Gå til innhold

Adams matkasse- godt levert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har lurt på og starte med dette. Men er det noen her inne som bruker disse og kan si noe positivt eller negativt om kassene? 

Er dere fornøyd?

Anonymkode: d568e...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker godt levert, og er fornøyd. Det passer oss bra. Vi har variert med de ulike variantene av menyer etter kalender/ukeplan/tidsbruk. Men vi har to småspiste jenter, kjenner en familie som har to storspiste, litt eldre gutter, og for dem ble det for lite mat.

Anonymkode: 2eb95...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt Adams matkasse noen ganger. Bruker de mest til inspirasjon da det i lengden er ganske dyrt i lengden.

Kjøpte kasser for 4 personer i 5 dager. Vi er kun to, så ble totalt 10 middager og noen lunsjer av det på oss. Venter alltid til det kommer tilbud av noe slag før jeg bestiller. Orginal og barnekassen er mest populært her i huset.

Det fine er at menyene kommer flere uker i forveien, og man kan bytte kasse lett. Lett å avbestille dersom man ikke ønsker kasse. Fruktkassen er så som så, mye for kun to personer.

Anonymkode: 931cd...698

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Adams Matkasse en periode. Var i grunn fornøyd. Greit å slippe å finne på og slippe å handle inn til middag for noen dager. Vi hadde barnekassen. Kunne kanskje bli litt ensformig og kjedelig i lengden, men det er jo bare å bytte kasse for variasjon.

Litt dyrt er det, jeg bruker langt mindre på 3 middager selv. Men grønnsaker og tilbehør ble det ofte til overs av så hadde vi for flere enn 3 dager, så da slapp jeg gjerne å handle inn så mye av det.

Akkurat nå har vi hatt en pause en stund fordi jeg har vært i ulønnet permisjon(og dermed litt strammere økonomi), men kommer nok til å bestille igjen når økonomien bedrer seg. Har brukt oppskriftsheftene til inspirasjon når jeg har laget ukesmenyer da.

Anonymkode: eb5dd...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb er det mange som har prøvd både Adams og godt levert. Samtlige endte opp med Adams matkasse til slutt. Siden mannen jobber mange sene kvelder og jeg er dårlig på å lage meg middag selv, så prøvde jeg Adams matkasse. Har jo også en baby som skal ha middag så jeg gjorde et forsøk. 

Avbestilte hele greia etter den første kassen. Skulle sikkert valgt en annen kasse, for den var lite babyvennlig. Men middagene var for "sære" for meg også. Den ene dagen var det karbonader (kjempegode) med soppstuing pg potet -og selleripuré. For meg så holder det med ertestuing som tilbehør liksom. Kommer sikkert til å prøve igjen en gang, men da blir det en annen kasse. Og ikke minst så blir disse kassene veldig dyre i forhold til at jeg handler selv, med tanke på at mannen spiser middag på jobben 3 dager i uka.

Anonymkode: 7b4aa...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt Hverdagskassen fra Godt levert i noen måneder nå. Valgte denne kassen fordi det her er mest "vanlig" mat som passer for sære barn. Titter innom Adams matkasse også innimellom, men det er færre retter der som ser fristende ut for vår familie.
Vi har valgt 3-dagerskassen. Dette fordi kassen først leveres litt sent på mandagskvelden og da rekker vi uansett ikke bruke noen av den denne dagen og i helgene har vi alltid noe annet (tacofredag :nori:)
Vi har også hatt kasse kun annenhver uke, da det blir litt dyrt i lengden.

Det jeg syns som er mest positivt med å ha denne kassen er:
* variasjon på middagsbordet (det er ofte lett å gå seg litt fast i middagsvariasjoner)
* slipper å handle (og finne på) middag hver dag
* teste ut nye retter man ikke hadde kommet på selv
* enkelt å lage (selv mannen har begynt å lage middag!)

Negativt:
* Dyrt i lengden
* Litt lite mat. Spesielt kjøtt er det ofte litt for lite av (typisk 4 små koteletter til 4 pers)
* Man må ta det man får. Om det er en rett en uke som ikke faller i smak hos noen kan man ikke velge den bort.

Nå skal det sies at vi er en "normal" familie der ingen har spesielle allergier eller må ta spesielle hensyn i matveien. Vi er to voksne og 2 barn mellom 10 og 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det blir litt mat. Spesielt av kjøtt / fisk.                   

I tillegg er det jo ganske stive priser da...  

Anonymkode: 3901f...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde Godt Levert i en periode. Var da to småspiste barn og to voksne. Hadde ekspresskassen til 2-3 pers. 

Positive erfaringer:

- Fin variasjon og inspirasjon til nye retter

- Stortsett veldig gode råvarer

- Ukeshandelen på matbutikken ble veldig mye enklere (...men totalt sett ikke billigere, tror jeg).

Negativt:

- Barna likte ikke alltid alle rettene (men det gjør de ikke nødvendigvis ellers heller da).

- Tror ikke vi sparte penger på det.

- Selv om det stortsett var nok mat, var det noen ganger veldig lite også (men vi bestilte jo bare for 2-3 pers iom at barna vanligvis er veldig småspiste). 

- Vanskelig dersom man plutselig får middagsgjester iom at matmengden er så forhåndsbestemt.

- Jeg følte meg litt "låst" med denne ordningen. En del dager hadde vi det så travelt at det hadde vært mest praktisk med noe veldig kjapt, men så skulle vi liksom bruke opp den maten vi tross alt hadde bestilt og betalt for, og det tok ofte litt lengre tid å lage (kanskje fordi det var nye retter hvor jeg måtte følge oppskriften etc). Endte flere ganger opp med å fryse ned kjøtt som fulgte med og så heller bruke det på en annen måte senere. 

- Maten ble levert sent mandag ettermiddag, så vi måtte uansett planlegge mandag pluss helg selv.

Det var på mange måter en ordning som var ganske behagelig, men akkurat nå passer den ikke oss så godt.

Anonymkode: dd934...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Ekspresskassen og Barnekassen fra Adams matkasse. Ikke prøvd godtlevert..

Positivt:
- Veldig gode råvarer- gode merker
- Av og til nye retter jeg ikke har tenkt på før
- Syns prisen er helt okei for de råvarene man får.

Negativt:
- Utrolig dølt mesteparten av tiden- ingen spennende smaker og jeg endte opp med å gjøre om 90% av oppskriftene
- Mange råvarer som går igjen. F.eks svinekoteletter.. Det er ikke SÅ godt at jeg ønsker å spise det i 4 forskjellige varianter i løpet av 3 uker.
- Ikke kunne velge vekk/bytte enkelte retter.
- For lite mat, stort sett.

Har gått over til å bestille mat fra kolonial i stedet :) Egne oppskrifter, og kan i tillegg bestille alt annet jeg trenger rett hjem på døren. Passer mye bedre for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Adams matkasse i 4 uker for å få prøvd forskjellig, og ble meget skuffet hver gang. Konklusjonen ble aldri mer! Er du en av de som foretrekker halvfabrikata, og smaksløs mat, så fungerer denne perfekt. 

Råvarene er helt Ok, men sammensetningen på middagene er for kjedelig og smaksløse. I tillegg er det lite mat. På slutten hev vi faktisk de siste middagene. Ikke akkurat en kulinarisk opplevelse. 

Liker du god mat, styr unna. Da bruker du heller de samme pengene og lager din egen middagskasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

- Jeg følte meg litt "låst" med denne ordningen. En del dager hadde vi det så travelt at det hadde vært mest praktisk med noe veldig kjapt, men så skulle vi liksom bruke opp den maten vi tross alt hadde bestilt og betalt for, og det tok ofte litt lengre tid å lage (kanskje fordi det var nye retter hvor jeg måtte følge oppskriften etc). Endte flere ganger opp med å fryse ned kjøtt som fulgte med og så heller bruke det på en annen måte senere. 

Anonymkode: dd934...9bb

Takk for denne tilbakemeldingen, det var en øyeåpner for meg. Vi har vurdert dette lenge, først og fremst for å få ny inspirasjon på en praktisk måte, men jeg innser nå at dette vil bli mer stress enn hjelp i en hektisk hverdag- særlig når vi ikke vil spare penger på det. Har vært på vippen lenge, og tenkt skal-skal ikke, men med tre barn i skolealder som skal alle veier nesten hver ettermiddag blir dette for mye styr. Hadde ikke tenkt på det, så tusen takk :)

Anonymkode: 57c6d...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke så veldig fornøyd med ordningen. Har derfor en lengre "pause" fra det nå. 

Antall dager og antall mennesker som disse pakkene passer best for er ganske låst, og passet ikke oss så godt når vi er to voksne og ett barn. 

De har en ekspresspakke, så det er sagt. 

Vi har tidvis opplevd leveringsmannen som lite servicevennlig. De legger gjerne matkassa rett utenfor inngangsdøra om ingen åpner asap. En gang var mannen min syk, og var den eneste voksne hjemme. Han måtte derfor bruke litt tid på å komme seg til inngangsdøra, men ropte at de måtte vente. Det gjorde de ikke, og virket ikke imøtekommende når han kom frem. 

De er heller ikke fleksible mtp leveringstidspunkt.

Anonymkode: 97daf...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte Adams matkasse. Men det var helt håpløst: kassen kom med kjøtt nok for hele uka (ofte mer) og grønnsaker nok til 3 middager. Er ikke noe poeng i kasse når du må på butikken for å kjøpe grøntfor til middag likevel. :vetikke: 

Den la også opp til et forbruk av "bli mett"-varer (ris, pasta etc) som jeg ikke kjenner meg igjen i fra et moderne kosthold.

Du får også råvarer og et hefte med oppskrifter på mat som knapt er spiselig. Så du må komponere egne retter (eller spise rævva mat en uke). Veldig upraktisk.

Leveringen var super, da. Den ble dumpet fremfor døren min helt uten at de plaget meg med å måtte åpne døren og ta imot.

Anonymkode: 9578b...1e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns dette er rart. Vi har hatt Godt levert i flere år, vi (helt fra starten), og er som sagt veldig fornøyde. Enkle retter, nye retter, tradisjonelle retter vi ellers ikke ville laget (kjøttkaker for eksempel, med ingefær og ajvar-saus). Barna er veldig glad i bulgur, couscous, ris og pasta, og potet eller ris/pasta har vi jo uansett til middag. Vi sparer enormt med tid på handling. Budene løper opp fem etasjer med kassene og spør om de skal bære den inn. De leverer på hytta vår også, der er det ekstra praktisk for det er langt til butikk. Det eneste er at vi til tider er lei svinekjøtt, og fisken bør man spise første dag (tirsdag). Ungene digger å få menyen i hendene og velge "fra al a carte". Det står små tips i den barnevennlige om hva som er deres oppgave den dagen, det passer også bra for mine som er 6 og 8 år gamle. Når det er lite barnevennlig (fra originalmenyen for eksempel), lager vi pølser/pasta/fiskekaker til barna, og vi voksne spiser indisk eller "fisk med kapers og ingefærfennikkelsalt" om kvelden.

Anonymkode: 2eb95...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for denne tilbakemeldingen, det var en øyeåpner for meg. Vi har vurdert dette lenge, først og fremst for å få ny inspirasjon på en praktisk måte, men jeg innser nå at dette vil bli mer stress enn hjelp i en hektisk hverdag- særlig når vi ikke vil spare penger på det. Har vært på vippen lenge, og tenkt skal-skal ikke, men med tre barn i skolealder som skal alle veier nesten hver ettermiddag blir dette for mye styr. Hadde ikke tenkt på det, så tusen takk :)

Anonymkode: 57c6d...4cb

Man er jo ikke nødt til å bruke alt i løpet av en uke, hvis man ikke har levering hver uke. Den perioden vi prøvde det gikk jeg gjennom alt og fant ut de fleste gangene at det var 2 retter som måtte lages innen en uke pga holdbarhet, resten kunne vente til uken etter. Så da fordelte vi de 5 rettene ut over 2 uker og la dem til dager da vi hadde greit med tid. :)

Anonymkode: 94d91...a13

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er billigere å bedre å lage en uke-meny og dra på butikken og handle

Anonymkode: 6adfd...074

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er billigere å bedre å lage en uke-meny og dra på butikken og handle

Anonymkode: 6adfd...074

Helt klart! Så for vår del var det absolutt ikke økonomien som var det utslagsgivende. Økonomisk sett bør man helt klart styre unna disse matkassene. Men for inspirasjon, variasjon og et behov for å gjøre det enkelt i hverdagen er det absolutt et godt alternativ for VÅR familie.
Det hender vi også er så travle at vi ikke rekker å lage "skikkelig" middag en dag, men da tar vi bare igjen de rettene som er planlagt disse dagene en annen dag (har kun levering annenhver uke).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Kolonial.no har de oppskrifter dersom man behøver inspirasjon, og man kan lett legge varene man behøver i handlekurven og få en egenkomponert "matkasse" levert hjem på døra (eller levert gratis til et hentepunkt i nærheten) 

For oss er dette en billigere og enklere løsning, da maten i matkassene ofte blir litt kjedelige og dyre. 

Anonymkode: 306ee...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ikke så veldig fornøyd med ordningen. Har derfor en lengre "pause" fra det nå. 

Antall dager og antall mennesker som disse pakkene passer best for er ganske låst, og passet ikke oss så godt når vi er to voksne og ett barn. 

De har en ekspresspakke, så det er sagt. 

Vi har tidvis opplevd leveringsmannen som lite servicevennlig. De legger gjerne matkassa rett utenfor inngangsdøra om ingen åpner asap. En gang var mannen min syk, og var den eneste voksne hjemme. Han måtte derfor bruke litt tid på å komme seg til inngangsdøra, men ropte at de måtte vente. Det gjorde de ikke, og virket ikke imøtekommende når han kom frem. 

De er heller ikke fleksible mtp leveringstidspunkt.

Anonymkode: 97daf...f47

At de er lite fleksible er jo fordi de som leverer er underbetalte folk som driver selvstendig og taper penger for hvert minutt de venter. Er du villige til å betale mer pr kasse for å få en slik service får du sende signal om det. Hadde du skulle fått et mer skreddersydd tidspunkt kan du regne med at dette hadde kostet ca 200 kroner mer pr levering. (Ja, jeg har jobba med dette...)

Anonymkode: dd33b...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enslig da, men kjøpte adams for å få inspirasjon, slippe å kjøpe familiepakker av omtrent alt jeg vil ha på butikken og for å slippe å være så oppfinnsom. Økonomisk sett sparer jeg ikke penger på å kjøpe matkasse, men jeg spiste mindr ute når ejg hadde matkasse, og dermed ble ikke forskjellen så stor. Likte stort sett maten, selv om det av og til holdt til middag og en liten lunsj, og av og til var til 3-4 middager når det var beregnet til to. Det som gjorde at jeg sluttet var at det ble brukt utrolig mye bulgur som jeg ikke liker, det var ofte torsk som er den eneste fisken jeg ikke spiser, og de byttet leveranør så jeg gikk fra å få kassa kl 16 til å være heldig å få den før jeg la meg i 22.30 tiden. Dessuten snakket sjåføren veldig, veldig dårlig norsk, ringte gjerne 4-5 ganger ila ettermiddagen for å be om veibeskrivelsen, og likevel havnet som regel kassa hos naboen.

Anonymkode: a9658...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...