Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg studerer fysioterapi, og skal i praksis i barnehage i tre uker. 

Er det noen her som har vært i praksis gjennom studier i barnehage, eller evt. noen som jobber i barnehage og har hatt studenter? :) Kan dere komme med tips til hva jeg bør være forberedt på osv.?

Har ikke snakket med kontaktperson ennå, men tror dere det er slik at jeg må møte opp kl 7 (siden barnehagen åpner da)? Håper ikke det, da jeg må ta 40 min med buss + gå et stykke for å komme meg dit. 

Og hva med mat/måltider? Jeg går på ganske streng diett fordi jeg har tidligere vært overvektig. Har faste mønster for hva og når jeg spiser. Men selvfølgelig kan jeg jo tilpasse særlig tidspunkt etter når de har måltider der, men type mat kan jeg ikke tilpasse sånn veldig.

Håper noen kan svare :)

Anonymkode: 04cf9...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehagen er gjerne åpen lenger enn hva en vakt varer, spesielt studenter har ofte kortere vakter. Du kan sikkert spise hva du vil :)

Skrevet
Akkurat nå, minister-mio skrev:

Barnehagen er gjerne åpen lenger enn hva en vakt varer, spesielt studenter har ofte kortere vakter. Du kan sikkert spise hva du vil :)

Den er åpen fra 7-16.30 står det :) Jeg ønsker jo ikke å gjøre noe slik at kontaktpersonen eller de andre ansatte misliker meg, siden de skal rapportere til læreren hvordan praksisen er gjennomført. Dette er snakk om en ganske liten, privat barnehage. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den er åpen fra 7-16.30 står det :) Jeg ønsker jo ikke å gjøre noe slik at kontaktpersonen eller de andre ansatte misliker meg, siden de skal rapportere til læreren hvordan praksisen er gjennomført. Dette er snakk om en ganske liten, privat barnehage. 

Siden de er åpne så lenge er ingen der hele åpningstiden. Da begynner man heller ikke 7 hver dag. Ofte har ikke studenter yttervakter uansett :)

Skrevet
4 minutter siden, minister-mio skrev:

Siden de er åpne så lenge er ingen der hele åpningstiden. Da begynner man heller ikke 7 hver dag. Ofte har ikke studenter yttervakter uansett :)

Okei, da håper jeg at jeg ikke må begynne kl 7 noen dag. Vil heller begynne litt senere, og være til feks. kl 16 istedet for 15 :)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Okei, da håper jeg at jeg ikke må begynne kl 7 noen dag. Vil heller begynne litt senere, og være til feks. kl 16 istedet for 15 :)

Tipper det lar seg veldig greit gjøre. Lykke til!

Skrevet
58 minutter siden, minister-mio skrev:

Tipper det lar seg veldig greit gjøre. Lykke til!

Håper det :) Vet du noe mer jeg burde være forberedt på? Virker som du har erfaring fra barnehage! 

Skrevet

Tror det er nokså vanlig å ha nødt til å være med å åpne og å stenge også i løpet av praksisperioden...

Ang mat så tar du jo bare med deg det du spiser og så spiser du det i pausen. Burde ikke være no problem.

Skrevet

Siden du ikke er barnehagelærerstudent og tar sikte på å jobbe i bhg, så tenker jeg at du sikkert ikke trenger å prøve de ulike vaktene. Kanskje du får feks en fast vakt, feks 8-16? 

I vår barnehage spiser vi sammen med barna, kl 11 og kl 14. Man tar med seg egen mat og spiser hva man vil. Vi har varm mat en dag i uka og kan spise det om vi vil, men det er valgfritt. 

Anonymkode: 52ecb...50d

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Forundret.. skrev:

Tror det er nokså vanlig å ha nødt til å være med å åpne og å stenge også i løpet av praksisperioden...

Ang mat så tar du jo bare med deg det du spiser og så spiser du det i pausen. Burde ikke være no problem.

Fysioterapistudenter trenger ofte ikke være med å åpne og stenge.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper det :) Vet du noe mer jeg burde være forberedt på? Virker som du har erfaring fra barnehage! 

Ikke som jeg kan komme på, men bare spør om du lurer på noe

Skrevet

I praksis er vi kun i bhg 6 timer pr dag. Har 1,5 time per dag som skal gå til pensumlesing (bhglærerstudiet). Du er i praksis og ikke fast ansatt og går dersom som ekstra oppå det andre personalet, derfor er de ikke avhengig av deg. Du er der for å lære og vise hva du kan. Se mål for praksisperioden din først, så ser du hva de forventer. De pleier å ligge på nettsiden til universitetet/høyskolen.

Anonymkode: 2ee22...864

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...