AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #61 Skrevet 9. februar 2017 På 2/7/2017 den 13.00, Belle âme skrev: Bikkja kan ligge og sove etter ein fjelltur imens vi ser på film, også kan den vakne og gå rett bort til meg for å jokke på meg. Den får rikelig med alt det der, og eg har møtt stressa bikkjer. Dei ligger og peser, har diaré og hviner. denne bikkja er hverken stressa eller frustrert. Den er berre ein ekkel bikkje. Jaja, vi kan vel konkludere med at du ikke kan så mye om stress hos hund da Stress kan være både positivt og negativt. Når hunden min blir ekstremt gira så er det stress. Når han er overstimulert kan han bli stressa. Hunder som er gærne etter ball er gjerne stressa. Når hunden våkner opp for å jokke etter en fjelltur kan det bety at den kanskje fikk for mye stimuli og har problemer med å roe ned = stress. Den er ikke "ekkel" eller "kåt". Stress er ikke bare hvining og diaré skjønner du Anonymkode: d4af6...a43 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #62 Skrevet 12. februar 2017 Har en doodle fra Drøbak Hundehotell. Han er snart to år, røytefri, barnevennlig, lydig, leken og verdens mest kosete hund. Får masse skryt for han 😊 har sett DHH har fått masse kritikk her inne, men vi kunne ikke vært mer fornøyd. Anonymkode: 2d137...f14 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #63 Skrevet 12. februar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en doodle fra Drøbak Hundehotell. Han er snart to år, røytefri, barnevennlig, lydig, leken og verdens mest kosete hund. Får masse skryt for han 😊 har sett DHH har fått masse kritikk her inne, men vi kunne ikke vært mer fornøyd. Anonymkode: 2d137...f14 Det at du var heldig med din hund betyr ikke at oppdretterne driver god, etisk og pålitelig hundehold og oppdrett. Anonymkode: 7b941...1b0 5
ArtyFarty Skrevet 12. februar 2017 #64 Skrevet 12. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en doodle fra Drøbak Hundehotell. Han er snart to år, røytefri, barnevennlig, lydig, leken og verdens mest kosete hund. Får masse skryt for han 😊 har sett DHH har fått masse kritikk her inne, men vi kunne ikke vært mer fornøyd. Anonymkode: 2d137...f14 Ja, valpefabrikker kan produsere trivelige og ålreite hunder, men det er likevel ikke å anbefale å kjøpe hund derfra. Hvorfor valgte dere å kjøpe hund hos en valpefabrikk forresten? 5
Gjest ClickB4it Skrevet 12. februar 2017 #65 Skrevet 12. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en doodle fra Drøbak Hundehotell. Han er snart to år, røytefri, barnevennlig, lydig, leken og verdens mest kosete hund. Får masse skryt for han 😊 har sett DHH har fått masse kritikk her inne, men vi kunne ikke vært mer fornøyd. Anonymkode: 2d137...f14 DHH blir ikke bare kritisert her inne. Måten de driver på blir kritisert av erfarne og seriøse hundefolk landet over.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #66 Skrevet 12. februar 2017 Det ligger en røytefri goldendoodle på Finn nå Anonymkode: ca478...5e3
Gjest Cats123 Skrevet 12. februar 2017 #67 Skrevet 12. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ligger en røytefri goldendoodle på Finn nå Anonymkode: ca478...5e3 Er nok den jeg har sett på Men de er såpass dyre at jeg måtte undersøke litt rundt om
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #68 Skrevet 13. februar 2017 7 timer siden, Cats123 skrev: Er nok den jeg har sett på Men de er såpass dyre at jeg måtte undersøke litt rundt om Den jeg så var to år, men dere ser kanskje etter valp? Leste annonsen igjen nå og ser at hunden ikke liker barn, så da er det kanskje uaktuelt uansett Anonymkode: ca478...5e3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #69 Skrevet 13. februar 2017 På Sunday, February 12, 2017 den 11.01, AnonymBruker skrev: Har en doodle fra Drøbak Hundehotell. Han er snart to år, røytefri, barnevennlig, lydig, leken og verdens mest kosete hund. Får masse skryt for han 😊 har sett DHH har fått masse kritikk her inne, men vi kunne ikke vært mer fornøyd. Anonymkode: 2d137...f14 Handler ikke nødvendigvis om at det bare kommer dårlige hunder fra DHH. Poenget er at de driver valpefabrikk og uetisk avl. Tispene blir jo parret ihjel. Folk bør tenke seg om to ganger hvem de velger å kjøpe hund av. Jeg ville aldri i mitt liv vært med å støttet valpefabrikken DHH. Blir kvalm og hele greiene burde blitt stengt ned. Anonymkode: d1d6b...efc 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #70 Skrevet 13. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Handler ikke nødvendigvis om at det bare kommer dårlige hunder fra DHH. Poenget er at de driver valpefabrikk og uetisk avl. Tispene blir jo parret ihjel. Folk bør tenke seg om to ganger hvem de velger å kjøpe hund av. Jeg ville aldri i mitt liv vært med å støttet valpefabrikken DHH. Blir kvalm og hele greiene burde blitt stengt ned. Anonymkode: d1d6b...efc Jeg er kjent med disse påstandene, og jeg ønsker ikke å være djevelens advokat her, men finnes det bevis for påstandene? Kritikken virker også å ha stilnet noe de siste årene, virker det som. Anonymkode: dfd20...3e8
ArtyFarty Skrevet 13. februar 2017 #71 Skrevet 13. februar 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kjent med disse påstandene, og jeg ønsker ikke å være djevelens advokat her, men finnes det bevis for påstandene? Kritikken virker også å ha stilnet noe de siste årene, virker det som. Anonymkode: dfd20...3e8 Wiik har selv uttalt i media at hensikten med avlen er økonomisk vinning, og de selger valper for millioner hvert år. Bare å lete opp regnskapet det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #72 Skrevet 13. februar 2017 9 minutter siden, ArtyFarty skrev: Wiik har selv uttalt i media at hensikten med avlen er økonomisk vinning, og de selger valper for millioner hvert år. Bare å lete opp regnskapet det. Men er det et problem i seg selv, dersom de er nøye med at hver tispe ikke har flere kull enn så og så mange etc.? Anonymkode: dfd20...3e8
ArtyFarty Skrevet 13. februar 2017 #73 Skrevet 13. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men er det et problem i seg selv, dersom de er nøye med at hver tispe ikke har flere kull enn så og så mange etc.? Anonymkode: dfd20...3e8 Siden de ikke rapporterer kullene sine noe sted så kan ingen vite med sikkerhet hvor mange kull en tispe har.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #74 Skrevet 13. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men er det et problem i seg selv, dersom de er nøye med at hver tispe ikke har flere kull enn så og så mange etc.? Anonymkode: dfd20...3e8 Jeg syns det er et problem i hvertfall. Jeg har hørt av flere i hundemiljøet, oppdrettere osv at tispene faktisk har alt for mange kull (altså ingen skriftlige kilder/bevis). Det skal være gøy å ha hund og de fleste seriøse oppdrettere har kull fordi de syns det er gøy, ikke for å tjene masse penger. Det er dyrt å ha kull, så når man har solgt valpene går man ikke alltid tusenvis i pluss. En hund skal ikke være en pengemaskin Anonymkode: d1d6b...efc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå