Gå til innhold

Tilbakebetaling til SI

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Noahsoah

Jeg har desverre fått en tilbakebetalingssak mot meg fra Statens Innkrevningssentral, fordi jeg har misforstått noen grunnleggende regler fra Aetat (er for tiden arbeidsledig). Så nå har jeg fått regning på mangfoldige tusener, med kort betalingsfrist, som går ut den 15-12-04. :cry:

Dette har jeg selfølgelig ikke penger til, så jeg må søke om å få betale månedlige avdrag som passer min økonomi. Jeg må jo selvsagt dokumentere mine månedlige faste utgifterog inntekter, men hva er viktig å få med seg?

Jeg antar at jeg må ha med:

* Strømutgifter

* Husleie

* Lån/gjeld

* Ledighetstrygden fra Aetat/trygdekontoret

Er det noe mer jeg må få med? Gjelder livsopphold, og hvor høy er satsen som blir regnet for dette? Hvordan utformer jeg søknaden?

Pliis, hjelp!

:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Noahsoah

Det er bare det at de folkene er så utrolig grettne at det er lite tillittsvekkende.... Det er liksom "du din dumme ekle forbryter"-holdning. Jeg har faktisk ringt og spurt også, men jeg fikk liksom ikke noe fornuftig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyending

Legg med alt dokumentasjon på alt du har i faste avgifter i mnd - som feks telefonregninger, bompenger, bil( bensin og evt andre ting), andre betalingsordninger osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiseutgifter (Men du er arbeidsledig så det spørs om det blir holdt utenfor livsoppholdssatsene da.), boutgifter (boliglån, husleie, kommunale utgifter), månedlige utgifter på andre lån (dette er egentlig irrelevant, dersom du betjener andre kreditorer og ikke de som har gått til rettslig innkreving. Men legg det gjerne med.). Har du andre i husholdningen? (barn) så må dette dokumenteres.

Strømutgifter skal dekkes av livsoppholdssatsene, men legg det ved likevel.

Hvilke satser som brukes i slike tilfelle kan være annerledes enn de livsoppholdssatsene som benyttes i gjeldsordninger (der det er standarisert), og kan variere utfra hvor du bor.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noahsoah

Takker for tips og hjelp. :)

Da er søknaden sendt, så da lar jeg det "stå til".

Tja det spørs hvordan dette går - pleier ikke ha "åndene" med meg når det gjelder slike ting... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...