Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal søke jobber som miljøterapaut, snakk om ulike brukergrupper som rus/psykriatri/barnevern/psykisk utviklingsh etc

lurer på de ansattes "sikkerhet"nå er jeg en uredd person som setter klare grenser,men fysisk sterk er jeg ikke. Vet godt at

man driver med forebygging av uønskede handlinger som vold etc, likevel er dette noe jeg tenker på. 

Noen som kan fortelle litt om hvordan ansattes sikkerhet blir ivaretatt i slike situasjoner?

Anonymkode: c70b6...d75

Videoannonse
Annonse
Gjest Magnifiq
Skrevet

Hos oss må alle ansatte gjennom vergekurs som går over to dager, hvor man lærer ulike teknikker for å forhinde skade på person. Grep, posisjonering etc.

Samt at vi hver uke har treninger på dette. 

Vi har også alarm, er aldri alene ute i miljøet, går ikke inn alene til pasienter vi vet kan være en fare.

Skrevet

Hos oss er sikkerheten helt ræva. Man risikerer å være alene med 5 ungdommer rett som det er. 

Anonymkode: daeef...821

• Liker 3
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss er sikkerheten helt ræva. Man risikerer å være alene med 5 ungdommer rett som det er. 

Dette er vel ikke lov?ikke lenge siden en ung dame ble drept på jobb, skulle tro de økte sikkerheten.

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, Magnifiq skrev:

Hos oss må alle ansatte gjennom vergekurs som går over to dager, hvor man lærer ulike teknikker for å forhinde skade på person. Grep, posisjonering etc.

Samt at vi hver uke har treninger på dette. 

Vi har også alarm, er aldri alene ute i miljøet, går ikke inn alene til pasienter vi vet kan være en fare.

Høres bra ut.

En er vel aldri alene på jobb? tenker på "våken nattevakt".

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres bra ut.

Det kommer an på typen institusjon. Er ikke alle som har behov for to nattevakter. 

Anonymkode: 2ca50...7a9

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på typen institusjon. Er ikke alle som har behov for to nattevakter. 

Anonymkode: 2ca50...7a9

Ok, vel sikkerhet er første bud, så får vurdere det etterhvert.

Andre som har erfaring så gi en lyd:)

Gjest Magnifiq
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres bra ut.

Hos oss er vi minimum 4 våkne på natt, men som regel 6-7stk på.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel ikke lov?ikke lenge siden en ung dame ble drept på jobb, skulle tro de økte sikkerheten.

Jeg vil anta at det ikke er lov, men de driter i det. Og de andre ansatte er så redd for jobbene sine at det ikke er noen som tar det opp. I tillegg ville ledelsen bestemme at vi ikke skulle låse inn kniver og diverse, da ble det et helvete fra oss ansatte. Vi er bare 2 voksne på 5-9 unger alene, hele døgnet. Dette er statlig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber med utviklingshemmede barn. Vi har ikke noe fokus på sikkerhet, da vi ikke har utagerende brukere. Men har hatt et hava-kurs for lenge siden. Da lærer man teknikker for å legge ned person, løsne grep o.l.

Anonymkode: c47ea...108

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med utviklingshemmede barn. Vi har ikke noe fokus på sikkerhet, da vi ikke har utagerende brukere. Men har hatt et hava-kurs for lenge siden. Da lærer man teknikker for å legge ned person, løsne grep o.l.

Anonymkode: c47ea...108

Faktisk bedre bemanning i bolig en på ungdomsinstitusjoner.

• Liker 1
Skrevet

Trygghetsalarner for å få tak i andre, kurs i grep og posisjonering. 

Anonymkode: d5a23...8e8

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil anta at det ikke er lov, men de driter i det. Og de andre ansatte er så redd for jobbene sine at det ikke er noen som tar det opp. I tillegg ville ledelsen bestemme at vi ikke skulle låse inn kniver og diverse, da ble det et helvete fra oss ansatte. Vi er bare 2 voksne på 5-9 unger alene, hele døgnet. Dette er statlig.

På tide å søke seg noe nytt tenker jeg.. sikkerthet bør komme først.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

På tide å søke seg noe nytt tenker jeg.. sikkerthet bør komme først.

Utrolig hva man finner seg i for en halv million i året.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ledelsen som bestemmer at dere ikke kan dette. Det er derimot fylkesmann som vedtar at dere kan. Dere kan derimot låse inn ting dere mener utgjør en trussel og deretter skrive avvik.

Anonymkode: 2097f...638

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig hva man finner seg i for en halv million i året.

Sikkerhet først.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...