Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid for andre gang. Jeg har en jentebaby på 4 mnd!!! Vi er glade for nyheten, det er ikke noe med det, men jeg lurer veldig på hvordan trygdekontoret løser sånne saker... Jeg er ferdig med mammapermisjon 1 desember og rundt regnet har jeg nå termin medio mars på den neste. Jeg rekker jo ikke å være i arbeidslivet 6 av 10 mnd jeg da. Jeg er avhengig av at jeg får penger til nestemann (noe vel alle er.) Kan noen vær så snill å svare på dette! (Det er jo helg å alt nå så jeg får jo ikke ringt trygdekontoret!)

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer :D

Så vidt jeg skjønner på andre som har vært i samme situasjon, teller permisjonspengene som lønn. Altså vil du motta 80 eller 100% (etter permisjonens lengde) av den permisjonen du nå har, hvis du ikke har jobbet i mellomtiden.

Jeg tror det fungerer sånn, skal ikke si det helt sikkert :-?

Lykke til i alle fall. Klemmer fra

Skrevet

Jeg har ikke noe svar til deg, men det hørtes fornuftig ut det som ble nevnt over her.

Vill bare si GRATULERER jeg!

Klem fra Zebb :wink: 26+1

Skrevet

Hei og takk for svar!

Nå har det "verste" sjokket (beste, selvfølgelig) lagt seg og jeg klarer og tenke klart... så det høres jo helt logisk ut at det er sånn det fungerer!

Jaja...Noen andre som er gravid og har en baby på 4 mnd? Det var med blandede følelser tidligere idag, men nå er jeg igrunnen veldig fornøyd. Det blir jo nesten som tvillinger... :)

Trodde vel litt for mye på at en ikke blir gravid når en ammer... Kanskje jeg fortsatt ammer veslejenta når jeg får ny baby!!! Åj! :o

Jeg er likevel takknemlig for den lille gaven som ligger i magen min!

Livet overrasker stadig vekk!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei !

Gratulerer så mye... :D

Min sønn var 4 mnd. når jeg ble gravid med nestemann.. :o Nå har jeg termin om 15 dager...12 august....gleder meg kjempe masse :lol:

Det var helt planlagt å få de så tett. Vi er fullt innstillt på at det blir MASSE slit en tid framover...men(så håper vi) at vi får mye igjen for det i den form at de får masse glede av hverandre når de blir så jevngamle.

Nå skal vi iallefall ha en lang pause til neste graviditet...Jeg er ganske så sliten etter dette svangerskapet...med en så liten unge vedsidna....

Kjempe lykke til med ditt svangerskap..

klem fra meg

Skrevet

Gjest: Lykke til med fødselen og videre med 2 små. :D Godt å høre at det er flere i samme situasjon. Nå vet ikke jeg helt om jeg er 6 el 8 uker på vei, siden jeg oppfattet siste menstruasjon som en del av siste renselse...

Ellers så gleder jeg meg kjempemye og som du sier så blir det jo kjempekoselig med to små så tett etter hverandre. Skal iallfall ha en pause jeg også. Det blir sikkert nok slitsomt framover, iallefall når jeg er samboer med en sjømann og jeg er halve året alene... Men, det går seg sikkert til. Jeg vet jo heller ikke om noe annet... :)

Takk for alle gratulasjoner og lykke til alle sammen!

• 3 uker senere...
Skrevet

Vil bare si gratulerer jeg, og lykke til med to små.

Skrevet

Hei alle sammen....

En liten tilbakemelding til dere... Jeg er 12 uker på vei og sparkingen jeg kjente var livmoren som "arbeidet", ganske normalt sa legen... Sikkert mere normalt så nær sist fødsel...

Da vet dere det! :D

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...