Gå til innhold

Yoga - nybegynner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ska prøve meg på yoga tenkte jeg, men er helt nybegynner. Noen som har tips hvor/med hva jeg skal begynne? 

Anonymkode: 55dba...885

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dst er mange typer yoga, hvilken har du tenkt til å begynne med?

Jeg vil anbefale å ta et nybegynnerkurs på en yogaskole for å lære teknikkene SKIKKELIG fra begynnelsen av. Det er mange små detaljer som må være riktig, ellers kan du gjøre mer skade enn godt (hvor trykk på leddene skal være o.l). Vil absolutt anbefale en yogaskole, og ikke elixia/sats o.l, da de ofte har så store grupper at lærer ikke kan rettlede alle individuelt, og nivået på gruppen er så blandet at det er umulig for lærer å ha et opplegg med progresjon.

Lykke til!

Skrevet

Jeg begynte på yoga for noen uker siden, men på treningsenter da så det er bare en gruppetime. Ser absolutt fordelen med å gå på et skikkelig kurs som Alice sier, men det spørs nok veldig på hvor mange de har på hver gruppetime! Der jeg trener, er det ikke så mange på hver time, som betyr at yogainstruktøren kjenner oss igjen. Hun pleier også å spørre på forhånd om vi har gjort yoga før og lignende. Hun får også tid til å gå rundt og rette på oss. De blir nok litt rimeligere å ha et slikt medlemskap, men du kan jo alltids søke på yoga for nybegynner, og byen du bor i :) 

Skrevet

Søk etter yogastudioer hvor du bor, og gå på nybegynnertimene deres. Søk gjerne på youtube etter nybegynnervideoer, der får du litt forklaringer på ting. Men det beste er å gå på et studio hvor du får tilbakemelding på hva du gjør. Det er ofte vanskelig å se om man gjør det riktig selv. 

Anonymkode: f9c2e...9d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...