AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #1 Skrevet 6. februar 2017 Vi har to barn i barnehage, og jobber fullt begge to. Vi bor i Oslo. Reiser litt i jobb begge to, men klarer stort sett å time til at kun en er på reise om gangen. Nå ser det imidlertid ut til at jeg må til Tromsø, med retur dagen etter. Jeg rekker å hente i barnehagen. Samme dag som jeg er tilbake må far til Bergen. Han leverer først. Det vil si at denne dagen vil vi begge befinne oss på en annen kant av landet mens ungene i er bhg. Tenker på om det skulle skje sykdom, ulykke etc. Er det akseptabelt? Kjenner at jeg ikke er helt komfortabel med det, men det er viktige jobbting for begge. Har ikke familie som kan være backup i nærheten. Anonymkode: 1283e...ffd
GammelKaktus Skrevet 6. februar 2017 #2 Skrevet 6. februar 2017 Har du ikke noen venner som kan stille opp eller så kan du jo spør en av foreldrene i barnehagen om han kan være med de hjem hvis noe skulle skje. 🤗
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #3 Skrevet 6. februar 2017 Har du noen venner som kan være backup? Hva om flyene blir forsinket? Jeg tenker at det helt sikkert hadde gått bra, men man burde ikke gamble på det. Jeg hadde heller ikke klart å konsentrere meg om jobb. Hadde sjekket mobilen hele tiden. Anonymkode: 7ce6f...f39 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #4 Skrevet 6. februar 2017 Hva har du tenkt og gjøre da om barnet spyr og må hentes, eller faller og i verstefall må på sykehus? Anonymkode: 3376f...75a
Sushi Skrevet 6. februar 2017 #5 Skrevet 6. februar 2017 Ville alliert meg med en venn slik at dere har en kriseløsning. Fly kan bli forsinka, ungene kan bli syke eller skade seg osv. 2
Vera Vinge Skrevet 6. februar 2017 #6 Skrevet 6. februar 2017 Det hadde jeg ikke gjort, om jeg ikke hadde noen å alliere meg med. Dvs. familie, venner eller andre foreldre i barnehagen. Hva skal barnehagen gjøre om barna skulle bli syke på dagen, da? Eller hvis de skader seg? Det er kanskje ikke kjempeofte det skjer, men jeg ville syns det var vanskelig å ikke komme meg til barnehagen i slike tilfeller. Særlig hvis det skjer en ulykke. Jeg ville nesten tro barnehagen hadde som et slags krav også, egentlig, at noen befinner seg i samme landsdel, om det er foreldre eller andre som kan komme på kort varsel? 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #7 Skrevet 6. februar 2017 Det var da voldsomt til katastrofetenking... Eneste er at jeg ville tenkt det var lurt å ha backup på henting, siden fly kan bli forsinka med diverse tåke, is osv nå på vinteren. Men ville virkelig ikke bekymret meg for at barna skulle bli alvorlig syke eller skadet bare fordi jeg skulle til Bergen eller noe.... Anonymkode: 8294d...7dd 3
Arkana Skrevet 6. februar 2017 #8 Skrevet 6. februar 2017 Jeg tenker at noen, enten det er foreldre, naboer eller andre slektninger, må være tilgjengelig for å hente barnet hvis noe skulle skje. Hvis det ikke var mulig ville jeg ikke reist. 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #9 Skrevet 6. februar 2017 Det er helt akseptabelt, men dere må vel ha ett nummer/en person som skal kontaktes hvis dere skulle være forhindret til å hente/barnet må på legevakt osv uansett? En slektning/venninne/nabo som ikke MÅ være fri og tilgjengelig, men i byen og tilgjengelig på telefon? Bare hør med noen andre foreldre på samme avdeling? Anonymkode: 2bcd3...73d 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #10 Skrevet 6. februar 2017 Vi har gjort dette men har besteforeldre som backup i nærheten som kan trå til ved sykdom eller skade. Anonymkode: 704cb...639
Gjest Loffeliten Skrevet 6. februar 2017 #11 Skrevet 6. februar 2017 Hadde ikke gjort det uten en backup-plan. Må ha en person tilgjengelig som barnehagen kan ha som kontaktperson denne dagen, og som kan hente barnet dersom det blir krise (sykdom, barnet skader seg, flyet blir forsinket...) - en nabo, venn, slektning?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #12 Skrevet 6. februar 2017 Jeg tenker at fly, spesielt i den nordlige delen av landet, er svært lite presise med flere timers forsinkelser. Jeg ville spurt noen av foreldrene i barnehagen om barnet kunne komme på legebesøk den dagen. I verste fall ville jeg utsatt reisen til en annen dag om mulig så far er hjemme den dagen. Anonymkode: 454d9...fb3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #13 Skrevet 6. februar 2017 Ingen backup = ingen reise! Anonymkode: cd40d...c2c 4
Vera Vinge Skrevet 6. februar 2017 #14 Skrevet 6. februar 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var da voldsomt til katastrofetenking... Eneste er at jeg ville tenkt det var lurt å ha backup på henting, siden fly kan bli forsinka med diverse tåke, is osv nå på vinteren. Men ville virkelig ikke bekymret meg for at barna skulle bli alvorlig syke eller skadet bare fordi jeg skulle til Bergen eller noe.... Anonymkode: 8294d...7dd Jeg snakker ikke nødvendigvis om innleggelsestrengende skader, men det er jo ganske kjipt for både barn og barnehage dersom det begynner å kaste opp kl 11, og må oppholde seg i barnehagen hele dagen. Eller dersom barnet faller og skader tenner, som mitt barn gjorde en gang. Blod, tårer, tur til tannlege osv. Eller de gangene barna har fått feber i løpet av dagen (vært friske dagen før), det kan jo skje nå på denne tiden av året. Jeg syns ikke det er katastrofetenkning å tenke på dette. Jeg er ikke noen stressa mor for øvrig, men akkurat disse tingene har skjedd såpass mange ganger nå, at jeg aldri kunne tenkt at ingen kjente voksne skulle befinne seg innen rimelig avstand fra barnehagen på dagtid. 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #15 Skrevet 6. februar 2017 Er enig i tillegg det ikke er katastrofetenking. De fleste barnehager har vel registrert backup-kontakt i tilfelle de ikke får tak i foreldre, nettopp fordi barn med små skader trenger følge til lege/tannlege, barn som er syke skal hjem for å ikke smitte andre barn og for trøst (det er ikke nok voksne til at en kan varte opp og trøste og stelle med et eneste sykt barn hele dagen). Og det er ikke utenkelig at barn blir syke to ganger i måneden i denne sesongen.. Anonymkode: 704cb...639
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #16 Skrevet 6. februar 2017 Jeg er enig med dem over her som mener at dere bør ha en backup plan hvis dere begge skal reise bort samme dagen. Det er ikke krisetenkning, det er sunn fornuft. Det hender ofte at barn blir syke i løpet av den barnehagedag. Noen ganger skjer det at barn skader seg, slår hodet, slår ut tenner osv. Jeg er barnehagelærer og har ved et par anledninger måttet fulgt barn på legevakta fordi vi ikke får tak i foreldrene. Så det skjer faktisk. Og hva om flyene deres bli forsinket/kansellert og dere ikke rekker å hente? Anonymkode: 31b6d...698 1
Wit Skrevet 6. februar 2017 #17 Skrevet 6. februar 2017 Jeg tenker at barnehagen også vil slite med at du ikke har en backup plan hvis noe skjer... Vi måtte ha noen andre som kunne hente hvis det skulle skje noe med oss når vår datter gikk i barnehage. Og jeg tror ikke jeg hadde klart å konsentere meg hvis jeg var i Tromsø og ingen andre kunne hente hvis barnet skulle bli sykt. Eller hvis flyet skulle bli kansellert eller mye forsinket.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #18 Skrevet 6. februar 2017 Du kan ikke mene å gjøre dette uten noe som helst back-up . Selvfølgelig går det ikke! Det er ikke barnehagens sin ansvar hvis det skjer noe med barna/dere. Anonymkode: dcffe...87c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå