Gå til innhold

Noen som er operert for sprukket blindtarm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som har fått beskjed om at man er steril? Eller som jar blitt gravide på en vanlig måte?

Anonymkode: b544e...e70

Skrevet

Neij, mn jeg har operert ut hele tykktarm og endetarm. Fikk da beskjed om at det kunne bli vanskelig å bli gravide på den naturlige måten for at egglederne blir tette av arrvev. Vet ikke om dette også gjelder blindtarm.. 

Vi er i pp 11 nå. Og fortsatt ikke gravid. 

Anonymkode: f1f20...bde

Skrevet

Hmm ja bekymrer meg for dette siden jeg ikke har blitt gravid på de 7 årene jeg har vært i et forhold nå, uten prevensjon. Tok det opp med legen min men det hadde hun aldri hørt om. Har googlet det litt, men vet ikke helt om jeg burde være bekymret?

Skrevet

Søsteren min ble operert for sprukken blindtarm i forbindelse med feildiagnostisert blindtarmbetennelse. Hun har vært gravid i etterkant av dette, så steril har hun ikke blitt

Anonymkode: 39916...2d1

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hmm ja bekymrer meg for dette siden jeg ikke har blitt gravid på de 7 årene jeg har vært i et forhold nå, uten prevensjon. Tok det opp med legen min men det hadde hun aldri hørt om. Har googlet det litt, men vet ikke helt om jeg burde være bekymret?

Jeg tviler sterkt på at operasjonen på blindtarm er grunnen.. For når de sa det kunne bli vanskelig å bli gravid for meg så var det pga at de opererte ut endetarmen, for den er syykt nærme eggledere osv. Tykktarm og blindtarm ligger lengere opp. Lengere unna egglederne osv.. Men 7 år, er det med samme mann? Har du testet med eggløsningstester sånn at du vet at du har truffet? :) 

Skrevet

Har også forresten ei i familien som opererte blindtarmen. Har fått to barn uten problem! :) 

Skrevet

Jeg er operert for sprukken blindtarm (med komplikasjoner). Var akkurat gravid, noe som endte i SA. Spurte gynekologen på sykehuset om jeg kunne ha dårligere fruktbarhet pga operasjonen, men da sa hun at legen skal si ifra hvis de ødelegger noe for fremtidig graviditet. Kirurgene får visst også beskjed om å holde seg laaangt unna eggstokkene :P 

Anonymkode: 4fd7b...8eb

Skrevet

Ja men det er et eller annet med at når blindtarmen sprekker så får man bukhinnebetennelse og da kan dette tette egglederne eller et eller annet. Ja samme mann. Vi prøver egentlig ikke, men skjer det så skjer det. Vil liksom gjerne vite om vi behøver hjelp i fremtiden, men det forstår jeg er vanskelig uten å utrede vidre eller prøve. Ville bare høre andres erfaringer også..

Skrevet

Jeg har operert ut sprukken blindtarm(med komplikasjoner) og fikk beskjed om at den ene egglederen min kunne være skadet. Jeg har fått to barn i ettertid, men det tok rundt to år å bli gravid begge gangene. Jeg var ganske ung når blindtarmen sprakk og har aldri hatt noen ny kontroll på egglederen, så om det har vert noe av problemet mtp tiden det har tatt å bli gravid vet jeg faktisk ikke. 

Anonymkode: e4c91...34d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...