Gå til innhold

Nav ringte, og jeg rakk ikke tlf..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Søkte opp nummeret i dag, og så at det var nav som ringte. Og i følge klokkeslettet ringte nav 3 min før det lokale NAV-kontoret stengte..

Jeg ringte selvsagt opp det samme nummeret, og måtte stå lenge i tlf kø.. Så fikk jeg kontakt, og spurte om hun visste hva det var nav ringte meg for. Men hun fant aldri ut hvem, og ikke lå det meldinger inne til meg. Til opplysningens skyld er jeg dagpengemottaker.. Fikk forrige gang mail fra nav om et møte jeg skulle på, og deretter ringte nav for å minne meg på møtet- ooog nevne at den var avlyst;) 

Men hva vil nav denne gangen? Jeg har ikke mottatt noen melding i forkant om nytt møte, og så ringte de tett på stengetid slik at jeg aldri rakk å nå de..

Hva betyr dette?

Anonymkode: 1b5a7...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At kontoret stenger betyr ikke at vi saksbehandlere går hjem - stengetid og arbeidstid er to forskjellige ting. En kollega av meg kan til tider ringe folk helt til 19-20 og kvelden, da de hun har tettest kontakt med, men for meg blir det litt drøyt.

Hva de ville er umulig å spekulere i, det kan være så mye rart. Da jeg mottok dagpenger ringte de omtrent en gang i måneden for å høre hvordan det gikk med jobbsøkingen.

Anonymkode: ac04d...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt umulig for oss å vite. Send de en melding igjennom Ditt Nav systemet i morgen du. 

Og pust rolig, de er neppe ute etter å drepe deg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke du vet hvorfor nav ringte, hvordan i huleste skal vi vite det? Ring dem igjen i morgen du..:vetikke:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, candykiss skrev:

Om ikke du vet hvorfor nav ringte, hvordan i huleste skal vi vite det? Ring dem igjen i morgen du..:vetikke:

TS tror kanskje det sitter synske folk og tankelesere her inne?

Anonymkode: 16572...300

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvordan skal vi vite hva de vil? 

send en melding via mine sider på nav.no så får du nok svar 

Anonymkode: 592fe...8d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dette nummeret som ringte: 55553333, og det er jo ikke akkurat vårt lokale nav..

Har tidligere gitt de beskjed før om å følge med på jobbloggen min, da jeg hele tiden opplyser om jobbjakten. Likevel ringer de.

Regner med nav gjør mye rart for å skremme/trakassere, selv om en har rett på dagpengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var dette nummeret som ringte: 55553333, og det er jo ikke akkurat vårt lokale nav..

Har tidligere gitt de beskjed før om å følge med på jobbloggen min, da jeg hele tiden opplyser om jobbjakten. Likevel ringer de.

Regner med nav gjør mye rart for å skremme/trakassere, selv om en har rett på dagpengene. 

Når det ringes ut fra NAV er det alltid dette telefonnummeret som vises.

Mennesker er forskjellige - noen hater å bli oppringt, mens andre ønsker å ha tett kontakt med NAV. Så er det jo ikke slik at selv om man har rett på dagpenger så er man "fredet" fra oppfølging. NAV har krav til hvor ofte de skal være i kontakt med dagpengemottakere, blant annet skal du få tips til stillinger en gang i måneden. Noen kontorer sender informasjon i posten, noen via internett, mens andre foretrekker å ringe. Det er i stor grad opp til din saksbehandler.

Anonymkode: ac04d...493

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden skulle NAV ha behov for å skremme eller trakassere noen?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, FrøkenMånestråle skrev:

Hvorfor i all verden skulle NAV ha behov for å skremme eller trakassere noen?

Samboeren min tror at nav ringer for å ta stikkprøver😊

Savner hun forrige konsulenten jeg hadde, da jeg var arbeidsledig.. Hun var ikke i tvil om at jeg ønsket å finne meg en jobb, og innkalte meg til intervju per post. Men hun eldre damen jeg har nå derigmot.., hun er spesiell. Stiller meg rare spørsmål og er generelt litt mistroisk. Vedder på at hun nå kommer til å følge med på om jeg søker en masse jobber nå, bare fordi hun ringte for å skremme..

Nei hun får lese jobbloggen min som jeg før nevnte. Og ønsker di at jeg skal i møte, får di gi meg skriftlig beskjed i god tid.

Man har et liv også, selv om en går på dagpenger. Og med små barn blir ikke dagene mindre travlere..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav pleier ikke gi seg så lett, de ringer nok igjen.

Anonymkode: 8d829...c48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager at jeg ler,men det minner meg om barnevaktmentalitet.

Har alltid vært i jobb så og si, arbeidsledig nå og fått intrykk av at de tror de kan styre livet ditt:fnise: Jeg forstår at de har en jobb å gjøre, og at vi som mottar dagpenger plikter til aktivitet...likevel, måten enkelte hever seg over andre på får meg til og bli litt oppgitt:kaklehone:............ lurer på om de er presset selv, skal ikke forundre meg i det hele tatt. 

Anonymkode: 8ca50...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min tror at nav ringer for å ta stikkprøver😊

Savner hun forrige konsulenten jeg hadde, da jeg var arbeidsledig.. Hun var ikke i tvil om at jeg ønsket å finne meg en jobb, og innkalte meg til intervju per post. Men hun eldre damen jeg har nå derigmot.., hun er spesiell. Stiller meg rare spørsmål og er generelt litt mistroisk. Vedder på at hun nå kommer til å følge med på om jeg søker en masse jobber nå, bare fordi hun ringte for å skremme..

Nei hun får lese jobbloggen min som jeg før nevnte. Og ønsker di at jeg skal i møte, får di gi meg skriftlig beskjed i god tid.

Man har et liv også, selv om en går på dagpenger. Og med små barn blir ikke dagene mindre travlere..

Tror du mener at du er nevrotisk. 

Du er så heldig å få denne støtten, og det stilles krav for at du skal motta den. Det betyr at de vil følge deg opp og du skal søke på jobber og rapportere om det. 

Anonymkode: 13e7a...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er så heldig å få denne støtten, og det stilles krav for at du skal motta den. Det betyr at de vil følge deg opp og du skal søke på jobber og rapportere om det. 

Klart det, men at du kaller folk for nevrotisk på slikt tynt grunnlag er jammen sann ikke pent av deg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du den anonyme her inne som svarer brukere av forumet på en nedvergende stygg måte? hvis det er deg, så skjerp deg. Reagerer på svarene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du den anonyme her inne som svarer brukere av forumet på en nedvergende stygg måte? hvis det er deg, så skjerp deg. Reagerer på svarene dine.

Du tolker det akkurat slik du vil.

Husk at det er flere tusen brukere her inne, og du får forskjellig svar av dem alle. Ønsker du ikke tilbakemeldinger på begge sider av saken, så kan du ikke ta det opp på et diskusjonssforum. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tolker det akkurat slik du vil.

Husk at det er flere tusen brukere her inne, og du får forskjellig svar av dem alle. Ønsker du ikke tilbakemeldinger på begge sider av saken, så kan du ikke ta det opp på et diskusjonssforum. 

Ingen som forteller meg hva jeg skal gjøre, men jeg gir beskjed når folk er ufine slik som du var/er. Du har ingen rett til å kalle folk det ene eller det andre fordi de reagerer på noe. 

skjerpings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring tilbake, uansett. Vi kan jo ikke vite hva NAV vil

Anonymkode: bca52...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...