AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #1 Skrevet 6. februar 2017 Har ikke vært kvalm siden før uke 10, men nå har jeg vondt i magen og er kvalm. Hvordan vet jeg om jeg er syk (omgangssyke e.l) eller om det er noe galt? (Ingen i familien har vært syke. ) Anonymkode: fdd64...779
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #2 Skrevet 6. februar 2017 Du kan jo ringe jordmor å høre Anonymkode: 2f326...8c8 1
ablaze Skrevet 6. februar 2017 #3 Skrevet 6. februar 2017 (endret) Har du hatt forhøyet blodtrykk i løpet av svangerskapet? Er det vondt oppå toppen av babymagen? Har du hatt noe form for synsforstyrrelser? Det kan være "lyn" i synsfeltet i et par minutter eller gule lyskuler som flyr forbi deg? Hvis ja, så ringer du føden og forklarer symptomene dine og gjør gjerne klar en urinprøve.. Endret 6. februar 2017 av ablaze 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #4 Skrevet 7. februar 2017 Det er sikkert ikke noe galt, men om det vedvarer i flere dager ville jeg kontaktet lege for noen prøver. Jeg ble også plutselig kvalm rundt uke 28 og hadde hydronefrose. Tok prøver på grunn av kvalmen, og de viste litt ulikt, så de mistenkte svangerskapsforgiftning først, men etter en ukes tid kom smertene og jeg ble innlagt på sykehuset. Som sagt, det er sikkert ingenting, men greit å sjekke ut om det ikke gir seg eller du skjønner at det er omgangssyken el. Det går det mye av nå.. Anonymkode: d9b0e...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #5 Skrevet 7. februar 2017 Takk for svar. Jeg har heldigvis ikke hatt de symptomene, og jeg er bedre idag. Så da tror jeg bare det var noe jeg hadde spist. Blir litt ekstra raskt bekymret om dagen merker jeg. Anonymkode: fdd64...779
ablaze Skrevet 7. februar 2017 #6 Skrevet 7. februar 2017 Lytt til kroppen din og ring føden om noe ikke føles ok. De tar deg inn dersom de mener det er nødvendig og i noen tilfeller tar de deg inn kun for å berolige deg om at du ikke har noe å bekymre deg for. Lykke til med svangerskapet - håper du får muligheten å bli stor og lei av å være gravid og klar for å treffe den lille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå