AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #1 Skrevet 7. februar 2017 Snart får vi besøk av en bekjent som må overnatte noen dager. Dette er jeg særdeles skeptisk til da vedkommende veier 200 kg og har et dårlig resymé når det gjelder toaletter, toalettseter og stoler. Jeg vil helst slippe å se inventaret i huset gå i stykker pga. denne vekten, og det er så pinlig å si noe om det. Jeg har to stk. vegghengte toaletter. Disse er ikke nyere enn fra 2004, og på nett finner jeg ingen spesifikt info om hva de tåler. Det er alt fra 150-400 kg. Det er jo ganske stor variasjon! Noen med inngående erfaring, gjerne som selv kjenner noen som er, eller selv er, overvektige på samme nivå? Takk for svar! Anonymkode: 32244...7bc
Derpderp Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 (endret) De tingene man aldri har tenkt på Hvordan får noen et dårlig toalettresymé? (Ifølge sintef skal vel bæreevne være 400kg?) Endret 7. februar 2017 av Derpderp 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #3 Skrevet 7. februar 2017 Det spørs på hvilken sisterne du har i veggen (produsent står ofte på trykknappen) og om den er riktig montert. Vegghengte toaletter tåler veldig mye og vekten er målt som om du plasserer noe på tuppen av veggskålen. Rørleggere står ofte på skålene etter monteringen og gynger litt/hopper litt. Det går nok helt fint toalettet og gjesten din. Anonymkode: 4a5ca...414 1
Ambador Skrevet 10. februar 2017 #4 Skrevet 10. februar 2017 Herregud så flaut å ødelegge toalettet til noen pga sin egen tyngde!
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #5 Skrevet 11. februar 2017 På 7.2.2017 den 7.53, Derpderp skrev: De tingene man aldri har tenkt på Hvordan får noen et dårlig toalettresymé? (Ifølge sintef skal vel bæreevne være 400kg?) Renommé tenker jeg sikkert på samme måten som en tjukk jente jeg bodde i kollektiv med - en dag var toalettsetet knekt i hengslene ingen turde å si noe pga. Det var pinlig. Endte i en dramatisk episode der jeg falt av do pga. Jeg glemte det satt løst Anonymkode: a45d6...e2d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #6 Skrevet 16. februar 2017 På 11/02/2017 den 23.20, AnonymBruker skrev: Renommé tenker jeg sikkert på samme måten som en tjukk jente jeg bodde i kollektiv med - en dag var toalettsetet knekt i hengslene ingen turde å si noe pga. Det var pinlig. Endte i en dramatisk episode der jeg falt av do pga. Jeg glemte det satt løst Anonymkode: a45d6...e2d Ja, tusen takk, renommé var det riktige ordet! Det er jo det som er problemet her også. Stoler og toalettseter hvor enn vedkommende bor knuses og løsner. Men det er kun oss av alle de andre som besøkes, som har disse dassene på veggen (hadde jeg fått velge selv hadde vi ikke hatt vegghengt i utgangspunktet, men slik er det nå). Så vi har ingen å spørre av de andre, om deres toaletter har tålt det. Toalettsetene har i hvertfall aldri tålt det! De henger og flagrer over alt hvor vedkommende har vært. Utrolig kjip situasjon. Jeg vil gjerne ha vedkommende på besøk men ønsker jo ikke å sitte igjen med enorme regninger etter ødeleggelse. Vedkommende kommer ikke til å gidde å betale heller. Anonymkode: 32244...7bc
Erazor Skrevet 16. februar 2017 #7 Skrevet 16. februar 2017 (endret) Toalettet skal tåle en god del. Selve opphenget skal tåle flere hundre kilo, men toalettskålen i seg selv vil ikke nødvendigvis tåle like mye (det finnes eksempler på dem som har knust toalettskåler fordi de sitter på huk oppå toalettet i stedet for å ha beina på gulvet). Problemet vil være toalettsetet, hvor de fleste har rundt 150 kg som maksvekt. Det vil være stor fare for skade på dette ved bruk av en person på 200 kg. Endret 16. februar 2017 av Erazor Presisering.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #8 Skrevet 16. februar 2017 Jeg har faktisk hatt samme dilemma, og da jeg undersøkte det tror jeg at jeg fant ut at toalettet skulle tåle ca. 250 kg. Nå er jeg ikke helt sikker på om vedkommende jeg har på besøk veier under det, men han har heldigvis ikke overnattet og har heller ikke brukt toalettet når han har vært på besøk Når det gjelder møbler sier jeg at møblene jeg er redd for (pga. høy pris) er "ødelagte" på et eller annet vis slik at vedkommende ikke skal sitte i de (sier at det er en plugg under stolene som har løsnet slik at stolene er lealause f. eks.) Sofaen får det gå som det går med. Jeg skjønner virkelig ikke at det er mulig å bry seg så lite om egen helse at dette i det hele tatt blir en problemstilling for de som har vedkommende på besøk. Anonymkode: 98809...dec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå