Gå til innhold

Hvem kan hjelpe til med å passe på at alle papirer før et bryllup blir gjort rett? Bryllupsplanleggere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg synes det er overveldende og komplisert med alle de forskjellige papirene som skal ordnes før et bryllup. Min samboer er ikke norsk statsborger, så det må ekstra papirer og regler inn i bildet.

Jeg har sett litt på bryllupsplanleggere, altså sånne mennesker man betaler for å hjelpe til - ikke ark der jeg fyller inn priser og tidspunkt på det jeg ønsker til bryllupet, men finner lite informasjon om de er behjelpelige når det kommer til papirer og "sånt". Tror dere det blir dumt å spørre de bryllupsplanleggerene jeg har sett på om de kan være behjelpelige til akkurat det, i tillegg til det andre vanlige bryllupsgreiene jeg gjerne skulle ha hatt hjelp til? Kanskje det bare er jeg som sliter og synes det er vanskelig, og vil helst ikke at de bare skal se dumt på meg hvis jeg spør.... :sjenert: 

Er det noen andre der ute jeg kan spørre om hjelp, som kanskje kan være behjelpelige uten å ta betalt, iallefall sånn at jeg får sjekket at jeg ikke har misforstått og at det blir gjort rett? Blir så kjedelig hvis vi bruker masse tid og penger på å planlegge et bryllup, bare for at det skal gå skeis fordi vi glemte ett papir. Har ingen foreldre eller nær familie å spørre heller så planlegger bryllupet så og si alene.

Anonymkode: 6c5d9...e85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelp, her får jeg litt dårlig magefølelse.... Du virker ung og uerfaren, og uten familie? Er du sikker på at du skal gifte deg....?

Bryllupsplanleggere er nok ikke de rette å spørre, deres fokus er ikke der, og jeg ville ikke stolt på svarene.

Nå vet jeg ikke hva alle disse papirene er, men alle offentlige etater svarer på spørsmål om skjemaer som skal leveres til dem. Skal noe til politiet, må du spørre politiet om hjelp til å fylle ut riktig, er det papirer skatteetaten skal ha, ringer du dem for veiledning f eks.

Anonymkode: b6c7b...35a

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp, her får jeg litt dårlig magefølelse.... Du virker ung og uerfaren, og uten familie? Er du sikker på at du skal gifte deg....?

Bryllupsplanleggere er nok ikke de rette å spørre, deres fokus er ikke der, og jeg ville ikke stolt på svarene.

Nå vet jeg ikke hva alle disse papirene er, men alle offentlige etater svarer på spørsmål om skjemaer som skal leveres til dem. Skal noe til politiet, må du spørre politiet om hjelp til å fylle ut riktig, er det papirer skatteetaten skal ha, ringer du dem for veiledning f eks.

Takk for svar, trådstarter her. Da vet jeg iallefall at jeg IKKE skal kontakte bryllupsplanleggere ang. det. :) 

Og nei, jeg er i midten av 20-årene så sånn veldig ung er jeg ikke. Men uerfaren, ja. Jeg har aldri giftet meg før, og ingen i nær familie eller vennekrets har heller ikke giftet seg sånn at jeg har vært med på det. Da har jeg rett og slett ingen å spørre, foruten internett. Og det at jeg ikke har familie å spørre har ingenting med alderen min å gjøre. Noen er døde, noen har jeg ikke kontakt med lenger og andre vet enda mindre om temaet enn meg. Så som sagt, internett er det eneste stedet jeg kan forsøke å finne informasjon på. Får se om jeg får kontakte de forskjellige stedene hvis det er noe jeg lurer på.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, trådstarter her. Da vet jeg iallefall at jeg IKKE skal kontakte bryllupsplanleggere ang. det. :) 

Og nei, jeg er i midten av 20-årene så sånn veldig ung er jeg ikke. Men uerfaren, ja. Jeg har aldri giftet meg før, og ingen i nær familie eller vennekrets har heller ikke giftet seg sånn at jeg har vært med på det. Da har jeg rett og slett ingen å spørre, foruten internett. Og det at jeg ikke har familie å spørre har ingenting med alderen min å gjøre. Noen er døde, noen har jeg ikke kontakt med lenger og andre vet enda mindre om temaet enn meg. Så som sagt, internett er det eneste stedet jeg kan forsøke å finne informasjon på. Får se om jeg får kontakte de forskjellige stedene hvis det er noe jeg lurer på.

Ja, gjør det. Skatteetaten har en sånn "bryllupsveileder" på nettsidene sine :)'

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...