Gå til innhold

Hvorfor er homofil blitt så "IN"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ser vi at samme hvor vi snur oss så er det homser over alt. I media, på internett, i samfunnet ellers, og ja til og med i kirken som SKAL gifte seg. For noen år siden så var det ikke så mye rabalder rundt dette temaet. Jeg mener at dette skulle være en privatsak som ikke samfunnet har noe med å hvite dette. Jeg mener det blir alt for mye fokus på dette temaet og jeg begynner å bli lei av alt dette "homo-maset". Så da lurer jeg på hvorfor det er blitt så "IN" å være homo? Hva tenker folk ellers rundt dette temaet.

Anonymkode: 77718...114

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ser vi at samme hvor vi snur oss så er det heterofile over alt. I media, på internett, i samfunnet ellers, og ja til og med i kirken som SKAL gifte seg. For noen år siden så var det ikke så mye rabalder rundt dette temaet. Jeg mener at dette skulle være en privatsak som ikke samfunnet har noe med å vite dette. Jeg mener det blir alt for mye fokus på dette temaet og jeg begynner å bli lei av alt dette "hetero-maset". Så da lurer jeg på hvorfor det er blitt så "IN" å være heterofil? Hva tenker folk ellers rundt dette temaet.

Anonymkode: ecc61...c18

• Liker 24
Skrevet

også morsomt å erstatte homofil med monogam(i) :fnise:

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ser vi at samme hvor vi snur oss så er det heterofile over alt. I media, på internett, i samfunnet ellers, og ja til og med i kirken som SKAL gifte seg. For noen år siden så var det ikke så mye rabalder rundt dette temaet. Jeg mener at dette skulle være en privatsak som ikke samfunnet har noe med å vite dette. Jeg mener det blir alt for mye fokus på dette temaet og jeg begynner å bli lei av alt dette "hetero-maset". Så da lurer jeg på hvorfor det er blitt så "IN" å være heterofil? Hva tenker folk ellers rundt dette temaet.

:fnise:

Anonymkode: a61db...1cf

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ser vi at samme hvor vi snur oss så er det homser over alt. I media, på internett, i samfunnet ellers, og ja til og med i kirken som SKAL gifte seg. For noen år siden så var det ikke så mye rabalder rundt dette temaet. Jeg mener at dette skulle være en privatsak som ikke samfunnet har noe med å hvite dette. Jeg mener det blir alt for mye fokus på dette temaet og jeg begynner å bli lei av alt dette "homo-maset". Så da lurer jeg på hvorfor det er blitt så "IN" å være homo? Hva tenker folk ellers rundt dette temaet.

Jeg tenker at det faenmæ er på tide! Ja til mer homo-mas! Hadde det ikke vært for at jeg allerede var hetero skulle jeg blitt homo bare for å provosere slike som deg!

• Liker 10
Skrevet

Vær litt mer saklige enn dere gir uttrykk for her...

Skrevet

Det er vel så enkelt som at homofili er mer vanlig enn du tror. Endelig er samfunnet modent nok til at flere homofile tør stå fram med et ønske om å bli behandlet på lik linje med heterofile.

• Liker 16
Gjest New Girl
Skrevet

Det er ikke "in" å være homofil. Det er ikke en trend som folk hopper på fordi de syns det ser kult ut.

Det er mer aksept for det nå enn før. Heldigvis! Og de trenger ikke skjule det i den grad de gjorde/måtte før. Hvorfor skal homofili være mer privat enn heterofili?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

ENIG men jeg synes det er så mange "straite" folk! De er overalt og holder hender og gifter seg! Uff det er så slitsomt. 

:ironi:

Anonymkode: 2d9d4...bcb

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har sett dette. Skikkelig slitsomt. Kjenner mange par som er heterofile og har barn og sånn. Blir så matt av det! 

Anonymkode: 2d9d4...bcb

• Liker 3
Gjest canacas
Skrevet

Det er fantastisk at det er blitt så trendy å elske den man elsker, og  å vise det åpenlyst :) 

Skrevet

Det er ikke slik at jeg er enig med trådstarter, men jeg klarer ikke helt forsone meg med dobbeltmoralen rundt dette temaet.  Hvis mine homofile venner sier at de synes legning er en privatsak, og at de ikke liker "Oda" (public display of affection) møter de enighet og forståelse.

Hvis en heterofil sier nøyaktig det samme er det fordumsfullt og sneversynt.

Hvorfor?

Anonymkode: 83ede...a37

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke slik at jeg er enig med trådstarter, men jeg klarer ikke helt forsone meg med dobbeltmoralen rundt dette temaet.  Hvis mine homofile venner sier at de synes legning er en privatsak, og at de ikke liker "Oda" (public display of affection) møter de enighet og forståelse.

Hvorfor?

Oda=pda

Skrevet

Fordi det i dagens samfunn er viktig å fremstå som åpen, liberal og lite dømmende. For å bli populær og likt er det derfor mange som roper ut hvor høyt de støtter homofili, og bringer dem frem i media, facebook og hvor enn de kan vise hvor åpne og gode mennesker de er.

Men det er akkurat samme mengde homofile nå som før

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?

Spørsmålet er vel om man da synes pda er kleint uavhengig av legning, eller bare når homofile driver med det. Jeg synes det er kleint uavhengig av legningen til de som bedriver det, og har ikke fått noen negative kommentarer fra homofile venner på det ;)

Anonymkode: de4b3...f78

• Liker 3
Skrevet

Så lenge det finnes folk med dine holdninger om at det er "masete" å høre/lese om at noen elsker noen av samme kjønn så trenger vi det. Når det ikke lengre vekker oppsikt (dvs at du ikke legger merke til det mer) er det kanskje ikke nødvendig lengre.

Anonymkode: dacfc...acf

• Liker 3
Skrevet

Men det må være lov til å spørre om dette siden fokuset på dette har blitt mer og mer det siste årene.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er vel om man da synes pda er kleint uavhengig av legning, eller bare når homofile driver med det. Jeg synes det er kleint uavhengig av legningen til de som bedriver det, og har ikke fått noen negative kommentarer fra homofile venner på det ;)

Anonymkode: de4b3...f78

Det jeg ville frem til, er at det i mange miljøer er høyere aksept for at en homofil fremmer et "lukket" synspunkt, enn at en annen gjør det.  De blir ikke dømt (like strengt) for å ha de samme holdningene som mange heterofile har.

Slik jeg opplever det:

Anne (åpent homofil) sier: legning er en privatsak, og jeg synes det er kleint med "pda"

Kari, Trond, Erik og Marie sier seg enige.

Elise (åpent heterofil) sier: legning er en privatsak, og jeg synes det er kleint med "pda".

Kari, Trond, Erik og Marie kommenterer at Elise er prippen, fordomsfull, og sneversynt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan komme med et annet eksempel også.

En jentegjeng var samlet.  To homofile, en bifil, og åtte heterofile.

"I kissed a girl" kom på radioen, og vi begynte snakke om kyssing.  Det ble en del fnising og tulling, og en del betroelser om eksperimentering, og det ble en samtale jeg ikke deltok i.  Etter litt press innrømte jeg at jeg aldri hadde kysset en jente, jeg hadde aldri hatt lyst til å kysse en jente, og at kyssing for meg er så intimt at jeg ikke vil gjøre det med noen andre enn en mann jeg er tiltrukket av.

Stemningen snudde umiddelbart. Jeg var homofob, skaphomse, fordomsfull, snever, prippen, og det var ikke måte på hva jeg var og ikke var.

Da kom den ene  homofile med støtte. Hun sa rett ut at følte vemmelse ved tanken på å kysse en mann, og at hun skjønte meg godt.

Da var det plutselig greit og forståelig, hun var jo homofil, og det var naturlig at hun ikke ville kysse en person av det motsatte kjønn.

Dette er et annet eksempel på dobbeltmoralen jeg snakker om.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så da lurer jeg på hvorfor det er blitt så "IN" å være homo? Hva tenker folk ellers rundt dette temaet.

Fordi det er politisk korrekt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...