AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #21 Del Skrevet 7. februar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Klart det, men at du kaller folk for nevrotisk på slikt tynt grunnlag er jammen sann ikke pent av deg! Anonymkode: 8ca50...e43 Vel hva kaller du mennesker som spør på et forum hva Nav vil når du ikke har peiling selv engang? N e v r o t i s k. Anonymkode: fb64e...1ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #22 Del Skrevet 7. februar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Samboeren min tror at nav ringer for å ta stikkprøver😊 Savner hun forrige konsulenten jeg hadde, da jeg var arbeidsledig.. Hun var ikke i tvil om at jeg ønsket å finne meg en jobb, og innkalte meg til intervju per post. Men hun eldre damen jeg har nå derigmot.., hun er spesiell. Stiller meg rare spørsmål og er generelt litt mistroisk. Vedder på at hun nå kommer til å følge med på om jeg søker en masse jobber nå, bare fordi hun ringte for å skremme.. Nei hun får lese jobbloggen min som jeg før nevnte. Og ønsker di at jeg skal i møte, får di gi meg skriftlig beskjed i god tid. Man har et liv også, selv om en går på dagpenger. Og med små barn blir ikke dagene mindre travlere.. Anonymkode: 1b5a7...0b1 Hvor har du jobblogg? Er dette noe du registrerer på nett, og som saksbehandleren din kan se? Jeg spør fordi jeg jobber i NAV og har hørt om jobblogg, forsåvidt også blitt vist hvordan det fungerer da jeg var arbeidssøker selv. Men på mitt kontor har vi aldri brukt dette i oppfølgingen av brukere og jeg kan ikke se for meg hvilket av våre forskjellige dataprogrammer vi skulle sjekke en jobblogg i. Vet du at saksbehandleren din har tilgang til din jobblogg? Anonymkode: ac04d...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #23 Del Skrevet 7. februar 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du jobblogg? Er dette noe du registrerer på nett, og som saksbehandleren din kan se? Jeg spør fordi jeg jobber i NAV og har hørt om jobblogg, forsåvidt også blitt vist hvordan det fungerer da jeg var arbeidssøker selv. Men på mitt kontor har vi aldri brukt dette i oppfølgingen av brukere og jeg kan ikke se for meg hvilket av våre forskjellige dataprogrammer vi skulle sjekke en jobblogg i. Vet du at saksbehandleren din har tilgang til din jobblogg? Anonymkode: ac04d...493 Da bør du sette deg inn i hvordan nav sine nettsider fungerer, det er der man kan ha jobblogg og sette den synlig for saksbehandler. Dersom du jobber med jobbsøkere anbefaler jeg deg å få vist dette, for det er jo ikke noe poeng for dere å ha det når dere ikke vet at det finnes. Anonymkode: 04038...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #24 Del Skrevet 7. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da bør du sette deg inn i hvordan nav sine nettsider fungerer, det er der man kan ha jobblogg og sette den synlig for saksbehandler. Dersom du jobber med jobbsøkere anbefaler jeg deg å få vist dette, for det er jo ikke noe poeng for dere å ha det når dere ikke vet at det finnes. Anonymkode: 04038...fdd NAV-ansatte har ikke muligheten til å se hvordan "Ditt NAV" ser ut - dessverre. Det kommer stadig nye muligheter og søknader, men siden vi ikke er i "arbeidssøker"-kategorien får vi ikke logget oss inn og sett hvordan det ser ut. Men som nevnt er ikke jobblogg noe vi bruker på mitt kontor. Skal se om jeg finner ut av dette i morgen, det må jo finnes et sted i våre fagsystemer der vi kan se om brukerne våre har jobblogg. At vi ikke har det, har nok litt med at vi er et lite kontor og har tett kontakt med arbeidssøkerne våre. Har kanskje hisset på oss noen med disse forferdelige telefonene våre Noen tar kontakt med meg hver uke, andre vil ikke ha noe særlig kontakt. Men jobblogg er det ikke noen som har nevnt ennå - jeg vet at større kontor bruker dette, men da i papirformat. Anonymkode: ac04d...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #25 Del Skrevet 8. februar 2017 Jo nå skal du høre her. Nav ringte deg for å høre om du hadde søkt på noen jobber i det siste og hvordan det har gått. De ønsket å vite om du hadde søkt på kabelstrekker jobben nede i gata selv om du absolutt ikke er kvalifisert til å ta denne jobben. Hvis du ikke søker, stopper de dagpengene, hvis du ikke svarer på telefonen når de ringer, vil du også få en advarsel og dagpengene kan bli stoppet. Anonymkode: dec5b...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinyBean Skrevet 8. februar 2017 #26 Del Skrevet 8. februar 2017 Når jeg ikke har rukket å svare NAV på telefon, har jeg som regel lagt igjen navnet mitt, fødselsdato og hvem saksbehandleren min er så de får beskjed om at jeg har prøvd å ringe opp igjen. Det har som regel gått bra og de har ringt så snart de har mulighet Tror ikke du trenger å uroe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #27 Del Skrevet 8. februar 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Da bør du sette deg inn i hvordan nav sine nettsider fungerer, det er der man kan ha jobblogg og sette den synlig for saksbehandler. Dersom du jobber med jobbsøkere anbefaler jeg deg å få vist dette, for det er jo ikke noe poeng for dere å ha det når dere ikke vet at det finnes. Anonymkode: 04038...fdd Da har jeg sjekket dette ut, fant programmet og underkategorien hvor jobbloggen ligger. Men ingen av arbeidssøkerne jeg sjekket dette på hadde åpnet denne opp, og jeg tviler på at den er noe særlig i bruk. Skal ta det med meg videre til resten av kontoret, kanskje dette er noe vi også kan prøve ut. Det høres jo ut som noe enkelte arbeidssøkere bruker aktivt og forventer at vi saksbehandlere også skal bruke Anonymkode: ac04d...493 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #28 Del Skrevet 8. februar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo nå skal du høre her. Nav ringte deg for å høre om du hadde søkt på noen jobber i det siste og hvordan det har gått. De ønsket å vite om du hadde søkt på kabelstrekker jobben nede i gata selv om du absolutt ikke er kvalifisert til å ta denne jobben. Hvis du ikke søker, stopper de dagpengene, hvis du ikke svarer på telefonen når de ringer, vil du også få en advarsel og dagpengene kan bli stoppet. Anonymkode: dec5b...aee En advarsel fordi man ikke tar telefonen en gang? Jeg hadde isåfall hatt voldsomt mange advarselsbrev å skrive, gjerne flere om dagen. Nei uff, sånt merarbeid driver vi ikke med bare for å være vanskelige. Vi har mer enn nok å henge fingrene. Anonymkode: ac04d...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #29 Del Skrevet 8. februar 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har jeg sjekket dette ut, fant programmet og underkategorien hvor jobbloggen ligger. Men ingen av arbeidssøkerne jeg sjekket dette på hadde åpnet denne opp, og jeg tviler på at den er noe særlig i bruk. Skal ta det med meg videre til resten av kontoret, kanskje dette er noe vi også kan prøve ut. Det høres jo ut som noe enkelte arbeidssøkere bruker aktivt og forventer at vi saksbehandlere også skal bruke Anonymkode: ac04d...493 Jeg var arbeidsledig i en stor by og snakket så og si aldri med saksbehandler, så det er nok mer utbredt her vil jeg tro. For min del bedre enn å styre med papirer og oppmøte. Anonymkode: 04038...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #30 Del Skrevet 8. februar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var arbeidsledig i en stor by og snakket så og si aldri med saksbehandler, så det er nok mer utbredt her vil jeg tro. For min del bedre enn å styre med papirer og oppmøte. Anonymkode: 04038...fdd Høres absolutt slik ut. Min sjef (vi er to ansatte pluss sjefen) forventer at jeg til enhver tid vet hva alle arbeidssøkerne holder på med, om de har jobbet noe i det siste, og i såfall hvor og hvor mye. I forhold til min kollega er jeg nok veldig avslappet på akkurat dette, og foretrekker å gi arbeidssøkerne litt pusterom. Har jo vært arbeidssøker selv og vet hvordan jeg gruet meg til samtalene med NAV, og skjønner godt at det er flere som har det sånn. Men de fleste av oss mener det bare godt, og glemmer nok innimellom hvor skummelt NAV kan være Anonymkode: ac04d...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå