AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #1 Skrevet 6. februar 2017 Hei! Jeg har en halv bror som er mellom 30-40 år tror jeg og aom heter kim eller kim andre. Faren min fikk han før han ble sammen med mamma og adopterte han fra seg. Jeg har ikke noe kontakt med pappa men før så prøvde jeg å spørr han ut om hvem han halv broren min var,navn,fødselsdato osv,mamma har og aldri fått informasjon om han, jeg har prøvd å tatt kontakt med slekten min fra pappa sin side men det virker som at dem ikke vil ha kontakt med oss og jeg har aldri heller fått svar fra dem.. Vi er mange søsken som gjerne selv vil komme i kontakt med han:) Anonymkode: a2963...ef6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #2 Skrevet 6. februar 2017 Prøvd Facebook? Men litt dumt om han ikke vil møte dere. Anonymkode: 8d63b...eb6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #3 Skrevet 6. februar 2017 Vet ikke etternavnet til han:/ Anonymkode: a2963...ef6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #4 Skrevet 6. februar 2017 Nei, men du vet vel faren din sitt navn og litt annen info? Du må jo lage et innlegg som blir delt, men igjen, dumt om han ikke ønsker kontakt. Anonymkode: 8d63b...eb6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #5 Skrevet 6. februar 2017 Du får møte faren din, gjerne sammen med et par andre søsken, og sette dere ned og snakke seriøst om saken. Si at dere ikke trenger å få vite bakgrunnshistorien, men bare få nok opplysninger til at dere kan finne ham. F eks hva moren hans het(er), nøayaktig dato eller i det minste år han er født, hvor han bodde i landet. Om mulig også navnet på adoptivfar (i tilfelle han giftet seg med barnets mor, og barnet tok hans navn). Ps - om du får kontakt med ham, husk at det er forskjell på en halv bror og en halvbror. Anonymkode: 5dc51...8c0 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #6 Skrevet 6. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, men du vet vel faren din sitt navn og litt annen info? Du må jo lage et innlegg som blir delt, men igjen, dumt om han ikke ønsker kontakt. Anonymkode: 8d63b...eb6 Ikke bare dumt om han ikke ønsker kontakt, men dumt om han får vite via offentlig innlegg på fb at "pappa" ikke er den egentlige faren....om han ikke vet. Hva vet vi? Kan hende alle rundt trodde at en annen egentlig var far? Kan være vanskelig for moren hans om det kommer fram på den måten.....her må man trå litt forsiktig. Anonymkode: 5dc51...8c0 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #7 Skrevet 6. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får møte faren din, gjerne sammen med et par andre søsken, og sette dere ned og snakke seriøst om saken. Si at dere ikke trenger å få vite bakgrunnshistorien, men bare få nok opplysninger til at dere kan finne ham. F eks hva moren hans het(er), nøayaktig dato eller i det minste år han er født, hvor han bodde i landet. Om mulig også navnet på adoptivfar (i tilfelle han giftet seg med barnets mor, og barnet tok hans navn). Ps - om du får kontakt med ham, husk at det er forskjell på en halv bror og en halvbror. Anonymkode: 5dc51...8c0 Vi har prøvd det og, han skal være så sykt vanskelig! Men det er vanskelig og for alle å ha noe med han å gjøre siden han var voldelig imot oss, og han har litt psykopat fakter av seg. Men går det ikke ann å ta kontakt med det offentlige for å få informasjon siden vi ikke får det av han? Anonymkode: a2963...ef6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #8 Skrevet 6. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke bare dumt om han ikke ønsker kontakt, men dumt om han får vite via offentlig innlegg på fb at "pappa" ikke er den egentlige faren....om han ikke vet. Hva vet vi? Kan hende alle rundt trodde at en annen egentlig var far? Kan være vanskelig for moren hans om det kommer fram på den måten.....her må man trå litt forsiktig. Anonymkode: 5dc51...8c0 Det jeg tenker og! Men tror at han vet at pappa er den biologiske faren hans, han var sammen med moren i starten tror jeg men typisk pappa å stikke når det kommer et barn, etter det jeg har hørt så dro han npr babyen var født og kom tilbake ved en senere anledning og skrev under på adopsjonspapirene.men det kan være feil og.. også at han er så syk i hodet så har han ødelagt hele forholdet sitt til sin egen famillie og, det er liksom ingen som vil ha noe med han å gjøre og igjenn at det har fått utover oss barna siden vi aldri har møtt dem heller, som sakt så har jeg prøvd å tatt kontakt med dem for å finne ut av hvem som er onkel,tante ,søsken barn osv. Men dem svarer ikke og tar heller ikke kontakt tilbake💔💔 Anonymkode: a2963...ef6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #9 Skrevet 6. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har prøvd det og, han skal være så sykt vanskelig! Men det er vanskelig og for alle å ha noe med han å gjøre siden han var voldelig imot oss, og han har litt psykopat fakter av seg. Men går det ikke ann å ta kontakt med det offentlige for å få informasjon siden vi ikke får det av han? Anonymkode: a2963...ef6 Nei. Det er bare halvbroren din som kan få opplysninger av dere om han ønsker. Dere har ikke rett til det. Det du evt kan gjøre, er jo å finne andre din far har kjent, men siden han er voldelig er det vel ikke mange som har lyst til å bli involvert... Anonymkode: 5dc51...8c0
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #10 Skrevet 6. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har prøvd det og, han skal være så sykt vanskelig! Men det er vanskelig og for alle å ha noe med han å gjøre siden han var voldelig imot oss, og han har litt psykopat fakter av seg. Men går det ikke ann å ta kontakt med det offentlige for å få informasjon siden vi ikke får det av han? Anonymkode: a2963...ef6 Dere kan ikke få informasjon av det offentlige, etter loven er det kun den bortadopterte som kan få informasjon derfra. Det dere likevel kan gjøre er å ta kontakt med fylkesmannen i det fylket adopsjonen ble gjennomført, og fortelle at dere ønsker kontakt. Henvendelsen vil da bli registrert, og hvis halvbroren din på noe tidspunkt senere tar kontakt for å få opplysninger vil han få vite at dere ønsker kontakt med ham. Ellers er det eneste dere kan gjøre å leke detektiv selv. Siden deres far ikke vil snakke, blir det da å snakke med andre som kjenner/kjente ham. Facebook er en mulighet, men da bør dere tenke godt gjennom hvordan dere formulerer dere. Hvis dere f.eks lager en post der dere søker deres bortadopterte halvbror, og forteller hvem deres far er, uten å si noe om brors navn, så risikerer dere ikke at han får vite om adopsjonen på facebook Siden du tror at han vet at det er din far som er den biologiske faren, vil du antagelig kunne nå ham sånn, men hvis du tar feil, og han tror at adoptivfar er far, vil han jo ikke ha noen grunn til å tor at han selv er den bortadopterte sønnen, og han slipper dermed sjokket det ville være å få vite dette via facebook. Det er jo også en mulighet for at moren eller adoptivfaren ser posten, og da velger å snakke med ham, de vet jo hvem som er biologisk far. Anonymkode: ed8b8...e78
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #11 Skrevet 6. februar 2017 Alle småting hjelper, kanskje moren din husker fornavnet til din halvbrors mor, en kamerat av faren din husker kanskje etternavnet, gamle naboer vet noe annet osv. Om moren din husker hvor faren din jobbet den tiden, kanskje en gammel arbeidskamerat vet noe? Det er utrolig hvor mye man kan sette sammen om man får vite litt her og litt der. Jeg hadde forsøkt fars familie igjen, og sendt mld/mail der du og dine søsken står samlet bak forespørselen, send til alle i din fars familie, det kan jo være at noen av dine søskenbarn er litt mer åpen for å dele informasjon enn den eldre garde. Som AB over skriver her, så kan ikke søsken få ut informasjon fra det offentlige, så her er det kun detektivarbeid som kan føre frem. Anonymkode: 37fa8...3d2
Juniper Skrevet 6. februar 2017 #12 Skrevet 6. februar 2017 Aner du noe om hvor i landet han bodde på denne tiden? Kan du sjekke hvor han jobbet i et gitt tidsrom? Spore opp gamle kompiser? Hvis det er et lite sted kan man reise dit og spørre og grave litt. Mange godt voksen vil vite noe, dette er en sånn typisk historie som det blir snakket om. Type "Stakkars'a Anna som gikk bort og fikk en unge med den uansvarlige slasken! Godt han Kjell giftet seg med henne og adopterte ungen, så det kunne bli folk av han". Men det fungerer jo ikke like lett med jungeltelegrafen på større steder.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #13 Skrevet 6. februar 2017 Dere er faktisk nødt til å respektere at bortadopterte har krav på privatliv. La ham få være i fred. Legg igjen kontaktinformasjonen deres hos fylkesmannen. Ikke løp rundt å jag etter ham. Anonymkode: d1720...b5f 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #14 Skrevet 6. februar 2017 Freselsarmeen kan hjelpe med å finne folk. Anonymkode: bd3ad...eb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå