med overalt, den kommer godt overens med både mennesker og dyr. Gjør sitt beste for å være venner med andre hunder, katter, fugler osv. 

Det eneste negative med Labradoren er den stadige og langvarige røytingen.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har labrador, og de er flotte hunder som kan brukes til så mangt. Og som nevnt over her, slitsom valpetid. 

Har du funnet noen hund, ser det er en liten stund siden du lagde tråden:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...