Gå til innhold

Nettstudie - Noen som har erfaringer med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en yrkesfaglig utdanning jeg ikke kan bruke pga ryggen og er ikke i jobb i dag (Er jobbsøker igjennom NAV og er mildt sagt piss lei) . Har heller ikke VGs-rett så må ta fagene for generell studiekompitanse på en annen måte enn på VGs. Jeg trenger også stipend, og derfor må jeg ta nettstudier, for slik jeg har skjønt det så er det den eneste måten (utenom å gå på skole) som tilbyr stipend. 

Jeg har aldri vært skoleflink, og nå har jeg heller ikke gått på skolen på 4 år, så ja det kan bli tøft, men jeg MÅ bare klare dette, og da skal jeg også klare det. 

Jeg har ikke sjans til å klare å ta alle påbyggfagene på en gang, men tenker å starte med 2 eller 3 fag, helst Norsk og Histore først, da det er store tunge fag. Jeg vet iallefall det at om jeg går inn for dette så skal jeg ha faste tider hver dag hvor jeg  skal sitte med studier, og gjerne ikke hjemme men på biblioteket osv. 

- Hva er din erfaring med nettstudie? 

- Hvilket nettstudie er best? (Altså NKI, Sonans, Akademiet osv)

- Hvor møter man opp for eksamen? (Jeg bor i en liten by, langt unna Oslo og andre steder som har de skolene) er det da slik at jeg kan ta eksamen på VGs her jeg bor, eller hvordan fungerer det der? 

På forhånd takk for svar :blomst: 

Anonymkode: 2129f...cc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar flere fag på nett gjennom Sonans for å forbedre karakterene mine :)

- Min erfaring er at det er mye selvdisiplin. Det kan være vanskelig å sette seg ned å jobbe, men så fort jeg kommer i gang kan jeg sitte i time etter time. De legger ut webinarundervisning, har innleveringer og oppgaver, men det er mye å lese selv. Vil si at det passer for noen, men ikke alle. Du kan jo ta fag PÅ skolen også da? Hvis du syntes det er krevende å lese selv og du aldri har vært skoleflink. De jobber veldig målrettet mot eksamen, så alt er eksamensrelevent, men som sagt - mye å lese.

- Har bare gått på Sonans, men er fornøyd.

- Du melder deg opp i ditt (eller et annet hvis du ønsker det) fylke og får tid og sted i posten :) Er som regel en på en vanlig VGS i kommunen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...