Gjest Belle âme Skrevet 6. februar 2017 #41 Del Skrevet 6. februar 2017 Foreldrene til typen har to og venninna mi har ein. Alle er røykefrie, kjempesnille og veldig lette å trene. Men alle tre jokker noko så innmari(Gutar alt i hop.) Aldri møtt kåtere hunder enn dei tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #42 Del Skrevet 6. februar 2017 25 minutter siden, Belle âme skrev: Foreldrene til typen har to og venninna mi har ein. Alle er røykefrie, kjempesnille og veldig lette å trene. Men alle tre jokker noko så innmari(Gutar alt i hop.) Aldri møtt kåtere hunder enn dei tre. Du vet at jokking sjelden har med kåtskap å gjøre, ikke sant? De gjør det som regel fordi de er stresset. Anonymkode: d4af6...a43 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. februar 2017 #43 Del Skrevet 6. februar 2017 5 timer siden, Cats123 skrev: Hei Vi vurderer å skaffe oss en Goldendoodle (altså en blanding melllom Kongepuddel og Golden retriever) men er veldig usikker, da vi helst vil unngå røyting.. Noen som har erfaring med denne rasen? Hvordan er den ellers i henhold til familie osv. (ingen småbarn) Har hørt at Golden retriever er røyter mye, mens pudler ikke røyter i det hele..? Min bror og svigersøster har en slik. Dessverre bor de i USA, så jeg personlig kjenner ikke hunden så veldig godt. Har møtt hunden noen uker ved et par anledningr men får jo oppdateringer på hvordan det går med henne. Hun er plaget med allergier og går på medisiner for det. Vet ikke om det er vanlig for goldendoodle, men det kan jo være greit å være oppmerksom på. De merket det ved at hun klødde hele tiden, og tok henne med til dyrlege for en test. Hun er veldig territoriell av seg, og mens de hadde problemer med at folk ikke bare kunne stikke innom på besøk. Hun følte da at de trengte seg inn på "hennes" område og var ikke fornøyd. Dette førte til mye bjeffing på gjester, men de jobbet aktivt med det og har i dag ingen problemer med å ha besøk. Hun bjeffer fremdeles hvis noen går over eiendommen deres. En annen ting er at jaktinstinktet hennes er veldig sterkt. Det er veldig mange kaniner der hvor de bor, og hun vil jakte på hver eneste en. Så ser hun på meg som om jeg er en idiot som ikke løper inn i buskene etter den stakkars kaninen. Så du bør være obs på dette, og være 100 % sikker på at innkalling er under full kontroll før du slipper henne løs. Hunden deres røyter ikke, men jeg har hørt at man like gjerne kan få en goldendoodle som røyter. Hvis jeg ikke tar helt feil så finnes det faktisk krøllet labrador, og disse tror jeg ikke røyter, hvis dere bestemmer dere for en renraset hund istedenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArtyFarty Skrevet 7. februar 2017 #44 Del Skrevet 7. februar 2017 9 timer siden, The Kitten skrev: Hvis jeg ikke tar helt feil så finnes det faktisk krøllet labrador, og disse tror jeg ikke røyter, hvis dere bestemmer dere for en renraset hund istedenfor. Ikke krøllet labrador, men en annen retriever: curlycoated retriever. Veldig liten genpool og har en del utfordringer om jeg ikke husker feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #45 Del Skrevet 7. februar 2017 15 timer siden, Ruccula skrev: De skulle avlive en valp fordi eieren var gravid? Sånne folk mener jeg helt seriøst at bør skytes i kneet med hagle. Godt du var der!! Er du imot abort i samme slengen? Eller er de bare verdt noe etter de er født? Tenker på valpen. Hvorfor er det så farlig med en hundevalp, egentlig? Den forstår særs lite av noe som helst.. Anonymkode: 3ed5e...c4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #46 Del Skrevet 7. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du imot abort i samme slengen? Eller er de bare verdt noe etter de er født? Tenker på valpen. Hvorfor er det så farlig med en hundevalp, egentlig? Den forstår særs lite av noe som helst.. Anonymkode: 3ed5e...c4b Ja sant det, la oss bare drepe alle uskyldige skapninger som ikke forstår så mye. En hund er ca på mental alder med et 3 årig barn så la oss bare avlive 3 årige barn også. Anonymkode: 08352...b30 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #47 Del Skrevet 7. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du imot abort i samme slengen? Eller er de bare verdt noe etter de er født? Tenker på valpen. Hvorfor er det så farlig med en hundevalp, egentlig? Den forstår særs lite av noe som helst.. Anonymkode: 3ed5e...c4b Jeg er ikke imot abort av embryoer på verken dyr eller mennesker. Men jeg er derimot imot drap på levende uskyldige skapninger som kan overleve på egenhånd utenfor livmor. Feks hundevalpen og barn. Men dette er ikke temaet i tråden og jeg ikke interessert i å ødelegge trådstarter sin tråd med dette tullet. Hvis du går inn for å avspore ts sin tråd så rapporterer jeg deg. Anonymkode: 08352...b30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 7. februar 2017 #48 Del Skrevet 7. februar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vet at jokking sjelden har med kåtskap å gjøre, ikke sant? De gjør det som regel fordi de er stresset. Anonymkode: d4af6...a43 Aldri møtt ein stressa hunderase før då, men tviler stekt på at bikkjene er stressa. Dei er berre like eigarane sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #49 Del Skrevet 7. februar 2017 1 minutt siden, Belle âme skrev: Aldri møtt ein stressa hunderase før då, men tviler stekt på at bikkjene er stressa. Dei er berre like eigarane sine. Ikke nødvendigvis stresset på samme måte som oss mennesker, men stress som i frustrert på en måte. Hvis de f.eks får for lite oppgaver de kan bruke hodet sitt på eller andre utfordringer. Hvis du aldri har møtt en stresset hund, så skyldes nok det at du ikke har kjent til syptomene. Anonymkode: 89e56...8a8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 7. februar 2017 #50 Del Skrevet 7. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis stresset på samme måte som oss mennesker, men stress som i frustrert på en måte. Hvis de f.eks får for lite oppgaver de kan bruke hodet sitt på eller andre utfordringer. Hvis du aldri har møtt en stresset hund, så skyldes nok det at du ikke har kjent til syptomene. Anonymkode: 89e56...8a8 Bikkja kan ligge og sove etter ein fjelltur imens vi ser på film, også kan den vakne og gå rett bort til meg for å jokke på meg. Den får rikelig med alt det der, og eg har møtt stressa bikkjer. Dei ligger og peser, har diaré og hviner. denne bikkja er hverken stressa eller frustrert. Den er berre ein ekkel bikkje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #51 Del Skrevet 7. februar 2017 5 timer siden, Belle âme skrev: Bikkja kan ligge og sove etter ein fjelltur imens vi ser på film, også kan den vakne og gå rett bort til meg for å jokke på meg. Den får rikelig med alt det der, og eg har møtt stressa bikkjer. Dei ligger og peser, har diaré og hviner. denne bikkja er hverken stressa eller frustrert. Den er berre ein ekkel bikkje. Det finnes mange typer stress. Det kan feks være løpetid i nabolaget eller hormoner. Det er bare å google det så får du opp mye om akkurat dette. Ingen bikkjer er bare "ekle", det er ofte en grunn til at de gjør som de gjør. Så er det lov å lære hunden at det faktisk ikke er greit å jokke på alt da Anonymkode: d1d6b...efc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 7. februar 2017 #52 Del Skrevet 7. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes mange typer stress. Det kan feks være løpetid i nabolaget eller hormoner. Det er bare å google det så får du opp mye om akkurat dette. Ingen bikkjer er bare "ekle", det er ofte en grunn til at de gjør som de gjør. Så er det lov å lære hunden at det faktisk ikke er greit å jokke på alt da Anonymkode: d1d6b...efc Hmm, Okei. Einaste andre hunden i omkretsen er ein gammal hann novia, men ellers takk, den er berre ekkel. Og dei har prøvd, er betre no då. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #53 Del Skrevet 7. februar 2017 Sjekk ut Havapoo, de er blanding av toypuddel og havaneser. Fantastiske hunder, røyter ikke. Utrolig søte, lett å trene og glad i barn Anonymkode: e62ca...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArtyFarty Skrevet 8. februar 2017 #54 Del Skrevet 8. februar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjekk ut Havapoo, de er blanding av toypuddel og havaneser. Fantastiske hunder, røyter ikke. Utrolig søte, lett å trene og glad i barn Anonymkode: e62ca...e56 Leste du i det hele tatt tråden før du svarte? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #55 Del Skrevet 9. februar 2017 På 8.2.2017 den 11.08, ArtyFarty skrev: Leste du i det hele tatt tråden før du svarte? Ja.... Og lest den igjen. Hva reagerer du på? De vurderer... Jeg kom med et alternativ på en hund som ikke røyter... Anonymkode: e62ca...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArtyFarty Skrevet 9. februar 2017 #56 Del Skrevet 9. februar 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja.... Og lest den igjen. Hva reagerer du på? De vurderer... Jeg kom med et alternativ på en hund som ikke røyter... Anonymkode: e62ca...e56 Når ble blanding av havaneser og toypuddel 20-30 kg voksen hund da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #57 Del Skrevet 9. februar 2017 1 time siden, ArtyFarty skrev: Når ble blanding av havaneser og toypuddel 20-30 kg voksen hund da? Den blir aldri 20-30kg, men den blir voksen😃. TS skrev ingenting om at hunden de ønsker må være så stor.. Derimot leste jeg kriteriene •røytfri • familiehund. Gidder ikke være med på denne kveruleringen😉 God natt. Anonymkode: e62ca...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArtyFarty Skrevet 9. februar 2017 #58 Del Skrevet 9. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den blir aldri 20-30kg, men den blir voksen😃. TS skrev ingenting om at hunden de ønsker må være så stor.. Derimot leste jeg kriteriene •røytfri • familiehund. Gidder ikke være med på denne kveruleringen😉 God natt. Anonymkode: e62ca...e56 Det var jeg derfor jeg spurte om du hadde lest tråden: Det har ingenting med kverulering og gjøre 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #59 Del Skrevet 9. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja.... Og lest den igjen. Hva reagerer du på? De vurderer... Jeg kom med et alternativ på en hund som ikke røyter... Anonymkode: e62ca...e56 Det hjelper ikke stort at den ikke røyter når TS helt spesifikt vil ha en hund på 20-30 kg Anonymkode: d4af6...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykose Skrevet 9. februar 2017 #60 Del Skrevet 9. februar 2017 På 6.2.2017 den 19.03, Cats123 skrev: Har vurdert kongepuddel, men synest rett og slett ikke de er særlig pene med den "hockey-sveisen".. Goldendoodle har en fin ansiktsform, og jeg liker fargen på pelsen, og liker trekkene til begge rasene.. Derfor vurderer jeg en Goldendoodle Hovudgrunnen til at jeg bil ha en puddelmiks er jo pga røytingen, ikke fordi jeg er så veldig glad i puddelen i seg selv Ble litt småirritert da jeg leste dette. Man skal ikke velge hund ut i fra utseende. Man skal velge hund ut i fra hva den skal brukes til. Kosehund, agility, turhund, trekkhund eller andre ting. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå