AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #1 Skrevet 6. februar 2017 Jeg bare lurer. Sønnen min er nå på an igjen med feber. Han var borte fra barnehagen på grunn av feber og forkjølelse for halvannen uke siden også. Men så har han "bare" feber denne gangen. Vi var til legen i dag, og fikk ingen svar. Guttungen er frisk etter forholdene. Løper rundt og leker og er aktiv. I går sovnet han tidlig på sofaen. Feberen var høyere da, 39. I dag har den ligget på mellom 37,5 og 38,4. Men han har vært glad og fornøyd dagen lang. Jeg hater det når jeg må ringe jobben og melde om å være hjemme med han. Jeg får så dårlig samvittighet for de, og de synes nok helst jeg burde gå hvis han er i form, tross feberen. Samtidig vil jeg ikke sende han "syk" i barnehagen og formen hans viser seg å være ganske uforutsigbar. Jeg er 100% alenemorsørger. Barnefar bor utenlands og besteforeldrene er i full jobb. Anonymkode: a42ce...074
Ulrikke Skrevet 6. februar 2017 #2 Skrevet 6. februar 2017 Hvis han hadde 39 i går, og har hatt 38,4 i dag synes jeg absolutt det kvalifiserer som hjemmedag i morgen... Var han feberfri da han la seg og feberfri i morgen tidlig KAN du jo prøve, men du risikerer å bli ringt etter... 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #3 Skrevet 6. februar 2017 Barn skal ikke sendes i barnehagen med feber nei. Uansett om de er glade og fornøyde. Du bør holde barnet hjemme så lenge det har feber. Jeg vet at det ikke er særlig kjekt ift jobben, men sånn er det for alle. Barnet må komme først. Anonymkode: dff97...db6 3
Gjest Magnifiq Skrevet 6. februar 2017 #4 Skrevet 6. februar 2017 Så sant de ikke klarer full rulle hele dagen i Bhg, bør de holdes hjemme. Mye bedre å gi han den ekstra dagen fri, i stedet for å risikere tre nye dager om du sender han for tidlig tilbake.
Minlillesky Skrevet 6. februar 2017 #5 Skrevet 6. februar 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare lurer. Sønnen min er nå på an igjen med feber. Han var borte fra barnehagen på grunn av feber og forkjølelse for halvannen uke siden også. Men så har han "bare" feber denne gangen. Vi var til legen i dag, og fikk ingen svar. Guttungen er frisk etter forholdene. Løper rundt og leker og er aktiv. I går sovnet han tidlig på sofaen. Feberen var høyere da, 39. I dag har den ligget på mellom 37,5 og 38,4. Men han har vært glad og fornøyd dagen lang. Jeg hater det når jeg må ringe jobben og melde om å være hjemme med han. Jeg får så dårlig samvittighet for de, og de synes nok helst jeg burde gå hvis han er i form, tross feberen. Samtidig vil jeg ikke sende han "syk" i barnehagen og formen hans viser seg å være ganske uforutsigbar. Jeg er 100% alenemorsørger. Barnefar bor utenlands og besteforeldrene er i full jobb. Anonymkode: a42ce...074 Det er mer krevende å være i barnehagen enn hjemme. Mer lyder, rutiner som skal følges, osv. Hold barnet hjemme en dag til 1
Gjest chiki Skrevet 6. februar 2017 #6 Skrevet 6. februar 2017 47 minutter siden, Ulrikke skrev: Hvis han hadde 39 i går, og har hatt 38,4 i dag synes jeg absolutt det kvalifiserer som hjemmedag i morgen... Var han feberfri da han la seg og feberfri i morgen tidlig KAN du jo prøve, men du risikerer å bli ringt etter... Hun bør jo ikke utsette andre for smitte bare fordi hun har dårlig samvittighet for jobb
Ulrikke Skrevet 6. februar 2017 #7 Skrevet 6. februar 2017 Akkurat nå, chiki skrev: Hun bør jo ikke utsette andre for smitte bare fordi hun har dårlig samvittighet for jobb Jeg er helt enig, og svaret mitt var litt sarkastisk ment selv om det kanskje ikke kom så godt fram så jeg etterpå... (Har jobbet mange år i barnehage og jobber nå på skole, og vet alt om foreldre som later som om barna er friske og sender dem avgårde...)
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #8 Skrevet 6. februar 2017 Lav terskel for å være hjemme når han er så liten. Men jeg jobber ikke, så han er hjemme en dag midt i uka uansett for å slappe av. Når han blir eldre og har siste året i barnehagen blir jeg nok strengere. Da går det på smitte og å klare å holde tritt med programmet i barnehagen. Og når de går på skolen er det ikke noe slingringsmonn mer. Men syk er syk. Feber, oppkast, diare og dårlig allmenntilstand er grunn for å være hjemme. Anonymkode: 3ff5f...dc2
ViljaH Skrevet 7. februar 2017 #9 Skrevet 7. februar 2017 Du burde heller ha dårlig samvittighet for å nekte et sykt barn å være hjemme. Jobb er jobb, du har lovfestet rett til å ivareta dine syke små. 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #10 Skrevet 7. februar 2017 De skal ikke i barnehagen med feber! Anonymkode: 5df6d...8e9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #11 Skrevet 7. februar 2017 Feber samme dag betyr hjemmedag! Vi praktiserer vanligvis 24-timersregel, altså feberfri i et døgn før bhg. Litt slingringsmonn har vi dog. Hvis det har gått 23 timer og formen har vært strålende, blir det allikevel bhg. Men feber samme dag betyr definitivt hjemmedag. Husk at selv om formen virker bra hjemme, så er det annerledes å være i bhg; mer støy, full rulle både ute og inne og kanskje skal de også på tur. Anonymkode: 15117...83d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå