Gå til innhold

Har fått time til trygdekontoret jeg...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Utbrent

Er totalt utbrent og langt nede. Så mye forferdelig har skjedd at jeg har kollapset rett og slett. Jeg går til psykiater hver uke. Sakte men sikkert har jeg håp om å finne frem til den glade jenta jeg egentlig er. Arbeidsgiveren er veldig grei. De sier jeg ikke skal ha dårlig samvittighet for de, men heller prøve å greie hverdagen her hjemme med ungene mine.

Idag fikk jeg et brev fra trygdekontoret. De vil ha meg til samtale pga mitt aktivitetskrav. (krav om sykepenger regner meg med de mener). Det står også at jeg har vært sykmeldt så lenge at det er nå er på tide at jeg kommer meg ut i arbeid igjen.

Kjenner det knyter seg i magen min. Føler ikke for å sitte der og utlevere meg til en totalt fremmed person. Og har de egentlig noe med det? Føler brevet var meget krass.

Sitter her og gruer meg til samtalen. Føler at jeg er den eneste i hele verden med depresjon som diagnose på sykmeldingpapiret og derfor må jeg forklare meg. Har aldri hørt om folk som må til samtale. Jeg har vært sykmeldt i 5 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygdekontoret har noe med hvorfor du er sykemeldt, fordi det er de som betaler lønnen din når du er sykemeldt.

De nye sykemeldingsreglene legger opp til veldig mye oppfølging fra arbeidsgiver og trygdekontor når man er syk, for å få folk tilbake til jobb så snart som mulig.

Skjønner godt at du gruer deg til samtalen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du skal bare slappe av. Dette er en standard ting. Du har legen din som bekrefter at du er syk. Dersom du ikke føler for å møte opp kan legen/psykiateren skrive brev til trygdekontoret ang. dette. Ett alternativ er at du ringer og forklarer situasjonen, at du fremdeles er veldig dårlig og blir dårligere av stresset det gir å møte opp på timen. Er man syk så er man syk. :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal bare slappe av. Dette er en standard ting. Du har legen din som bekrefter at du er syk. Dersom du ikke føler for å møte opp kan legen/psykiateren skrive brev til trygdekontoret ang. dette. Ett alternativ er at du ringer og forklarer situasjonen, at du fremdeles er veldig dårlig og blir dårligere av stresset det gir å møte opp på timen. Er man syk så er man syk.  :trøste:

Tusen takk for snille ord. Ja det er akkurat det jeg stusser på. Min lege hadde aldri sykmeldt meg hvis ikke det var en gyldig grunn til det. Og legen har skrevet til trygdekontoret at det er ingenting arb.giver kan tilrettelegge for meg slik at jeg kan komme tilbake kjapt på jobb. Det er JEG som må bli frisk før jeg kan tenke på jobb. SKjønner da ikke poenget med at jeg skal "grilles" til en konsulent ved trygdekontoret. Føler jeg blir litt mistenkeliggjort ved dette. Og dette vil ta tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...