Gå til innhold

Noen barn er så utrolig fantastiske!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde litt av en opplevelse idag. Skulle være lærervikar for en klasse i småskolen (tredje), som jeg kjenner veldig godt fra før og har jobbet der masse. Læreren var syk, og jeg måtte steppe inn selv om jeg bare er assistent. På vei inn til garderobene hører jeg en jentestemme si til de andre i klassen; "idag må vi være ekstra snille, siden det er ******* (mitt navn) som er vikar for oss!" Det var akkurat som om hun visste at jeg trengte det, for jeg er litt nervøs og usikker til tider. Og kanskje for snill.

Jeg fikk en klump i halsen, og ble skikkelig rørt. Dette er ei jente som jeg har meget god relasjon til fra før. En ekstremt eksemplarisk elev, rett og slett.

Det var en så godhjertet og flott ting å si, at de ordene satt i meg resten av arbeidsdagen. Foran det første friminuttet for dagen, holdt jeg denne eleven igjen, bare for å forklare hvor utrolig fint det var av henne å si noe slikt, og at det viser hvor god person hun er. Jeg så at det strålte av øynene hennes da hun fikk denne bekreftelsen av meg. Jeg ga henne en god klem og sa "takk for at du er til".

Jeg tenker bare, "vær så snill, kjære Gud. Hvis jeg noengang får barn, la det være en som henne".

Håper at denne historien ga deg et smil rundt munnen:)

Anonymkode: cdf34...3e9

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg ble egentlig litt kvalm. 

Anonymkode: 53f32...964

• Liker 7
Skrevet

:)

Anonymkode: f3bd4...6eb

• Liker 2
Skrevet

Hun sa det bare fordi, som du sier, så kjente dere hverandre godt fra før. Ikke sikkert det samme hadde skjedd om det var en fremmed. 

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, Nøste~ skrev:

Hun sa det bare fordi, som du sier, så kjente dere hverandre godt fra før. Ikke sikkert det samme hadde skjedd om det var en fremmed. 

Nei, men det ville jo også vært unaturlig. Poenget her er vel at de fleste, enten man kjenner dem godt eller ei, ville sagt dette til resten av klassen. Det viser tegn på medfølelse, omtanke, forståelse for andres situasjoner. En rekke flotte kvaliteter, som man kanskje ikke forventer en 8-åring skal besitte.

• Liker 6
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg ble egentlig litt kvalm. 

Eeh, hvorfor?

• Liker 4
Skrevet

og noen barn er djevelens sjelevenner.  

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det ville jo også vært unaturlig. Poenget her er vel at de fleste, enten man kjenner dem godt eller ei, ville sagt dette til resten av klassen. Det viser tegn på medfølelse, omtanke, forståelse for andres situasjoner. En rekke flotte kvaliteter, som man kanskje ikke forventer en 8-åring skal besitte.

Da blir det som en helt vanlig historie. Med andre ord ingenting spesielt.

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, Nøste~ skrev:

Da blir det som en helt vanlig historie. Med andre ord ingenting spesielt.

:sur:

• Liker 4
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eeh, hvorfor?

Hele innlegget var latterlig. Tydelig at TS ikke er vant med barn.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:sur:

Jeg er ikke sur :P

Skrevet

Like fint og kanskje enda bedre å se det stråle i øynene på de barna som ikke er så fantastiske.

Anonymkode: 2e942...49d

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde litt av en opplevelse idag. Skulle være lærervikar for en klasse i småskolen (tredje), som jeg kjenner veldig godt fra før og har jobbet der masse. Læreren var syk, og jeg måtte steppe inn selv om jeg bare er assistent. På vei inn til garderobene hører jeg en jentestemme si til de andre i klassen; "idag må vi være ekstra snille, siden det er ******* (mitt navn) som er vikar for oss!" Det var akkurat som om hun visste at jeg trengte det, for jeg er litt nervøs og usikker til tider. Og kanskje for snill.

Jeg fikk en klump i halsen, og ble skikkelig rørt. Dette er ei jente som jeg har meget god relasjon til fra før. En ekstremt eksemplarisk elev, rett og slett.

Det var en så godhjertet og flott ting å si, at de ordene satt i meg resten av arbeidsdagen. Foran det første friminuttet for dagen, holdt jeg denne eleven igjen, bare for å forklare hvor utrolig fint det var av henne å si noe slikt, og at det viser hvor god person hun er. Jeg så at det strålte av øynene hennes da hun fikk denne bekreftelsen av meg. Jeg ga henne en god klem og sa "takk for at du er til".

Jeg tenker bare, "vær så snill, kjære Gud. Hvis jeg noengang får barn, la det være en som henne".

Håper at denne historien ga deg et smil rundt munnen:)

Plusset ditt innlegg i stad, og hadde egentlig ikke tenkt til å kommentere. Syns dette var en koselig historie som du deler! :) Ser i tråden at flere mener at dette ikke er uvanlig, og spesielt ikke siden dere to har en god relasjon fra før. Jeg tenker at denne 8åringen som kjenner deg, utviste omsorg og empati, og syns det var flott at hun delte med de andre akkurat det hun sa! Selv om hun kjenner deg fra før, er det slett ingen selvfølge at hun skulle si dette til klassen! :) Hun hadde muligens som andre her nevner, ikke sagt de ordene om det gjaldt en annen ukjent vikar, men hun er 8år, og dette må sies å være en god start på den medmenneskelige fronten ved å utvise omsorg for andre. At hun ikke bare gjør det ovenfor bare jevnaldrende eller familie, men et annet voksent menneske. :) Når hun som 8åring ønsker å ta ekstra vare på en vikar som hun kjenner fra før, vil hun ganske sikkert også ha det samme ønsket om en fremmed vikar på ungdomsskolen, og senere osv. Som sagt, ingen selvfølge at hun skulle vise omsorg for deg i klasse/skolesammenheng, selv om hun kjente deg fra før. Ja, er det ikke fantastisk hvordan disse små kan være slike herlige og omsorgsfulle vesener av noen fine forbilder for de rundt seg, være seg barn eller voksne! :):hjerte:

• Liker 10
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele innlegget var latterlig. Tydelig at TS ikke er vant med barn.

Du bommer grovt. Kanskje du har noe å lære av innlegget? Må være noe alvorlig galt med dem som finner noe negativt med denne tråden..

Som vi som HAR erfaring og er vant med barn sier; "Hvis du ikke har noe positivt å si, så la være å si noe".

• Liker 10
Skrevet (endret)

Ja, det er noen barn som er fantastiske og hensynsfulle. :)

Og så er det en hel del KG-nek som er så langt fra fantastiske som det er mulig å få det, og som livnærer seg på å få ødelagt en godfølelse andre skulle ha klart å opparbeide seg i løpet av dagen.

Endret av Petra75
  • Liker 10
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bommer grovt. Kanskje du har noe å lære av innlegget? Må være noe alvorlig galt med dem som finner noe negativt med denne tråden..

Som vi som HAR erfaring og er vant med barn sier; "Hvis du ikke har noe positivt å si, så la være å si noe".

Vet ikke noe om denne jenta selvfølgelig, men generelt så er det ikke bare positivt når barn er veldig pliktoppfyllende og sensitive for hva andre trenger. Hva med dem selv?

• Liker 1
Skrevet

Helt enig med deg at dette er en flott jente, og så koselig for både deg og henne.

Men hva med han som bråker, og gjør alt for å få oppmerksomhet, selv om det er negativ. Kanskje han får juling hjemme daglig. Hva med det barnet som er stille, og nesten aldri sier noe, fordi det er så sjenert? For tro meg, de trenger ennå mer å bli sett på en positiv måte, og få en positiv tilbakemelding.

Anonymkode: 489f4...846

• Liker 7
Skrevet (endret)
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Like fint og kanskje enda bedre å se det stråle i øynene på de barna som ikke er så fantastiske.

Plusset ditt innlegg, for det er jeg svært enig i, sånn isolert sett! :) Men nå handlet ikke dette innlegget om det da, det er lov å føle takknemlighet over veloppdratte og omsorgsfulle elever også! Syns det var en koselig historie, med en tankevekker på hvor lite kan glede og ikke minst gjøre så mye! Og i dette tilfellet var det en liten 8åring som gjorde dagen til en voksen fantastisk! :) På skolen møter man så mange forskjellige typer elever, og av og til er det et stykke mellom de som utmerker seg godt med sin omsorg og empati. Det er fint å kjenne på og ta innover seg den takknemligheten og den gleden dette gir en. Det var flott at TS også ga tilbakemelding til denne eleven, det er svært viktig å huske på å prate med elevene om de flotte tingene de gjør. For i en hektisk skolehverdag, er det så lett for at fokuset og samtalene settes på det som er negativt. Et empatisk barn gjorde en vikar glad og trygg, det er det historien her handler om, og bør omfavnes der etter. :) Det du sier om at "Like fint og kanskje enda bedre å se det stråle i øynene på de barna som ikke er så fantastiske", er jeg så svært enig i, og det kunne vi hatt en lang egen tråd om, ja faktisk et helt forum om! :) Og måtte jeg velge om hvilket barn jeg skulle få se stjerner i en dag, så ville jeg helt klart velge et barn som ikke var så ressurs sterk både sosialt og ellers, det er sikkert! :) Innlegget til TS tenker jeg er en påminnelse om at det finnes kjærlighet i oss alle til å deles med alle, enten de er yngre, jevnaldrende eller eldre enn oss selv! :) Svært hyggelig med et gladinnlegg, syns jeg, blant alle bekymringsinnleggene som stadig er her på forumet. Å skulle drepe gleden i en ektefølt solskinnshistorie ved å ikke "høre" episoden som blir fortalt, men heller flytte fokuset på annet tema (selv om det også var et viktig, men dog et annet tema), blir litt som å hver dag måtte skamme seg for å spise middagen sin eller ha bursdagsselskap osv, pga de menneskene som dessverre opplever krig og sult osv. Sånn satt veldig på spissen! ;) 

Endret av Lykkehjerte
La til noe
  • Liker 5
Skrevet

Leste ikke alle svarene her, skummet så vidt gjennom noen bare. For det første, så hyggelig med en tråd som bare er positiv, rett og slett. Koselig at du opplevde dette i dag, ts 😊

For det andre, kan de som bare har lyst til å spre dritt og være negative gjøre dette andre steder? Det er veldig tydelig at dette er en "glad-tråd". Kan man ikke bare la det være sånn? Og tenker man at det her var teit/kleint eller lignende, så trenger man rett og slett ikke å svare.

Ha en fortsatt fin dag!

• Liker 9
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg at dette er en flott jente, og så koselig for både deg og henne.

Men hva med han som bråker, og gjør alt for å få oppmerksomhet, selv om det er negativ. Kanskje han får juling hjemme daglig. Hva med det barnet som er stille, og nesten aldri sier noe, fordi det er så sjenert? For tro meg, de trenger ennå mer å bli sett på en positiv måte, og få en positiv tilbakemelding.

Anonymkode: 489f4...846

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første må dere forstå at dette var en enkelt situasjon, som overhodet ikke har noe med å overse andres behov for å bli sett. 

Jeg gir alltid honnør til de som gjør noe bra, uansett om det er den stille, den utagerende eller mønstereleven.. Men det er vel åpenbart at jeg ikke kunne gi noen av de andre honnør akkurat i denne situasjonen enn den personen det gjaldt?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...