Rosa enhjørning Skrevet 6. februar 2017 #1 Skrevet 6. februar 2017 Hei. Jeg bor i en leilighet der det er muggsopp; jeg sa ifra til huseieren og han ba meg å vaske det bort med sterke vaskemidler, jeg gjorde som han sa men det var fremdeles svarte flekker selv etter jeg hadde vasket. Noen mnd senere muggen dukka opp igjen, verre enn før. Jeg sa ifra til han og igjen han ba meg å vaske det bort med salmiak og sa at jeg må lufte leilighet hele tiden så det ikke blir mugg, men det er vanskelig for meg å la vinduet være åpent hele tiden fordi det er ikke varmekabler på gulvet så det blir iskaldt, og jeg kan ikke åpne vinduene når jeg er borte fordi det er veldig lett for noen å bryte inn pga hvordan vinduene er, jeg lufter selvfølgelig leiligheten men kan ikke la vinduene være åpent hele tiden som han sier. Jeg hadde dårlig immunforsvar fra før men har nå fått helseskade pga muggen og har legeerklæring. det så ikke ut som han tok det på alvor, at det er mugg i leiligheten og det er helseskadelig, så jeg sa ifra at jeg skulle flytte ut og da kjøpte han en maskin for å få vekk muggen, men jeg har enda ikke fått den inn i leiligheten og vil flytte ut uansett. Han sendte oppsigelseskjema og sa at oppsigelsestid løper ut den 31.05.2017. Har jeg krav på redusert husleie frem til jeg flytter ut? Eller eventuelt å få heve kontrakten og flytt ut før oppsigelse uten at jeg må betale?
FruSmith Skrevet 6. februar 2017 #3 Skrevet 6. februar 2017 Hva med å kjøpe en liten 20kvm 1roms leilighet? Det er rimligere å eie enn å leie + da får du høy god standard uten bråkete naboer og usikker bosted.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #4 Skrevet 6. februar 2017 1 minutt siden, FruSmith skrev: Hva med å kjøpe en liten 20kvm 1roms leilighet? Det er rimligere å eie enn å leie + da får du høy god standard uten bråkete naboer og usikker bosted. Ja, for alle kan kjøpe en leilighet på stedet de bor. Alle får lån og alle har EK. Eh. Anonymkode: 2ca6b...5ee 4
FruSmith Skrevet 6. februar 2017 #5 Skrevet 6. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, for alle kan kjøpe en leilighet på stedet de bor. Alle får lån og alle har EK. Eh. Anonymkode: 2ca6b...5ee Har du penger til å leie, så har du ihvertfall penger til å eie.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #6 Skrevet 6. februar 2017 Akkurat nå, FruSmith skrev: Har du penger til å leie, så har du ihvertfall penger til å eie. Jeg betaler nesten 10 000,- i leie, men jeg får ikke lån til å kjøpe. Er du virkelig så enkel at du tror det du skrev gjelder for alle? Anonymkode: 2ca6b...5ee 10
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #7 Skrevet 6. februar 2017 Var muggen der da du flyttet inn? Anonymkode: 3fc66...419 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #8 Skrevet 6. februar 2017 Og nei, ingen betalingsanmerkninger her, om det var det du skulle svare meg. Anonymkode: 2ca6b...5ee
FruSmith Skrevet 6. februar 2017 #9 Skrevet 6. februar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og nei, ingen betalingsanmerkninger her, om det var det du skulle svare meg. Anonymkode: 2ca6b...5ee Oi oi, prøv en annen bank. Med 10k så kan du betjene nesten 2.5 mill med dagens renter. Du bør kanskje spørre familie om litt sikkerhet slik at banken forstår at du mener alvor.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #10 Skrevet 6. februar 2017 2 minutter siden, FruSmith skrev: Oi oi, prøv en annen bank. Med 10k så kan du betjene nesten 2.5 mill med dagens renter. Du bør kanskje spørre familie om litt sikkerhet slik at banken forstår at du mener alvor. Nei, fordi jeg går på AAP. Husk at ikke alle lever ditt liv. Anonymkode: 2ca6b...5ee 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #11 Skrevet 6. februar 2017 Muggsopp vil nesten alltid regnes som en mangel. Og dette gir grunnlag for prisavslag. I en nylig avsagt dom i forliksrådet fikk en kvinne redusert husleien med 50% da det ble påvist muggsopp på soverommet. Hun bodde i en to-roms og måtte derfor sove i stua. Dette ble altså fastslått til 50% reduksjon fra det tidspunktet hvor hun først hadde sagt fra om feilen og frem til hun flyttet. Dette vil kunne gi deg en pekepinn på hva du kan kreve i prisavslag. Anonymkode: 2c1a5...676 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #12 Skrevet 7. februar 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, fordi jeg går på AAP. Husk at ikke alle lever ditt liv. Anonymkode: 2ca6b...5ee Jeg gikk også på AAP når jeg kjøpte første bolig. Kjøpte jo på en plass som var billigere å bo, fordi det nettopp var min første bolig og jeg ikke har jobb. Men de fleste vil jo ikke engang bo 5 minutter unna byen. Det står støtt og ofte i media om hvor dyrt og vanskelig det er å komme inn på boligmarkede for unge, men når jeg så min venn selge byen billigste små leilghet (sånn 10min med buss utfor selve sentrum) så var det 2stk på visningen, og kun 1 som gav bud. Det er klart at media da ikke vet hva som er virkeligheten, eller at de fleste kun vil bo midt inni smørøyet av byen koste hva det koste vil. Anonymkode: 495ba...9e6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #13 Skrevet 7. februar 2017 Mitt råd er å åpne luftekanaler og vindu på gløtt.. Mange som leier tetter luftekanalene igjen fordi de synest det er dyre strømutgifter og at de egentlig vil vekk fra leiligheten. Det er ikke mangel i leiligheten , men noen prøver seg. Du kan flytte og betale for 2 boliger ut kontraktsperioden selvfølgelig. var uten mugg når du flyttet inn. Hvorfor flyttet du egentlig inn når du burde se at det var mugg på vegg tak. Hvordan er det med renholdet? Køpin til under 10 kroner literen vil drepe evt. mugg. Anonymkode: c4596...fa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå