AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #1 Skrevet 6. februar 2017 Hei. Jeg har havnet i en veldig kjedelig situasjon hvor jeg har blitt alene med to barn og får nå på sosialstønad. Har nettopp fått vedtak og fikk første utbetaling i dag. Søker jobber hver eneste dag, men har ikke fått napp enda (men det kommer vel, forhåpentligvis) i hvert fall, er det lov for meg å ta eksamen i to ulike fag, så lenge vedtaket har gått ut, for deretter å søke nytt vedtak etter eksamen? F eks hvis vedtaket mitt går ut 24.mai og eksamen er 29. og 30.mai og deretter søke nytt vedtak den 31.mai? Eller? Regner egentlig med at det ikke går, for da hadde vel de fleste gjort det på denne måten. Håper jo selvsagt jeg har jobb før den tid, slik at eksamene kan taes uansett. Mangler kun to fag for å bli ferdig med en utdannelse jeg har holdt på med. Skal selvsagt spørre/informere saksbehandler, men vil ikke virke helt uvitende heller, hvis dette var et dumt spørsmål. Anonymkode: 5789d...17f
Angelheart2 Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 Eksamen (eller utdanning for øvrig) har ingen betydning når det gjelder sosialhjelp. Kanskje du blander med dagpenger her? Dersom du har et løpende vedtak på sosialhjelp så gjelder det for hele vedtaksperioden. Dersom du fortsatt er i samme økonomisk situasjon i neste periode søker du på nytt. At du skal ha eksamen i mellomtiden har ingen betydning, det er kun den økonomiske situasjonen din som betyr noe. Selv om du skulle få deg jobb i mellomtiden kan du ha krav på sosialhjelp så sant inntektene dine er for lave til å dekke vanlig livsopphold.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #3 Skrevet 7. februar 2017 1 time siden, Angelheart2 skrev: Eksamen (eller utdanning for øvrig) har ingen betydning når det gjelder sosialhjelp. Kanskje du blander med dagpenger her? Dersom du har et løpende vedtak på sosialhjelp så gjelder det for hele vedtaksperioden. Dersom du fortsatt er i samme økonomisk situasjon i neste periode søker du på nytt. At du skal ha eksamen i mellomtiden har ingen betydning, det er kun den økonomiske situasjonen din som betyr noe. Selv om du skulle få deg jobb i mellomtiden kan du ha krav på sosialhjelp så sant inntektene dine er for lave til å dekke vanlig livsopphold. Jo, det har det da man har mulighet til å få andre økonomiske ytelser (Lånekassen). TS: Det er ikke lov til å holde tilbake informasjon om utdanning, og man er i utdanning helt fra man er oppmeldt i faget/undervisningsstart til man har eksamen. Om eksamensdatoene alene havner mellom disse datoene du oppnevner har dermed ingen betydning. Anonymkode: 365d6...f23 2
Angelheart2 Skrevet 7. februar 2017 #4 Skrevet 7. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, det har det da man har mulighet til å få andre økonomiske ytelser (Lånekassen). TS: Det er ikke lov til å holde tilbake informasjon om utdanning, og man er i utdanning helt fra man er oppmeldt i faget/undervisningsstart til man har eksamen. Om eksamensdatoene alene havner mellom disse datoene du oppnevner har dermed ingen betydning. Anonymkode: 365d6...f23 Tar jo som selvfølge at TS allerede har noe fra Lånekassen dersom h*n er godkjent student. Om man har sosialstønad blir jo alle andre inntekter tatt med i beregningen. Jeg svarte ut i fra at h*n hadde sosialvedtak sammen med ev. stipend/lån eller evt at h*n ikke har rett på noe fra Lånekassen. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #5 Skrevet 7. februar 2017 2 minutter siden, Angelheart2 skrev: Tar jo som selvfølge at TS allerede har noe fra Lånekassen dersom h*n er godkjent student. Om man har sosialstønad blir jo alle andre inntekter tatt med i beregningen. Jeg svarte ut i fra at h*n hadde sosialvedtak sammen med ev. stipend/lån eller evt at h*n ikke har rett på noe fra Lånekassen. Som hovedregel får man ikke sosialstønad som student. Anonymkode: a39e9...af8 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #6 Skrevet 7. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, det har det da man har mulighet til å få andre økonomiske ytelser (Lånekassen). TS: Det er ikke lov til å holde tilbake informasjon om utdanning, og man er i utdanning helt fra man er oppmeldt i faget/undervisningsstart til man har eksamen. Om eksamensdatoene alene havner mellom disse datoene du oppnevner har dermed ingen betydning. Anonymkode: 365d6...f23 Dette! Anonymkode: f4f63...5cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå