Gå til innhold

Er vi menn komplette idioter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har lenge vært kjent at vi ikke kan bruke linjal eller målebånd, da gjerne en centimeter plutselig gjerne blir halvannen. Det som er mindre kjent er at vi heller ikke kan klokka. Jeg har en kamerat, og vi snakker veldig åpent om sex. Han er sammen med ei venninne av meg, og vi snakker også veldig åpent om sex. Han hevder at de bruker rundt ti minutter på forspill, og at selve akten varer rundt tjue minutter. Da rekker hun fint å komme. Hun derimot har en litt annen historie. Han har sjelden tid til mer enn ett minutts forspill, og at selve akten sjeldent varer mer enn fem minutter. Hun savner mer.

Svaret ligger sikkert et sted i mellom, han vil gjerne fremheve seg selv som elsker, mens hun som ønsker mer overdriver kanskje andre veien, men det er heller uinteressant. Hun er ikke fornøyd, og har hintet frempå. Hun vet at våre prestasjoner i senga er et følsomt området og trår veldig forsiktig. Han derimot tar ingen hint. Det er fristendes å fortelle ham det, men da misbruker jeg gjensidig tillit. Så jeg har begynt å bearbeide ham, men hun har rett... han har virkelig problemer med å ta hint.

Det har fått meg til å tenke.... Er vi mannfolk komplett idioter når det gjelder å oppfatte signaler? Er vi så opptatt av å gjøre ting på vår måte at vi ikke hører etter? Har jeg selv blitt oppfattet slik? Og er dere jenter så engstelig for å tråkke oss gutta på tærne at dere ikke sier i fra hvis det er et problem? Ville dere ikke sagt i fra om jeg kom for fort for dere? Ville dere ikke sagt i fra om jeg var for stor/liten for dere? Ville dere ikke sagt i fra om jeg brukte en idiotisk teknikk som ikke ga dere noe som helst? Ville dere bare hintet pent og håpet jeg forstod? Har fått få klager når jeg tenker etter, så er det rart man blir engstelig.... Hva med seksuell kommunikasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dere er igrunnen det....

Har selv opplevd å hinte og hinte og hinte... inntil jeg bare ga det opp og sa fra i klartekst. De fleste menn jeg kjenner tar ikke hint, men tåler direkte tale godt så man kan like godt si det rett ut (men på en real måte)

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Suzy hintet og hintet.............Det samme har jeg gjort overfor kona - og overfor meg - uten at det har hjulpet. Hva betyr det? Jo at vi ikke skjønner hintet, uansett kjønn, selv om vi sikkert har forskjellige måter å hinte på. Etterhvert lærer man seg hva som hjelper og det å snakke sammen er viktig.

Suzy mener at de fleste menn hun kjenner ikke tar hint. Har ingenting i mot å sparke den ballen tilbake og si at mange av de jenter/kvinner jeg har kjent/kjenner heller ikke tar hint.

Dessuten skjønner jeg at det kan være litt hyggeligere å hinte under sex f eks at "det liker jeg ikke" eller " kom inn i meg nå" i stedet for å si slike ting i klartekst. Selv for meg kan det være litt turn off.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kommunikasjonsteori:

Man oppfatter ting ut fra sin egen selektive persepsjon og denne er ulik fra menneske til menneske. Når man da skal hinte bygger man kommunikasjonen enda mer på persepsjon enn i vanlig tale og resultatet kan da bli helt feil eller ikke forstått i det hele tatt.

På norsk:

Du er betatt av en fyr, vil ha han til sengs og begynner å snakke om blomster og bier. Fyren på sin side har bikuber i hagen og er kjempelykkelig for å truffet en med samme interesse og legger ut om ulike typer honning til lenge etter at du har mistet interessen for hele den sørens nissa som ikke kan ta et hint en gang - enda så tydelig du var!

Konklusjon:

Hinting er egentlig noe man godt kan prøve å klare seg uten.

Anhgående touchy ting som man er misfornøyd med går det an å si dette uten å klage: Man kan si at jeg liker det bedre slik, så kan vi prøve det? Og passe på å skryte masse av det man liker.

Skrevet
Suzy hintet og hintet.............Det samme har jeg gjort overfor kona - og overfor meg - uten at det har hjulpet. Hva betyr det? Jo at vi ikke skjønner hintet, uansett kjønn, selv om vi sikkert har forskjellige måter å hinte på. Etterhvert lærer man seg hva som hjelper og det å snakke sammen er viktig.

Suzy mener at de fleste menn hun kjenner ikke tar hint. Har ingenting i mot å sparke den ballen tilbake og si at mange av de jenter/kvinner jeg har kjent/kjenner heller ikke tar hint.

Dessuten skjønner jeg at det kan være litt hyggeligere å hinte under sex f eks at "det liker jeg ikke" eller " kom inn i meg nå" i stedet for å si slike ting i klartekst. Selv for meg kan det være litt turn off.

Ser poenget ditt - det var faktisk ikke ment som noe angrep- kanskje til og med et kompliment til menn flest (som jeg kjenner), som er flinkere enn jenter til å få.. øh.. ta imot klare meldinger.

Det er jo alltid lettere å hinte under sexen - "vent litt på meg, jeg har ikk kommet enda, litt hardere, litt fortere, ta det med ro... "

Skrevet

Sex er et følsomt tema, og det kan være vanskelig å si konkrete ting som "det du gjorde der var ikke bra". Jeg prøver å vise vei selv, med kroppen min. Trekker meg bort hvis noe er ubehagelig, og gir positiv respons hvis noe er bra.

Hva man skal gjøre hvis noen er HELT håpløse, vet jeg ikke, men da er kanskje den eneste løsningen å si det i klartekst.

Skrevet

Jepp, jeg hinter isteden for å si ting rett ut. Vrir meg unna hvois det ikke er bra, men har problemer med å sette ord på hva jeg virkelig ønsker. Og når mannen spør "Hva har du lyst på nå?", da går jeg fullstendig i vranglås og har ikke lyst på noen ting. Så jeg tror ikke det er bare menn sin skyld om man har dårlig seksuell komunikasjon. Min er i hvertfall ikke helt på topp........ :oops:

Gjest Scruella
Skrevet
Og er dere jenter så engstelig for å tråkke oss gutta på tærne at dere ikke sier i fra hvis det er et problem?

Jeg kan jo bare snakke for min egen del.

Jeg tror ikke noen synes det er hyggelig om man ikke tenker over måten man sier ting på, når det gjelder sex-livet.

Jeg setter stor pris på om, dersom mannen er misfornøyd, sier dette på en pen måte, enn om han sier rett ut at "dette er kjedelig/ikke godt/dårlig" el.

Da tror jeg selvtilliten min hadde fått seg en knekk så det ville blitt vanskelig å utforske nye ting for å forbedre sex'en.

Det går an å få til mye ved å snakke ordentlig sammen, og jeg tror det er en bedre måte å si til ham (mens man er i gang) at jeg vil ha det "sånn og sånn", og ikke fortelle ham at han gjør det FEIL.

Nå har jeg kanskje ikke vært borti mannfolk som ikke eier sosiale antenner på hinte-området, så jeg vet jo ikke helt hvordan det er.

Ville dere ikke sagt i fra om jeg kom for fort for dere?

Kanskje på en fleipete måte, eller tatt kontrollen selv. Ikke "du kommer alltid for fort, du!"

Ville dere ikke sagt i fra om jeg var for stor/liten for dere?

Nei.

Ville dere ikke sagt i fra om jeg brukte en idiotisk teknikk som ikke ga dere noe som helst?

Jo, men jeg ville ikke sagt at du brukte "en idiotisk teknikk som ikke gir meg noe som helst". Jeg ville vist deg hvordan det var best, og foreslått alternative måter.

Ville dere bare hintet pent og håpet jeg forstod?  Har fått få klager når jeg tenker etter, så er det rart man blir engstelig....  Hva med seksuell kommunikasjon?

Det er nok mange menn som tror de er konger i senga, fordi mange jenter er veldig forsiktige med å si ting - men det gjelder kanskje begge veier.

Vet ikke.

Likevel så tror jeg det har litt med partneren din å gjøre også - du kjenner henne sikkert, og har sikkert litt peiling på måten hun kunne tenkes å si ifra på.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Vanvittig bra emne og måte å ta det opp på av trådstarter da, det skal jeg bare ha sagt :)

Jeg kan ikke si noe på vegne av alle andre her, men jeg kjente meg iallefall igjen i en del av spørsmålene på slutten, om at vi jenter ikke tør å si ifra for frykt for å tråkke partneren på tærne. For jeg kan virkelig ikke si ifra om ting som har med sex å gjøre, eller, jeg frykter det sånn at jeg ikke gjør det iallefall. Jeg har flere forhold i fortiden min, mens han har ingen. Sånn bidrar ikke akkurat til at han er trygg nok til at jeg kan fortelle at jeg faktisk ikke er fornøyd.

For det er jeg ikke, på mange områder, desverre. Er jo glad i gutten, men har mistet litt tenningen i det siste. Er rett og slett kjedelig, og jeg klarer ikke å si ifra!

Vanskeliiiig...

Skrevet

"Ville dere ikke sagt i fra om jeg kom for fort for dere? Ville dere ikke sagt i fra om jeg var for stor/liten for dere? Ville dere ikke sagt i fra om jeg brukte en idiotisk teknikk som ikke ga dere noe som helst? Ville dere bare hintet pent og håpet jeg forstod? Har fått få klager når jeg tenker etter, så er det rart man blir engstelig.... Hva med seksuell kommunikasjon?"

det stemmer!! vi sier faen ikke ifra om penisen er for liten! og da kan man heller ikke klage på store! men jeg er kanskje helt komplett idiot :tunge1:

Skrevet

Jeg har faktisk aldri møtt noen som har vært ubrukelig størrelsemessig enda. Ikke at jeg har prøvd så mange heller da.. men av de 4 jeg har prøvd har alle vært helt perfekte! Tror ikke jeg hadde sagt noe om størrelsen om den var for liten, men muligens om den var så stor at det var ubehagelig.

Jeg har en ex som var innmari fan av oralsex, og da helst å gi. Han tok helt av, ble litt for ivrig og hard med tungen. Jeg sa i fra ofte, og han tok seg sammen men så glemte han seg og var tilbake i gammel takt igjen. Til slutt gadd jeg ikke å mase mer på det, jeg prøvde heller å unngå å få det fordi det var ikke særlig behagelig. Og hvis jeg gav ham et hint ved å trekke meg unna han sånn at det skulle bli svakere, fulgte han etter og trodde jeg vred på meg fordi jeg hadde det så godt... morsom fyr det der.

Skrevet
Det har lenge vært kjent at vi ikke kan bruke linjal eller målebånd, da gjerne en centimeter plutselig gjerne blir halvannen. Det som er mindre kjent er at vi heller ikke kan klokka. Jeg har en kamerat, og vi snakker veldig åpent om sex. Han er sammen med ei venninne av meg, og vi snakker også veldig åpent om sex. Han hevder at de bruker rundt ti minutter på forspill, og at selve akten varer rundt tjue minutter. Da rekker hun fint å komme. Hun derimot har en litt annen historie. Han har sjelden tid til mer enn ett minutts forspill, og at selve akten sjeldent varer mer enn fem minutter. Hun savner mer.

Svaret ligger sikkert et sted i mellom, han vil gjerne fremheve seg selv som elsker, mens hun som ønsker mer overdriver kanskje andre veien, men det er heller uinteressant. Hun er ikke fornøyd, og har hintet frempå. Hun vet at våre prestasjoner i senga er et følsomt området og trår veldig forsiktig. Han derimot tar ingen hint. Det er fristendes å fortelle ham det, men da misbruker jeg gjensidig tillit. Så jeg har begynt å bearbeide ham, men hun har rett... han har virkelig problemer med å ta hint.  

Det har fått meg til å tenke.... Er vi mannfolk komplett idioter når det gjelder å oppfatte signaler? Er vi så opptatt av å gjøre ting på vår måte at vi ikke hører etter? Har jeg selv blitt oppfattet slik? Og er dere jenter så engstelig for å tråkke oss gutta på tærne at dere ikke sier i fra hvis det er et problem? Ville dere ikke sagt i fra om jeg kom for fort for dere? Ville dere ikke sagt i fra om jeg var for stor/liten for dere? Ville dere ikke sagt i fra om jeg brukte en idiotisk teknikk som ikke ga dere noe som helst? Ville dere bare hintet pent og håpet jeg forstod?  Har fått få klager når jeg tenker etter, så er det rart man blir engstelig....  Hva med seksuell kommunikasjon?

Så lenge man ikke evner å si ting rett ut kan man heller ikke klage eller forvente forbedring på situasjonen. Man kan rett og slett ikke regne med at noen skal kunne GJETTE seg frem til hva man mener! Slutt å hinte, og begynn heller å PRATE sammen!! Si ting rett ut. Om man ikke tåler det i et forhold, så er det kanskje ikke liv laga for forholdet uansett? Det er jo flere måter å si ting på, og det å fortelle en type at man ønsker å bruke litt lenger tid på forspill er da vel ikke noe stort problem å snakke om/informere om????

Dette var min mening.

Skrevet

Det er her poenget mitt kommer inn. Hadde det vært en mann, hadde man kanskje sagt i fra i klarere ordlag...? Hvorfor skal dere være så forsiktige når det gjelder sex? Vi lever tross alt i år 2004, og kommunikasjon er kanskje viktigere enn noen gang. Som nevnt, det finnes mange måter å fremme et problem på, og med litt takt og tone, vil nok de aller fleste forstå problemet og vil kanskje gjøre det lille ekstra for å få det til å fungere.

De fleste menn takler kritikk, så lenge den er konstruktiv og fremsatt på en litt smart måte... :wink:

Skrevet

takk kevin! dette skal jeg faktisk huske når jeg får kjæreste igjen!! kanskje jeg får orgasme oftere da...

Gjest GreenSky
Skrevet

Jo... Hadde sagt i fra. Ikke hvis det skjedde noen få ganger, det er ikke noe stress. Men hvis det det var et problem som skjedde ofte, ville jeg (og har) tatt det opp. Men er det så ille da? Hvorfor skulle han bli fornærmet, liksom? Så lenge en sier det på en fin måte, og ikke som kritikk, mener jeg. Så godt som de fleste fyrer vil vel bli enda litt bedre i senga, sant?

Skrevet

så klart det er viktig å si fra om man er misfornøyd med noe

synes man må tåle det.

tror de fleste vil at dama skal ha det best mulig under sex

Skrevet

Hm... bra, Kevin. Lært masse idag jeg.

Si fra om en fyr er for liten? Er du helt tullerusk, mann? Nei, det ville jeg seriøst aldri gjort.

Min siste elsker var vanvittig bra - han sa ting han, og spurte direkte. Det er veldig uvant for meg, som kommer fra et forhold med en som mente han var Guds gave til kvinnen, og som ikke tok et hint om det gjaldt livet.

Så jeg ble litt satt ut av å ha dialog på det. Men samtidig ga det meg en følelse av at det var viktig for ham hva vi gjorde, og det var veldig godt å vite! Og så sa han "du er flink" og bekreftet når jeg gjorde ting han likte, det var også bra.

Han er yngre enn meg da :oops:

Men det er jo så type avhengig hvem man klarer å kommunisere med. Hvis noen bare overkjører deg gang på gang mister du litt lysta. Jeg HAR opplevd å si fra T Y D E L I G gjentatte ganger, uten at det har hjulpet det aller minste :evil: DET er turn off det.

Føler jeg stiller meg veldig veldig sårbar hvis jeg sier fra om ting... jeg er fæl til å ta vare på stoltheten min i stedet :oops: Men igjen, det kommer helt an på hvem man er sammen med. Har jo litt med kjemi å gjøre, og hvordan kommunikasjonen er UTENFOR sengen.

*skal bli flink*

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, jeg tror menn er komplette idioter :wink: Eller kanskje det bare er min mann?

Ihvertfall, han tar ikke hint, han tar ikke klartekst...og han går fortsatt rundt og tror at bra sex er litt småkyssing, litt småfikling, før han vil inn i meg, også går det for han på 20 sekunder....Jeg har sagt ifra SÅ mange ganger, men det går ikke inn! Ikke er han villig til å tilfredstille meg etterpå heller så jeg må da ligge alene og gjøre det selv.

Æsj, når jeg ser det skrevet nå så lurer jeg på hvorfor jeg er sammen med denne mannen....

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke la han komme inn i deg da, ikke før han har tilfredsstillt deg. Ta av ham, ikke bare gi.. krev også..

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Jente 32: på de spørsmålene dine nederst i innlegget: nei jeg ville ikke ha sagt ifra om de tingene, men derimot hintet eller tenkt at dette burde du da virkelig forstå selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...