Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #1 Del Skrevet 8. desember 2004 Mn valp på 10 uker er fæl til å hoppe opp å bite seg fast i bukser og biter gjerne litt for hardt i hender osv.. Hva gjorde du for å bli kvitt denne oppførselen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 8. desember 2004 #2 Del Skrevet 8. desember 2004 Nemi var også sånn... Mitt råd er, klyp henne i leppa når hun biter mens du sier "nei!". Ikke klyp så hardt, men hold litt lenge sånn at hunden føler det ubehagelig... Eneste som funka på Nemi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 8. desember 2004 #3 Del Skrevet 8. desember 2004 Si klart nei hver gang h*n gjør det, og fall for all del ikke for fristelsen ved å la h*n leke/kosebite når det passer deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Skrevet 8. desember 2004 #4 Del Skrevet 8. desember 2004 En ting jeg har erfart er at de faktisk vokser det av seg Og så er det hva vi gjør i mellomtiden. Personlig er jeg mest for "å la det snaue...". Det vil si jeg avleder FØR hunden biter, eller jeg overser hele greia. Dersom hunden f.eks. vil ta buksa mi, så går jeg bare ut av rommet og lukker døren. Poenget blir: bite i buksa resulterer i at mor forsvinner og DET er kjedelig! Hunden står igjen og klør seg i hodet. Dersom hunden vil bite meg i armen etc. så begynner jeg å aktivisere den med andre ting. Øver f.eks. på "sitt" og gir belønning for denne øvelsen. Etterhvert vil hunden ofte sette seg foran deg i påvente av belønning ISTEDET for å bite deg i armen Å ta hunden, legge den i bakken, dra den i øret etc. er ikke metoder som jeg vil anbefale. Det er metoder som gjerne brukes i sammenheng med lek i valpekassen, og som valpen da ikke vil forstå "ditt" poeng med. En valpemor bruker gjerne avvisning eller hun åpner kjeven sin og holder den forsiktig over snuten/hodet (biter ikke/trykker ikke) til den viltre valpen. Selv velger jeg avvisning, da snutegrepet nok fungerer best i relasjonen hund-valp enn valp-menneske. En slik metode som jeg anbefaler krever jo litt tankevirksomhet. En må plalegge hvordan en skal gjøre ting før de oppstår etc. Og de krever at en har tålmodighet og forståelse for at valpen "bare er en liten valp". Hilsen Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå