Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #21 Del Skrevet 6. februar 2006 Kurerte også samboeren min for fotvorter med bananskall-metoden. Han hadde prøvd de fryse-greiene uten hell. Bare gnidde inn vortene med innsiden av bananskall når han la seg om kvelden (trengte ikke å ligge med bananskall-bit under foten engang). Etter å ha gjort det noen kvelder ble de svarte og så forsvant de, og har holdt seg borte siden. Veldig billig og enkel metode man kan prøve ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbæret Skrevet 6. februar 2006 #22 Del Skrevet 6. februar 2006 har prøvd frysing -det var veldig effektivt.. ellers har jeg hørt rykter om at aloe vera skal gjøre susen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 6. februar 2006 #23 Del Skrevet 6. februar 2006 Verucid liniment. Tok rotta på ei enorm fotvorte hos sønnen min i løpet av tre uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #24 Del Skrevet 11. april 2006 jeg hadde vorter da jeg var liten. smurte på det hvite som er inne i løvetannstilken og de ble borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #25 Del Skrevet 11. april 2006 For å fjerne vorter kan en kjøpe Verucid på aopteket å følge bruksanvisningen, når en har fjernet huden kan en smøre Molkosan som en får kjøpt på helsekost på med en q-tips hver dag i ca. tre uker, dermed skal vorten rett og slett tørke ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #26 Del Skrevet 11. april 2006 For å fjerne vorter kan en kjøpe Verucid på aopteket å følge bruksanvisningen, når en har fjernet huden kan en smøre Molkosan som en får kjøpt på helsekost på med en q-tips hver dag i ca. tre uker, dermed skal vorten rett og slett tørke ut. Jeg var MYE plaget med vorter under føtter og på hendene, blodet fra disse områdene er jo meget smittsomt. Tanken på å måtte skjære dem bort var min siste tanke, inntil min bestemor tipset meg om Molkosan. Veruciden skal ta bort den verste biten av vorten ved å drepe hudcellene. Derfor er det VIKTIG å lese bruksanvisningen når en går frem med dette, slik at du ikke skader det friske hudlaget. Etter det smurte jeg molkosan på de utsatte stedene når jeg la meg hver kveld, slok at det skulle få full effekt. Etter ca tre uker var de helt borte. Dette er ca. 2 år siden nå og jeg har ikke måtte hanskes med vortene igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Konemor_* Skrevet 11. april 2006 #27 Del Skrevet 11. april 2006 DETTE HJELPER IMOT VORTER: FERSK GJÆR SOM MAN KJØPER I DAGLIGVAREBUTIKKER. -BLAND PITTELITT GJÆR MED VANN SLIK AT DET KAN SMØRES PÅ VORTEN SOM EN SALVE.HA PÅ ET PLASTER SÅ DET IKKE SMITTER AV.GJØR DETTE HVER KVELD OG FJERN PLASTERET OM MORGENEN.VASK VEKK GJÆREN. -JEG BLE KVITT EN FÆL VORTE PÅ FINGEREN VED Å GJØRE DETTE,VORTEN BLE ETTER EN STUND MINDRE OG TØRKET PÅ EN MÅTE HELT VEKK.IKKE SLUTT MED BEHANDLINGEN FØR DU ER 100% SIKKER AT DEN ER VEKK.FIKK DETTE RÅDET HOS NOEN KLOKE KONER. DET KAN TA FLERE MND. LYKKE TIL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #28 Del Skrevet 11. april 2006 Klipp av en stor nok bit slik den dekker vorta og teip skallet på med innsiden mot vorta. Igrunnen kan du skifte så ofte/sjelden du vil, men det er kanskje mest "deliktat" å ha ny bit hver dag hvis vorta f.eks er på fingeren. Etter noen dager merker du at vorta tørker ut. ← det funker pokker meg ikke!! jg har prøvd det, men vortene går jo aldri vekk da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #29 Del Skrevet 12. april 2006 Jeg kjøpte noen vorteplaster på apoteket - tror det var scholl sine. Sønnen min hadde noen kjempe store under foten, alle sa de var så store at han nok måtte operere de vekk, en effektiv innsats med plasterene så fikk vi de vekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #30 Del Skrevet 19. april 2006 Har prøvd frysesprayen, og den funket ikke engang på den bittelille vorten jeg hadde- og den vorten FRØS så det holdt!!! nå har jeg brukt verucid siden før jul, og ennå ikke blitt borte en eneste vorte!! den største av de tre har jeg hatt siden 1997- (de to andre kom for to år siden-selvsmitte regner jeg med)det er faktisk 9 år- utholdende BEIST!!! nå kommer jeg bare til å kontakte legen og be han skjære vekk hele styggeskapet- DRITT LEI!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Binna Skrevet 21. april 2006 #31 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg har prøvd med bananskall i to uker, vorta koser seg, men huden rundt har tørka ut.. Har kjøpt meg verucid på apoteket, det har hjulpet meg før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 21. april 2006 #32 Del Skrevet 21. april 2006 Vorter skyldes et virus, og disse metodene vil neppe ungere over tid fordi de ikke tar knekken på viruset. Som oftest kommer det igjen. Noen vorter forsvinner dog av seg selv ett en tid (none dager til et par år), og disse ville forsvunnet uansett , med eller uten bananskall, plaster osv. Jeg anbefaler fjerning med Co2-laser. Da kan legen fjerne hele vorten, inkl. roten, og den er som oftest borte i all tid. Dette gjøres med så høy presisjon at ikke noe omkringliggende friskt vev skades. man unngår sting og arr som ved f.eks. klassisk kirurgi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. april 2006 #33 Del Skrevet 22. april 2006 Glutaraldehyd, kjøpes på apoteket. Skikkelig vortekiller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nasseline Skrevet 22. april 2006 #34 Del Skrevet 22. april 2006 Jeg ser at både bananskall og potet er foreslått her. Jeg har brukt GULROT. Sover med en gulrotskvive teipet fast på vorten om natta, og går uten om dagen. Etter kort tid var vortene borte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #35 Del Skrevet 5. mai 2006 Disse tipsene med potet, gulrot og innsiden av et bananskall - er det noen som har brukt dette for kjønnsvorter og blitt kvitt de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 5. mai 2006 #36 Del Skrevet 5. mai 2006 Disse tipsene med potet, gulrot og innsiden av et bananskall - er det noen som har brukt dette for kjønnsvorter og blitt kvitt de? ← Gå til legen og få et skikkelig middel å smøre på vortene. Bananskall, poteter eller gulrot vil kanskje tørke ut vorta, men du vil fortsatt ha viruset som forårsaker vortene der sånn at nye vorter kan bryte ut. Vortemidlene til kjønnsvorter du får på resept tar knekken på viruset også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #37 Del Skrevet 8. mai 2006 Wartec funker veldig bra! Måtte gjenta behandlingen 3 - 4 ganger, men det er noermalt sies det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 #38 Del Skrevet 18. desember 2007 Eplecider eddik er det beste for vorter!!! Før sengetid: Dynk en bomullsdott i eddiken og plasser den på vorten. Teip den fast med "sølvteip", og la den være på over natten. Det kan svi og gjøre ganske vondt til tider, men det er verdt det! Hver kveld etter, må du skjære eller skrape bort den døde huden, før du legger på ny bomullsdott... Vorten blir svart/brun etter hvert. Du må bare fortsette til du har drept roten. Det kan ta tid, men det virker i hvertfall!! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa9735 Skrevet 10. januar 2016 #39 Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Naturlig Hjelpemiddel Mot Vorter - https://no.iherb.com/pr/Boiron-Thuja-Occidentalis-30C-3-Tubes-Approx-80-Pellets-Each/73430 Eneste som har fungert for meg så effektiv. Endret 17. september 2020 av Lisa9735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #40 Del Skrevet 10. januar 2016 Den 6.2.2006 at 18.26, Gjest Gjest skrev: Kurerte også samboeren min for fotvorter med bananskall-metoden. Han hadde prøvd de fryse-greiene uten hell. Bare gnidde inn vortene med innsiden av bananskall når han la seg om kvelden (trengte ikke å ligge med bananskall-bit under foten engang). Etter å ha gjort det noen kvelder ble de svarte og så forsvant de, og har holdt seg borte siden. Veldig billig og enkel metode man kan prøve ihvertfall ååh! Det må jeg prøve! Har vært hos legen og fryst sikkert 5 ganger. og prøvd en metode hvor man "barberer" bort huden annenhver dag. Funket ikke i det heletatt.. Anonymkode: 4a450...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå