Gå til innhold

Noen skylder meg penger, men får ikke kontaktet personen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg solgte noen klær på en gjenbruksapp til en jente. Det kostet 488kr. Avtalen var at hun skulle sende over penger samtidig når jeg sendte over klærne. Hun skulle overføre pengene via vipps, som var en grei måte å sende over penger siden man bare trengte mobilnummer. Når jeg sa ifra at jeg hadde send svarte ho ikke. Jeg små maste litt og spurte spørsmål om når ho sender over og om de er sendt. Endte bare med et "jupp". Etter det skrev jeg at ho måtte sende over eller så kontakter jeg foreldrene hennes. Ho ble stresset og sa ho sendte over. Ho hadde ikke gjort det. Så jeg sa at jeg ikke hadde fått noen penger. I følge henne hadde ho sendt over via kortnummeret. Men ho hadde ikke mitt så det var ikke mulig. Ettervært sa ho at jeg var en løgner og begynte å kjefte. Til slutt blokket meg. Kontaktet da foreldrene. Faren sa jeg måtte prate med moren, men ho svarer ikke. Har sendt meldinger til dem og alt men før ikke svar. Hva skal jeg gjøre?? Hjelp

Anonymkode: bc080...1ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkel svindel. Dessverre relativt vanlig på det private markedet. Få pengene først neste gang - og ikke forhåndsbetal (hyklerisk i know).

men siden du har kontaktinfo og adresse: anmeld!

• Liker 2
Skrevet

Ta vare på alt du har av meldinger og kontaktinfo som bevis, og gå til politiet for å anmelde. Har du dokumentasjon er sjansen større for at politiet prioriterer saken din. Det er vel ikke så mye annet å gjøre, om du ikke får kontakt med de. Du kan eventuelt aller først ta kontakt med Konfliktrådet (konfliktraadet.no), om du har hørt om de? De hjelper til med å løse konflikter og det er gratis. De kan prøve å få kontakt med denne jenta eller familien, for å høre om de ønsker å gjøre opp for seg. Da har du iallefall en part på laget, og da kan det hende at denne familien forstår alvoret i saken. 

Anonymkode: 0c2e6...2e0

• Liker 1
Skrevet

Til neste gang MÅ betaling være inne (eller en bekreftelse på dette) før du sender noe. Her har du nok blitt svindlet, og du bør ta vare på all kommunikasjon og notere ned navn og adresse og levere det til politiet med en anmeldelse. Du kan også si ifra til dem før du gjør det da dette kan få en fortgang i prosessen, men vær innstilt på at de ikke vil gjøre det. 

Anonymkode: 51569...b43

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...