AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #1 Skrevet 6. februar 2017 Jeg studerer pedagogikk dette halvåret. Og er fjernstudent, dvs tilknyttet campus, men bor et annet sted i Norge som gjør at jeg ikke komme meg så ofte på forelesninger. Blir mest selvstudium. De legger jo ut powerpointer, men bruker dere å printe disse ut? Jeg tenkte først å gjøre det, men tror jeg kommer til å ende opp med en haug av ark og at det blir mer uoversiktig enn det som er hensikten. Noterer dere fra pensum? Jeg synes det er litt vanskelig å finne "min studieteknikk". Har så lyst til å lage en oversiktig perm som jeg kan bruke når jeg skal pugge til eksamen, men vet ikke helt hva som er lurest. :-) Anonymkode: 891f8...73f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #2 Skrevet 6. februar 2017 Jeg velger å ikke gå i forelesninger. Da bruker jeg heller ikke powerpointene når jeg leser. Jeg tar utgangspunkt i fagbøker, og bruker eksamensoppgaver som en rettesnor. Jeg går systematisk gjennom boken og merker med fargekoder samt noterer med blyant i margen. Jeg repeterer fagstoffet ut ifra markeringene og smånotatene. På mitt studium er pensumet ganske overveldende, så her er det viktig å være effektiv med tiden. Det er mye å huske, så mye av tiden bør gå til repetisjon. Tidligere brukte jeg selvskrevne notater og organiserte de i permer, og det fungerte ypperlig i eksamenstiden. Nå fungerer ikke dette som nevnt på grunn av at det tar så lang tid. Dersom forelesningene (powerpointene) er veldig veiledende i forhold til eksamen er det nok lurt å ta i bruk av det, men ellers bør du nok vurdere hvor stort utbytte du får av å bruke de. Jeg føler ikke at det gir meg noe særlig når jeg ikke har vært i forelesningene. Anonymkode: 541aa...cd7