Gå til innhold

Vorter

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som har gode kjerringråd for å få bort vorter?

Kan jeg be legen "skjære" de vekk? Er det gjort på 1-2-3 under en legetime eller er det lang prosedyre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjerringråd....

*neglakk

*neglakkfjerner

*banan

Lista er sikkert uendelig mye lengre.

Du får også plaster på apoteket.

Ellers så hender det jo de forsvinner av seg selv, men dette kan jo ta variabel tid før skjer.

Skrevet
Bananskall funker som bare pokker!

:Nikke:

Du tror det ikke før du får se det!

Gjest Trådstarteren
Skrevet

Bananskall? Det har jeg aldri hørt om før! :ler:

Hvordan gjør jeg det da? Hvor lenge? Ehhh? *clueless*

Skrevet
Bananskall? Det har jeg aldri hørt om før!  :ler:  

Hvordan gjør jeg det da? Hvor lenge? Ehhh? *clueless*

Klipp av en stor nok bit slik den dekker vorta og teip skallet på med innsiden mot vorta. Igrunnen kan du skifte så ofte/sjelden du vil, men det er kanskje mest "deliktat" å ha ny bit hver dag hvis vorta f.eks er på fingeren.

Etter noen dager merker du at vorta tørker ut.

Skrevet

Bananskall har jeg aldri hørt om, men har brukt potet med stort hell!

En liten bit av en potet under en plasterlapp, og gjerne også presse ut "potetsaft" og gni på vorten først.

Skrevet

Legen kan fryse bort vorter. Fungerer kjempebra.

Skrevet

Du han kjøpe en sprayboks på apoteket som "fryser" ned vorta. Den koster ca. 230,- og skal vistnok hjelpe.

Skrevet

Innsiden av banan-skallet mot vorta eller? Har slitt med en på hælen i 4 år... Jævelskapen vil ikke forsvinne... :evil: :cry:

Skrevet
Innsiden av banan-skallet mot vorta eller? Har slitt med en på hælen i 4 år... Jævelskapen vil ikke forsvinne... :evil:  :cry:

Jepp, min vorte under foten var borte etter en uke!!!

Gjest Ninakanin
Skrevet

vorter er ekkelt..

frøs bort en da jeg var liten, under foten, den kom aldri igjen!

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Man kan kjøpe sånn frysegreie selv ja, på apoteket. Samme prinsipp som hos legen. Jeg har brukt det mange ganger (en pakke holder til ca ti nedfrysninger, tror jeg), og det funker kjempebra! Det virket litt skummelt første gangen, men det gikk helt greit. Ikke gjør det så vondt heller, bare stikker litt!

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Eterisk sitronolje har fungert kjempebra på meg.

Fås kjøpt på apoteket.

Gjest Anonymous
Skrevet

kjøp noe som heter remasan på apoteket, bare naturlige stoffer og skal styrke immunforsvaret ditt.. etter at jeg begynte med det, forsvant alle vortene jeg hadde på hendene, og tom vorter på en intim plass også :oops: :ler:

Skrevet

Remasan; hvordan tas det? Noe man smører på eller drikker/spiser?

Gjest Anonymous
Skrevet

det er tabletter som inneholder tang og tare; men ta det helt med ro. det smaker ingenting! smertefritt er det også.... :wink:

• 1 år senere...
Skrevet
Man kan kjøpe sånn frysegreie selv ja, på apoteket. Samme prinsipp som hos legen.  Jeg har brukt det mange ganger (en pakke holder til ca ti nedfrysninger, tror jeg), og det funker kjempebra! Det virket litt skummelt første gangen, men det gikk helt greit. Ikke gjør det så vondt heller, bare stikker litt!

Henter opp igjen denne. Plages selv med vorter.. Noen som har prøvd et sånt frysemiddel, og evt. har et navn dere kan anbefale som jeg kan kjøpe på Apoteket?

Tusen takk for svar!! Plages virkelig med dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...