AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #1 Skrevet 6. februar 2017 Jeg henta dama til en kompis av meg på flyplassen. Begge to var med i bilen. Hun viste ingen glede over å bli henta, er ikke det vanlig å si takk i det minste? Kjørte 15 min til flyplassen, venta 15 min der, brukte 15 minutt tilbake. Det var kompisen min som lurte på om "vi" ikke kunne stikke å hente dama på flyplassen. Anonymkode: faf9e...af2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #2 Skrevet 6. februar 2017 Sånn egentlig, men nå ble dette litt via via da. Det var kompisen din som hentet dama si, du gjorde kompisen din en tjeneste. Så strengt tatt er det han som skal takke deg. Anonymkode: 82c81...ff7 10
EvaLena Skrevet 6. februar 2017 #3 Skrevet 6. februar 2017 Jeg ville takket, men hun ble vel sur fordi du var med kanskje
NumberSix Skrevet 6. februar 2017 #4 Skrevet 6. februar 2017 Det er vanlig å si takk når noen gjør deg en tjeneste ja. Disse folka burde lært seg folkeskikk. 6
Gjest carmabell Skrevet 6. februar 2017 #5 Skrevet 6. februar 2017 Jeg ville tatt det som en selvfølge at hun hadde takket meg om jeg hadde vært i din situasjon. Forstår godt at du reagerte.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #6 Skrevet 6. februar 2017 11 minutter siden, EvaLena skrev: Jeg ville takket, men hun ble vel sur fordi du var med kanskje Sur? Jeg som har bil, ikke min kompis!:) Anonymkode: faf9e...af2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #7 Skrevet 6. februar 2017 Jeg kjenner jo dama til kompisen min. Jeg viser jo interesse for å bli kjent med ho, men ho viser nada interesse tilbake. Det skal sies ho er noen år yngre enn oss, og noe mer umoden da, vil jeg påstå. Forventer ikke så mye, men føler det sier enda mer om henne, når hun ikke velger å si takk eller noe. Anonymkode: faf9e...af2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #8 Skrevet 6. februar 2017 Du burde forvente et takk ja. Det er ren høflighet når folk er så snill og kommer å henter. Hvis dette gjentar seg i en senere anledning, bør du forvente at det sier takk for skyssen, ellers så kan de bare glemme å bli henta. Anonymkode: 8a57b...5cb 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #9 Skrevet 6. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde forvente et takk ja. Det er ren høflighet når folk er så snill og kommer å henter. Hvis dette gjentar seg i en senere anledning, bør du forvente at det sier takk for skyssen, ellers så kan de bare glemme å bli henta. Anonymkode: 8a57b...5cb Det blir nok ingen nestegang! Ts Anonymkode: faf9e...af2 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #10 Skrevet 6. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner jo dama til kompisen min. Jeg viser jo interesse for å bli kjent med ho, men ho viser nada interesse tilbake. Det skal sies ho er noen år yngre enn oss, og noe mer umoden da, vil jeg påstå. Forventer ikke så mye, men føler det sier enda mer om henne, når hun ikke velger å si takk eller noe. Anonymkode: faf9e...af2 Men hva om kjæresten hennes tilbydde seg å sørge for at hun ble hentet, noe som "Jeg kan ordne så jeg får hentet deg på flyplassen, null problem". Hun svarer kanskje til han "Tuusen takk, det setter jeg stor pris på". Mulig hun også sier "Hils og si takk". Det er jo ikke du som har gjort henne en tjeneste, du har gjort kameraten din en tjeneste. Det er han som har takke-ansvaret. (Nå er jeg oppdratt slik at jeg sier takk for skyssen til alle bussjåfører og taxi-sjåfører som en ha det-hilsen, men jeg kan tenke meg at hun føler hun allerede har takket sin kjæreste som fikset skyss, og tar det for gitt at kjæresten takker den som gjorde han en tjeneste.) Anonymkode: 82c81...ff7 6
Gjest End Skrevet 6. februar 2017 #11 Skrevet 6. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir nok ingen nestegang! Ts Anonymkode: faf9e...af2 Det er bra. Si nei når folk ikke viser respekt. Begge burde takket, det spiller ingen rolle om de er unge og umodne eller hva. Litt høflighet må man klare å vise.
Gjest O.G. Skrevet 6. februar 2017 #12 Skrevet 6. februar 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg henta dama til en kompis av meg på flyplassen. Begge to var med i bilen. Hun viste ingen glede over å bli henta, er ikke det vanlig å si takk i det minste? Kjørte 15 min til flyplassen, venta 15 min der, brukte 15 minutt tilbake. Det var kompisen min som lurte på om "vi" ikke kunne stikke å hente dama på flyplassen. Anonymkode: faf9e...af2 Kameraten din burde takke deg for at du gadd å kjøre og hente dama hans.
Mummikopp Skrevet 6. februar 2017 #13 Skrevet 6. februar 2017 Jeg hadde tatt det som en selvfølge at man sa takk. Jeg hadde i hvert fall takket. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #14 Skrevet 6. februar 2017 Jeg vet kameraten min satt pris på det. Jeg gjor det mest for hans del, men også for min del, jeg fikk meg en tur ut, en liten kjøretur. Men det skjer nok ikke flere ganger, ettersom hun ikke viste noe takknemlighet over dette. Den siste gang. Fint å lese at mange her inne er enig med meg. Anonymkode: faf9e...af2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #15 Skrevet 6. februar 2017 Det er jo den sjans for at de er såpass nyforelsket at de rett og slett glemte deg litt ut. Jeg ville ikke tenkt noe mer på det. Jeg sier selv takk, men vet at hvis mine venner glemmer å si ordene så mener de det alikevel. Er folk så hårsåre for tiden? Anonymkode: f7268...4e8 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #16 Skrevet 6. februar 2017 Kompisen din var den som burde takket mest. Anonymkode: 259d8...ad1 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #17 Skrevet 6. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo den sjans for at de er såpass nyforelsket at de rett og slett glemte deg litt ut. Jeg ville ikke tenkt noe mer på det. Jeg sier selv takk, men vet at hvis mine venner glemmer å si ordene så mener de det alikevel. Er folk så hårsåre for tiden? Anonymkode: f7268...4e8 Er veldig hårsår ;-) Anonymkode: faf9e...af2
Gjest Catalina Culès Skrevet 6. februar 2017 #18 Skrevet 6. februar 2017 Ja, det er helt vanlig å takke for en tjeneste.
Serafina. Skrevet 6. februar 2017 #19 Skrevet 6. februar 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg henta dama til en kompis av meg på flyplassen. Begge to var med i bilen. Hun viste ingen glede over å bli henta, er ikke det vanlig å si takk i det minste? Kjørte 15 min til flyplassen, venta 15 min der, brukte 15 minutt tilbake. Det var kompisen min som lurte på om "vi" ikke kunne stikke å hente dama på flyplassen. Anonymkode: faf9e...af2 Dette burde du helt klart kunne forvente takk for, både av kompisen din og dama hans. Du sier hun er ung og umoden, så kanskje hun er usikker og ikke visste hva som var forventet av henne? 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #20 Skrevet 6. februar 2017 38 minutter siden, Serafina. skrev: så kanskje hun er usikker og ikke visste hva som var forventet av henne? Du har nok rett i det. ts Anonymkode: faf9e...af2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå