AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #1 Skrevet 6. februar 2017 Jeg har jobb i staten. Ikke fast, men vært der i snart 13 mnd. Stillingen, pluss to andre stillinger ble utlyst. Selvsagt søkte jeg på alle jobbene. Jeg har kompetansen, erfaringen, så har jeg vært der i 13 mnd. Jeg har sett søkerlisten. Nå er stillingene besatt, og jeg fikk ikke den jeg er i, eller noen av de andre. Jeg vet hvem som har fått jobbene. Personen som fikk "min stilling" er familie med sjefen. Personen er uten erfaring fra arbeidet osv. De andre stillingene gikk til venner/bekjente av ansatte. Hvordan gjør jeg det med å klage på dette? Fins vel visse regler å forholde seg til for staten også. Jeg får nok ikke jobbe der mer, men spiller ingen rolle. Noen som vet? Anonymkode: e9f2f...077
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #2 Skrevet 6. februar 2017 Kan det hene de ikke er fornøyd med kvaliteten på arbeidet ditt? Anonymkode: 99c4f...584
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #3 Skrevet 6. februar 2017 Er du organisert? I så tilfelle kontakter du ditt fagforbund. Anonymkode: ae630...5c5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #4 Skrevet 6. februar 2017 Jeg mener å ha lest at du har krav på jobb om du har jobbet for det offentlige i 12 måneder eller mer. Anonymkode: af2a0...5e0
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #5 Skrevet 6. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobb i staten. Ikke fast, men vært der i snart 13 mnd. Stillingen, pluss to andre stillinger ble utlyst. Selvsagt søkte jeg på alle jobbene. Jeg har kompetansen, erfaringen, så har jeg vært der i 13 mnd. Jeg har sett søkerlisten. Nå er stillingene besatt, og jeg fikk ikke den jeg er i, eller noen av de andre. Jeg vet hvem som har fått jobbene. Personen som fikk "min stilling" er familie med sjefen. Personen er uten erfaring fra arbeidet osv. De andre stillingene gikk til venner/bekjente av ansatte. Hvordan gjør jeg det med å klage på dette? Fins vel visse regler å forholde seg til for staten også. Jeg får nok ikke jobbe der mer, men spiller ingen rolle. Noen som vet? Anonymkode: e9f2f...077 Du ringer personal og ber om en begrunnelse på hvorfor du ikke fikk stillingen. Dersom du synes denne er tynn kan du be om denne begrunnelsen skriftlig. Denne grunnen, pluss søkerlisten, fremlegger du for fagforeningen din sammen med hva du er urolig for. Deretter hører du med dem om de vil føre saken din. Du bør ikke gjøre dette dersom du er tynnhudet - i de fleste tilfeller der en velger bort en utprøvd kandidat til fordel for en ikke-utprøvd kandidat finnes det en reell grunn. Og den er, naturlig nok, lite smigrende for deg. Anonymkode: e6c4d...00a 5
Glitnir Skrevet 6. februar 2017 #6 Skrevet 6. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener å ha lest at du har krav på jobb om du har jobbet for det offentlige i 12 måneder eller mer. Anonymkode: af2a0...5e0 Det stemmer ikke. Gjelder de samme reglene som i det private, og så lenge det er et vikariat/engasjement iht lovverket er 13 mnd godt innenfor. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #7 Skrevet 7. februar 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobb i staten. Ikke fast, men vært der i snart 13 mnd. Stillingen, pluss to andre stillinger ble utlyst. Selvsagt søkte jeg på alle jobbene. Jeg har kompetansen, erfaringen, så har jeg vært der i 13 mnd. Jeg har sett søkerlisten. Nå er stillingene besatt, og jeg fikk ikke den jeg er i, eller noen av de andre. Jeg vet hvem som har fått jobbene. Personen som fikk "min stilling" er familie med sjefen. Personen er uten erfaring fra arbeidet osv. De andre stillingene gikk til venner/bekjente av ansatte. Hvordan gjør jeg det med å klage på dette? Fins vel visse regler å forholde seg til for staten også. Jeg får nok ikke jobbe der mer, men spiller ingen rolle. Noen som vet? Anonymkode: e9f2f...077 Dette er helt vanlig i det offentlige. Velkommen til vår realitet! Anonymkode: b121f...e66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå