AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #1 Del Skrevet 6. februar 2017 Hei Vi skal reise til Gran canaria (playa del ingles) neste uke. Ser på værvarselet at det stort sett skal regne mens vi er der, og da ryker jo planen om sol og bad... Så er det noen som har tips til innendørs aktiviteter?? Og hva burde jeg pakke? veldig usikker, siden jeg pleier å reise senere på året, når det holder med sommerkjoler. En ting til: Når dere reiser til varmen på vinteren hvordan gjør dere det med klær? Her er det jo 10 minus og snø, kan jo ikke dra til flyplassen i sommerklær og småsko, men blir jo alt for varmt når man kommer frem, med ullstilongs og vinterboots?? Anonymkode: 28504...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pessimistisk Skrevet 7. februar 2017 #2 Del Skrevet 7. februar 2017 Vet ikke hvordan været er der, og hvor langt det er fra Puerto rico, men jeg var i Las Palmas, og opplevde at når det regnet der var det finere vær i puerto rico og puerto de mogan Ofte blir det finere vær enn det vises også! Du bør ha noen tynne jakker, eventuelt bukse til kvelden, da det kan bli litt kjølig når solen ikke er dere. Jeg reiste med hverdagskjole, strømpebukse og joggesko, og det så ut som de aller fleste reiste i lignende klær(bukse, genser, ikke sandaler). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 7. februar 2017 #3 Del Skrevet 7. februar 2017 Vi var på GranCanaria i november/desember. Reiste i olabukse, en tynn genser, dressjakke og småsko. La igjen vinterjakken min og de varme skoene i bilen på Gardermoen. Vi parkerte i parkeringshuset nærmest inngangen. Vi hadde en dag med regn mens vi var der - men vi gadd ikke dra på shopping eller utflukt. Vi bare slappet av på hotellet. Terrassen vår hadde tak over så vi hadde Netflix-maraton på ipaden :humre: (De hade lagt ut 1,5 sesong mer av en serie vi følger på spansk Netflix enn norsk :D ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cottontail Skrevet 7. februar 2017 #4 Del Skrevet 7. februar 2017 Hvilken by er det du søker på når du ser på værvarselet? Søk på de sørligste byene / stedene, været der er veldig annerledes enn nord på øya eller høyere i fjellet, så hvis du søker bare på øya, får du opp været ved flyplassen/hovedstaden, som ikke er det samme som sør på øya. Hvis du søker på dette - ser du at det ikke er meldt så verst vær til å være i februar! Sjekk også vinden, det sier mye om været også, er det meldt sterk vind er det lurt å ha med vindtett jakke. Men du gjør uansett lurt i å ha med langbukse, turbukse, gode tursko osv, slik at dere kan gå en tur innover/oppover på øya hvis det ikke er badevær en dag. Og litt varme klær til kvelden, slik at man kan sitte ute selv om det ikke er kjempevarmt. Hovedstaden på øya har fine butikker og hyggelige steder, så det er helt fint å ta bussen inn dit en dag det ikke er solevær. Men jeg tror du får en fin ferie med bading og soling også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #5 Del Skrevet 7. februar 2017 Har bodd noen år på kanariøyene, så mitt tips er å ta med tøfler eller noen gode sokker til å ha på inne i leiligheten. Det er som regel fliser på gulvene så det blir fort gulvkaldt når solen ikke skinner på murbygningene. Anonymkode: 98daf...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #6 Del Skrevet 7. februar 2017 Tusen takk for fine svar! Jeg har sett på værvarselet for playa del ingles, som er der vi skal bo... Får nok sattse på å fryse litt tur/retur Gardermoen, så jeg slipper å bruke all vekt på vintertøy.... TS Anonymkode: 28504...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 9. februar 2017 #7 Del Skrevet 9. februar 2017 På Gloria Palace i San Augustin så finnes det et stort innendørs thalasso bad. Tror det er åpent for alle betalende gjester. Ta bussen til Atlantico shoppingsenter. Ligger opp mot Las Palmas . Fint å bruke noen regnværstimer der eller ta bussen opp til Las Palmas og bruk en stund på bondens marked i den gamle bydelen. Der kan dere også besøke museum og katedralen og så kan dere dra over til den nye delen av byen og bruke tid på det store shoppingsenteret Las Arenas. I øverste etasje er der mange bra restauranter. Eller så kan dere melde dere på en utflukt eller 2. Da blir dere busset rundt og velger dere noen på kryss og tvers av øya så kan det godt hende at dere får fint vær den dagen allikevel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #8 Del Skrevet 9. februar 2017 På Monday, February 06, 2017 den 21.44, AnonymBruker skrev: Hei Vi skal reise til Gran canaria (playa del ingles) neste uke. Ser på værvarselet at det stort sett skal regne mens vi er der, og da ryker jo planen om sol og bad... Så er det noen som har tips til innendørs aktiviteter?? Og hva burde jeg pakke? veldig usikker, siden jeg pleier å reise senere på året, når det holder med sommerkjoler. En ting til: Når dere reiser til varmen på vinteren hvordan gjør dere det med klær? Her er det jo 10 minus og snø, kan jo ikke dra til flyplassen i sommerklær og småsko, men blir jo alt for varmt når man kommer frem, med ullstilongs og vinterboots?? Anonymkode: 28504...585 Stol ikke helt på værmeldingen. Jeg befinner meg nå ikke langt fra der du skal, og her er 15 - 16 grader på natten og rett over 20 grader på dagen. Værmeldingen sa regn her og nå, men det er det ikke og har heller ikke vært. Du bør ha med en varm jakke til bruk etter klokka 18 da begynner solen å gå ned, og det blir kjøligere. (Mørkt klokka 19.10.) Ellers er klær du kan kombinere og kle av og på lure. Type halvlange bukser/skjørt, topper du kan ha jakke utenpå ol. Det samme gjelder på flyet. Jeg har tynn dunjakke som kan pakkes inn i en pose, skjørt og ullstrømpebukser, topp med ulljakke utenpå. En stund før landingn på LP går jeg på toalettet og tar ullstrømpebuksen av. Ulljakken har jeg åpen og tar av når jeg blir varm. Sko har jeg litt tykkere spasersko. Sandalene i sekken eller i kofferten. Reiser alltid med sekk til håndbagasje, for å ha eksttra klesskifte. Til/fra Las Palmas må du alltid regne med forsikelser og eventuell ekstra overnatting på grunn av vær, folk kan bli syke og flyet må gå ned underveis m.m. Har alltid med klesskifter og tannbørste i sekk, pluss ekstra medisiner og mat til små og store, klok av opplevelser. Om det regnger så er det regnskurer og ferdig med regn for en periode. Hva som kan være interessant å oppleve kommer helt an på interesser og alder. Shopping i regnvær er ok på Atlanticosenteret eller med buss til Las Palmas. Buss er lett å finne frem med. Ta med paraply eller tynt og lett regntøy. Anonymkode: a1531...2e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #9 Del Skrevet 9. februar 2017 Les ellers på Canariajournalen.no der er de flinke med væroppdateringer når det ikke er fint vær. Anonymkode: a1531...2e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscae Skrevet 9. februar 2017 #10 Del Skrevet 9. februar 2017 Når vi reiser om vinteren pleier jeg å gå i ullstrømpebukse, kjole og cardigan/jakke over. Har gjerne også en tynn, vindett jakke som legges i håndbagasjen når vi kommer inn på flyplassen. Når vi lander går jeg på toalettet og tar av strømpebuksen, og dermed er jeg sommerkledd til varmen utenfor. Om du ikke vil gå i kjole anbefaler jeg tynne ullsokker (siden du har sommersko), en bukse som du kan brette litt opp nede, en kortermet topp samt cardigan/jakke. Når du lander kan du ta av sokkene, brette opp buksen og vips har du det mer behagelig i varmen. Det er ikke noe som er så ubehagelig som å være svett og klam mens du venter på å komme deg til hotellet. Som flere nevner her så er det store klimaforskjeller på øya, og det beste været finner du som regel på sørvestsiden av øya. Puerto Mogan er en koselig liten by, finn en tapasrestaurant og spis lunsjen der. Den fineste stranda finner du på Amadores, men der er en del bølger, har du små barn bør du finne en plass langs ytterkanten av stranda, der er det roligere. Puerto Rico er ikke en plass en bør oppsøke for en dagstur, da det faktisk ikke finnes noe der, kun et hektisk senter med jallabutikker og innpåslitne kelnere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #11 Del Skrevet 9. februar 2017 10 timer siden, Muscae skrev: Når vi reiser om vinteren pleier jeg å gå i ullstrømpebukse, kjole og cardigan/jakke over. Har gjerne også en tynn, vindett jakke som legges i håndbagasjen når vi kommer inn på flyplassen. Når vi lander går jeg på toalettet og tar av strømpebuksen, og dermed er jeg sommerkledd til varmen utenfor. Om du ikke vil gå i kjole anbefaler jeg tynne ullsokker (siden du har sommersko), en bukse som du kan brette litt opp nede, en kortermet topp samt cardigan/jakke. Når du lander kan du ta av sokkene, brette opp buksen og vips har du det mer behagelig i varmen. Det er ikke noe som er så ubehagelig som å være svett og klam mens du venter på å komme deg til hotellet. Som flere nevner her så er det store klimaforskjeller på øya, og det beste været finner du som regel på sørvestsiden av øya. Puerto Mogan er en koselig liten by, finn en tapasrestaurant og spis lunsjen der. Den fineste stranda finner du på Amadores, men der er en del bølger, har du små barn bør du finne en plass langs ytterkanten av stranda, der er det roligere. Puerto Rico er ikke en plass en bør oppsøke for en dagstur, da det faktisk ikke finnes noe der, kun et hektisk senter med jallabutikker og innpåslitne kelnere. Akkurat her er det delte meninger. Mogan er et sted jeg ikke kan fordra. Puerto Rico har faktisk den fineste stranden. Amadores er oppskrytt, med svære ekle steiner du må klatre over og skjører deg opp på føttene om du ikke bruker sko. I tillegg er der folk på den stranden du ikke ønsker å treffe på, særlig ikke med barn. Som du ser over, jeg befinner meg i området, nå. Anonymkode: a1531...2e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #12 Del Skrevet 10. februar 2017 Tusen takk for gode tips og råd! Ser værmeldingen er endret seg og ser bedre ut nå, så dette blir nok bra:) TS Anonymkode: 28504...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå