AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #21 Del Skrevet 6. februar 2017 23 minutter siden, Cats123 skrev: Har vurdert kongepuddel, men synest rett og slett ikke de er særlig pene med den "hockey-sveisen".. Goldendoodle har en fin ansiktsform, og jeg liker fargen på pelsen, og liker trekkene til begge rasene.. Derfor vurderer jeg en Goldendoodle Hovudgrunnen til at jeg bil ha en puddelmiks er jo pga røytingen, ikke fordi jeg er så veldig glad i puddelen i seg selv Hvis ikke du liker pudler så veldig godt kan du i hvert fall ikke ha goldendoodle Igjen, en Doodle kan finne på å røyte kjempemasse altså. Og du liker ikke hockey-sveisen til pudler? Du skjønner at det er utstillingslook, ikke sant? Du kan klippe, eller ikke klippe hunden din så mye du bare vil. Den kan ha jevn klipp over hele kroppen. Og du: kan kan ikke velge hund fordi fargen er fin. Dette er ikke en bil. 8 minutter siden, Cats123 skrev: Men den burde helst være rundt 20-30 kg, er ikke vannhundene litt små? Naboen har en og den virker ganske liten i forhold til våres (kongepuddel-størrelse) Nei. Det høres ut som du trenger et kurs i Google. De fleste vannhunder er ikke små. Anonymkode: d4af6...a43 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #22 Del Skrevet 6. februar 2017 27 minutter siden, Cats123 skrev: Har vurdert kongepuddel, men synest rett og slett ikke de er særlig pene med den "hockey-sveisen".. Goldendoodle har en fin ansiktsform, og jeg liker fargen på pelsen, og liker trekkene til begge rasene.. Derfor vurderer jeg en Goldendoodle Hovudgrunnen til at jeg bil ha en puddelmiks er jo pga røytingen, ikke fordi jeg er så veldig glad i puddelen i seg selv Beklager, jeg må bare sitere deg igjen. Du er ikke spesielt glad i pudler, men liker ikke røytingen til goldens. Da skjønner du vel selv at en goldendoodle er oppskriften på en katastrofe ifht hva du ønsker av en hund? Anonymkode: d4af6...a43 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #23 Del Skrevet 6. februar 2017 Hva med Coton de Tulear? De røyter visst lite. Anonymkode: c17db...344 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArtyFarty Skrevet 6. februar 2017 #24 Del Skrevet 6. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med Coton de Tulear? De røyter visst lite. Anonymkode: c17db...344 De er bittesmå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #25 Del Skrevet 6. februar 2017 2 minutter siden, ArtyFarty skrev: De er bittesmå Jau, sånn sett er nok feks lagotto et bedre alternativ. Anonymkode: d4af6...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #26 Del Skrevet 6. februar 2017 https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=90146383 Litt på siden men kan en selge hvilken som helst blandingshund for en formue bare fordi en av foreldrene er puddel? De lover litt mer enn de kan holde i den annonsen og noe er jo bare vrøvl. Border Collie er ikke en byhund men en brukshund som kan bli rimelig nevrotisk om den ikke får brukt hodet sitt. Det holder ikke å bare gi den nok mosjon. Den røyter. Anonymkode: 55896...661 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cats123 Skrevet 6. februar 2017 #27 Del Skrevet 6. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jau, sånn sett er nok feks lagotto et bedre alternativ. Anonymkode: d4af6...a43 Står på Google at de blir maks 16kg da, så fortsatt ganske liten.. Og jeg foretrekker tispe da disse er lettere å håndtere.. (disse blir maks 14kg i denne rasen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cats123 Skrevet 6. februar 2017 #28 Del Skrevet 6. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=90146383 Litt på siden men kan en selge hvilken som helst blandingshund for en formue bare fordi en av foreldrene er puddel? De lover litt mer enn de kan holde i den annonsen og noe er jo bare vrøvl. Border Collie er ikke en byhund men en brukshund som kan bli rimelig nevrotisk om den ikke får brukt hodet sitt. Det holder ikke å bare gi den nok mosjon. Den røyter. Anonymkode: 55896...661 18000kr er jo helt vilt! Kunne aldri tenkt meg en Border Collie, dårlig erfaring med dem om ikke eier setter grenser blir hunden deretter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #29 Del Skrevet 6. februar 2017 5 minutter siden, Cats123 skrev: Står på Google at de blir maks 16kg da, så fortsatt ganske liten.. Og jeg foretrekker tispe da disse er lettere å håndtere.. (disse blir maks 14kg i denne rasen) Hvis farge, vekt, pent ansikt og ingen røyting er alle like viktige faktorer for deg er det rett og slett mulig at du ikke vil klare å finne en hund/rase som passer for deg. Anonymkode: d4af6...a43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArtyFarty Skrevet 6. februar 2017 #30 Del Skrevet 6. februar 2017 Hva er årsaken til at du ønsker en røytefri hund forresten? Er du interessert i pelsstell? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cats123 Skrevet 6. februar 2017 #31 Del Skrevet 6. februar 2017 7 minutter siden, ArtyFarty skrev: Hva er årsaken til at du ønsker en røytefri hund forresten? Er du interessert i pelsstell? Liker ikke pels overalt- møbler, klær, mat osv. Kan fint klippe hunden av og til, om jeg slipper at hele huset blir dekket av pels.. Vår hund slipper mer sand fra pelsen, men til gjengjeld kan jeg fint ha på en svart bukse i mer enn en dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 6. februar 2017 #32 Del Skrevet 6. februar 2017 (endret) Skjønner godt at du vil ha røytefri hund, har selv to Yorkshire terriere, hadde tibetansk spaniel før, og fysøren for en luksus med hårfri sofa, mat og seng. Står glatt å klipper mine to 1,5t PR hund hver 3-4mnd. Synes dog du bør styre unna goldendoodle, fordi de er ikke så fantastiske som Finn.no annonsene tilsier. Gå for en renraset hund som er røytevennlig med helsetestet foreldre, og se heller mer på rasens væremåte enn på utseende, det vil du vinne på i lengden. Nå vet jeg ikke hvor mye tur og hjernetrim du kan tilby en hund, men ser du på goldendoodle så krever jo den og endel. Støtter de forslagene som har blitt nevnt over, men vil legge til softcoated wheaten terrier, de er allergivennlige og fine utseendemessig om de er helt nedklippet uten utstillingspels. Endret 6. februar 2017 av Gia_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArtyFarty Skrevet 6. februar 2017 #33 Del Skrevet 6. februar 2017 2 minutter siden, Cats123 skrev: Liker ikke pels overalt- møbler, klær, mat osv. Kan fint klippe hunden av og til, om jeg slipper at hele huset blir dekket av pels.. Vår hund slipper mer sand fra pelsen, men til gjengjeld kan jeg fint ha på en svart bukse i mer enn en dag Ok, så da er du jo klar over at røytefrie raser krever gjennombørsting et par ganger i uka og jevnlig klipp/napping. Hvor mange doodleoppdrettere tror du røntger og øyelyser avlsdyr og avlsdyrenes søsken forresten? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammabamma Skrevet 6. februar 2017 #34 Del Skrevet 6. februar 2017 Airdaleterrier røyter lite og er av de største terrierne og er en grei brukshund/turhund. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cats123 Skrevet 6. februar 2017 #35 Del Skrevet 6. februar 2017 5 minutter siden, Gia_ skrev: Skjønner godt at du vil ha røytefri hund, har selv to Yorkshire terriere, hadde tibetansk spaniel før, og fysøren for en luksus med hårfri sofa, mat og seng. Står glatt å klipper mine to 1,5t PR hund hver 3-4mnd. Synes dog du bør styre unna goldendoodle, fordi de er ikke så fantastiske som Finn.no annonsene tilsier. Gå for en renraset hund som er røytevennlig med helsetestet foreldre, og se heller mer på rasens væremåte enn på utseende, det vil du vinne på i lengden. Nå vet jeg ikke hvor mye tur og hjernetrim du kan tilby en hund, men ser du på goldendoodle så krever jo den og endel. Støtter de forslagene som har blitt nevnt over, men vil legge til softcoated wheaten terrier, de er allergivennlige og fine utseendemessig om de er helt nedklippet uten utstillingspels. Takk for forståelsen! Har endret tankegangen etter disse svarene, og vurderer portugisisk vannhund Går på sykkeltur på 7-10km hver dag (sykler til jobb, så kommer naboen og henter den) så hundene får god mosjon her i gården! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArtyFarty Skrevet 6. februar 2017 #36 Del Skrevet 6. februar 2017 3 minutter siden, Cats123 skrev: Takk for forståelsen! Har endret tankegangen etter disse svarene, og vurderer portugisisk vannhund Går på sykkeltur på 7-10km hver dag (sykler til jobb, så kommer naboen og henter den) så hundene får god mosjon her i gården! Portisen finnes jo også i sånn gylden farge, om den er viktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cats123 Skrevet 6. februar 2017 #37 Del Skrevet 6. februar 2017 1 minutt siden, Mammabamma skrev: Airdaleterrier røyter lite og er av de største terrierne og er en grei brukshund/turhund. Virker som ein grei hund, men jeg liker ikke den kvadratiske ansiktsformen som er karakteristisk for terrieren.. Hver sin smak. Og den ovenfor som nevnte at en hund ikke er en bil- Neivel men jeg skal tross alt ha hunden i rundt 15 år, og bruker over 10 000kr på den.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cats123 Skrevet 6. februar 2017 #38 Del Skrevet 6. februar 2017 1 minutt siden, ArtyFarty skrev: Portisen finnes jo også i sånn gylden farge, om den er viktig Ja har sett det Liker de i svart også, men den svarte nåværende puddelen vår har blitt ganske grå i pelsen nå.. Derfor foretrekker jeg en mer gylden farge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 6. februar 2017 #39 Del Skrevet 6. februar 2017 5 minutter siden, Cats123 skrev: Takk for forståelsen! Har endret tankegangen etter disse svarene, og vurderer portugisisk vannhund Går på sykkeltur på 7-10km hver dag (sykler til jobb, så kommer naboen og henter den) så hundene får god mosjon her i gården! Får helt fnatt når jeg er med venninner som har hunder som røyter og hygienen ikke er på topp hår i baksete i bilen og sofaen er dekket av hundehår.. nei, da er det bedre og invistere i skikkelig klippeutstyr å sette seg inn i klippe selv! Bra du tenker bort ifra goldendoodle, han som "fant" på rasen/gjorde den så populær har jo tilogmed innrømt at han angrer seg, mye pga pelsen også. Høres bra ut for en hund! Bare husk at den ikke skal ha så mye mosjon eller være med å sykle de første leveårene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #40 Del Skrevet 6. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=90146383 Litt på siden men kan en selge hvilken som helst blandingshund for en formue bare fordi en av foreldrene er puddel? De lover litt mer enn de kan holde i den annonsen og noe er jo bare vrøvl. Border Collie er ikke en byhund men en brukshund som kan bli rimelig nevrotisk om den ikke får brukt hodet sitt. Det holder ikke å bare gi den nok mosjon. Den røyter. Anonymkode: 55896...661 Ikke bare Border Collie, med tilhørende gjeterinstinkt, men også den tilførte motefargen merle, som viser at den ikke er renraset, og har anlegg for visse sykdommer dersom dette blandes videre. Her går det unna! Anonymkode: b35f0...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå