AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #21 Del Skrevet 8. februar 2017 Jeg pleier å gå på badet, der er det godt lys. Lett å lese hva som står bakpå pilleesken! Anonymkode: 9a141...d80 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084287-hvor-burde-jeg-studere-medisin/page/2/#findComment-19294196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
RAA Skrevet 8. februar 2017 #22 Del Skrevet 8. februar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går 1.året på medisin i Trondheim nå og er helt enig i det anonym i post 6 blant annet skriver Jeg har venninner som går i Bergen og de sier at de første årene er det mye forelesninger, pugging og fokus på basalfag, men vet at dette nå er i endring pga. ny studiemodell. Her i Trondheim har vi pasientkontakt fra september i første året, klinikk en gang i uka der foreleseren tar med en pasient, LPK-kurset (allmennpraksis), F-lab. Vi har altså utrolig varierte dager og dette gjør igjen at man blir godt kjent med de andre på kullet, man sitter ikke bare i ro i et auditorium. Sykehuset er også splitter nytt og utrolig fint, og det er mye å gjøre ellers både med Isfit, UKA, Studentersamfundet, og foreninger innad på studiet (linjeforeningen, kor, fotball, håndball, korps, akuttmedisin osv.). Jeg var nervøs for å ikke komme inn i det sosiale, men dette var null problem. Dette med gruppearbeid i form av PBL og LPK osv. gjorde meg også nervøs, har dårlige minner fra vgs der jeg måtte gjøre alt. Men her går det helt supert, alle må rett og slett delta, diskutere og det er utrolig spennende. Bare kom med flere spørsmål, jeg vil gjerne bli fadderen din neste år Anonymkode: 10253...a8b Så flott at jeg fikk svar fra en som går der selv! Tusen takk :-) Det virker som de aller fleste koser seg på NTNU og i Trondheim som studentby generelt. Så fint at dere har en så varierende studiehverdag. Jeg kan tenke meg at det gjør noe med motivasjonen! Ettersom jeg ikke har vært i Trondheim før, tenker jeg at det hadde vært fint å besøke byen før jeg bestemmer meg for om jeg vil studere der. Hvor burde jeg bo? Hva burde jeg se som er relevant for min eventuelle studiehverdag? Tenker da spesielt på områder, bygg etc. som er forbudet med medisinstudiet. Jeg må også si at jeg setter utrolig stor pris på at du sier at du gjerne vil bli min fadder. Jeg blir stadig overrasket over hvor mange hyggelige mennesker det er der ute! Det er godt å se det gode selv i folk man aldri har snakket med :-) TAKK! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084287-hvor-burde-jeg-studere-medisin/page/2/#findComment-19294220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
RAA Skrevet 8. februar 2017 #23 Del Skrevet 8. februar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å gå på badet, der er det godt lys. Lett å lese hva som står bakpå pilleesken! Anonymkode: 9a141...d80 Dette hadde jeg aldri tenkt på! Jeg som trodde jeg måtte flytte til en annen by, og holde på i seks år. Da løste det seg! Takk for hjelpen :-) 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084287-hvor-burde-jeg-studere-medisin/page/2/#findComment-19294241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
RAA Skrevet 16. februar 2017 #24 Del Skrevet 16. februar 2017 På 7.2.2017 den 23.15, AnonymBruker skrev: Jeg går 1.året på medisin i Trondheim nå og er helt enig i det anonym i post 6 blant annet skriver Jeg har venninner som går i Bergen og de sier at de første årene er det mye forelesninger, pugging og fokus på basalfag, men vet at dette nå er i endring pga. ny studiemodell. Her i Trondheim har vi pasientkontakt fra september i første året, klinikk en gang i uka der foreleseren tar med en pasient, LPK-kurset (allmennpraksis), F-lab. Vi har altså utrolig varierte dager og dette gjør igjen at man blir godt kjent med de andre på kullet, man sitter ikke bare i ro i et auditorium. Sykehuset er også splitter nytt og utrolig fint, og det er mye å gjøre ellers både med Isfit, UKA, Studentersamfundet, og foreninger innad på studiet (linjeforeningen, kor, fotball, håndball, korps, akuttmedisin osv.). Jeg var nervøs for å ikke komme inn i det sosiale, men dette var null problem. Dette med gruppearbeid i form av PBL og LPK osv. gjorde meg også nervøs, har dårlige minner fra vgs der jeg måtte gjøre alt. Men her går det helt supert, alle må rett og slett delta, diskutere og det er utrolig spennende. Bare kom med flere spørsmål, jeg vil gjerne bli fadderen din neste år Anonymkode: 10253...a8b Jeg trodde jeg hadde svart deg, men det hadde jeg visst ikke! Beklager sent svar. Først og fremst vil jeg bare takke deg for at du tok deg tid til å svare meg, og for at du er så hyggelig Det er så fint å høre meningen til en som faktisk går på studiet! Mye tyder på at Trondheim er veien å gå. Dog har jeg aldri vært i Trondheim før, og jeg tenker det kan være lurt å være innom en tur før jeg eventuelt flytter dit. Hvor burde jeg da bo? Hva burde jeg se/besøke som er relevant for studiet, og som er fint i byen generelt? Og kan jeg forberede meg på noen som helst måte? Det føles ut som jeg har mange spørsmål, men jeg klarer ikke å sette ord på alle tankene mine, og derfor begynner jeg med disse! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084287-hvor-burde-jeg-studere-medisin/page/2/#findComment-19335982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #25 Del Skrevet 17. februar 2017 På 16. februar 2017 den 20.46, RAA skrev: Jeg trodde jeg hadde svart deg, men det hadde jeg visst ikke! Beklager sent svar. Først og fremst vil jeg bare takke deg for at du tok deg tid til å svare meg, og for at du er så hyggelig Det er så fint å høre meningen til en som faktisk går på studiet! Mye tyder på at Trondheim er veien å gå. Dog har jeg aldri vært i Trondheim før, og jeg tenker det kan være lurt å være innom en tur før jeg eventuelt flytter dit. Hvor burde jeg da bo? Hva burde jeg se/besøke som er relevant for studiet, og som er fint i byen generelt? Og kan jeg forberede meg på noen som helst måte? Det føles ut som jeg har mange spørsmål, men jeg klarer ikke å sette ord på alle tankene mine, og derfor begynner jeg med disse! Dette var utrolig hyggelig å høre! Flott at jeg fikk deg til å føle deg velkommen. Mener du hvor du bør bo på hotell nå, eller hvor du bør se etter bolig (studentbolig f.eks.) senere? Anbefaler deg selvfølgelig å se på sykehuset, St. Olavs Hospital, det er her vi har all undervisning (auditoriene, lab, lesesaler osv. ligger inni sykehusbyggene) ^^ Det er som sagt veldig fint og moderne og delt opp i mange forskjellige bygg, det er som å gå i en egen liten bydel. Rett ved sykehuset kommer du til å se et stort rød rundt bygg som heter Studentersamfundet, dette er samlingstedet for mange studentorganisasjoner. Hovedbygget til NTNU er også flott (ser litt ut som Galtvort)! Ellers er jo typiske turiststeder som Nidarosdomen, Gamle Bybroen, bryggene å anbefale, utrolig flotte. Før jul var det også et flott julemarked på torget, det skjer ofte ting der. Og ang. forberedelser - bare hvil deg ut og kom med et åpent sinn, så går alt bra! Vi er i gang med å planlegge fadderukene nå, gleder meg sånn til det! Anonymkode: 10253...a8b Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084287-hvor-burde-jeg-studere-medisin/page/2/#findComment-19342552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
RAA Skrevet 19. februar 2017 #26 Del Skrevet 19. februar 2017 På 18.2.2017 den 0.55, AnonymBruker skrev: Dette var utrolig hyggelig å høre! Flott at jeg fikk deg til å føle deg velkommen. Mener du hvor du bør bo på hotell nå, eller hvor du bør se etter bolig (studentbolig f.eks.) senere? Anbefaler deg selvfølgelig å se på sykehuset, St. Olavs Hospital, det er her vi har all undervisning (auditoriene, lab, lesesaler osv. ligger inni sykehusbyggene) ^^ Det er som sagt veldig fint og moderne og delt opp i mange forskjellige bygg, det er som å gå i en egen liten bydel. Rett ved sykehuset kommer du til å se et stort rød rundt bygg som heter Studentersamfundet, dette er samlingstedet for mange studentorganisasjoner. Hovedbygget til NTNU er også flott (ser litt ut som Galtvort)! Ellers er jo typiske turiststeder som Nidarosdomen, Gamle Bybroen, bryggene å anbefale, utrolig flotte. Før jul var det også et flott julemarked på torget, det skjer ofte ting der. Og ang. forberedelser - bare hvil deg ut og kom med et åpent sinn, så går alt bra! Vi er i gang med å planlegge fadderukene nå, gleder meg sånn til det! Anonymkode: 10253...a8b Takk for mange fine tips! Spesielt tipset om å bare hvile. Beste tipset!! Hehe 😂 Jeg tenker egentlig både på hvor jeg burde bo når jeg besøker Trondheim, men også hvor jeg som student burde bo. Har du studentbolig eller leier du privat? Hva syns du om det? Gleder meg til å komme i gang! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1084287-hvor-burde-jeg-studere-medisin/page/2/#findComment-19348729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå