Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg trenger noen råd, og gjerne fra gutter!! :)

Jeg var sammen med min eks-kjæreste i halvannet år, og vi bodde sammen det siste året. Så gjorde jeg det slutt, og flytta for meg selv. Han ble knust, og var ganske "innpåsliten" i ettertid. Jeg forsto jo det, så jeg stilte opp for han som venn, synes det var fint at vi kunne fortsette å være venner når vi hadde vært så close så lenge liksom. Han var av den typen som ikke ville ha noe liv uten meg, han ville bare være sammen med meg og være med på festene jeg skulle på. Det var vel egentlig det som var hovedgrunnen til at jeg gjorde det slutt. Fikk klaus rett og slett, og ble drittlei. Anyway, vi hadde sex et par ganger etter det ble slutt, men så gikk jeg videre og fikk meg til slutt ny kjæreste (ca 6 mnd etter det ble slutt). og han takla det superdårlig... maste og sendte mld og holdt på å drive meg til vanvidd. Men jeg hadde dårlig samvittighet, så jeg stilte opp igjen. Prata med han og hang litt med han fortsatt.. Han klagde ganske mye denne perioden på at vi ikke hadde like godt kontakt som før :-? Noe jeg var glad for fordi jeg syns det ble litt mye... Men så endelig et år etter så fikk han seg dame, og jeg var kjempeglad på hans vegne!!! Gleda meg til å møte henne og synes alt var knall. Nå blir det lettere å være venner tenkte jeg... Men det som skjedde var at han kutta kontakten med meg den dagen de ble sammen og ALDRI ringte meg igjen!! jeg inviterte han og dama på besøk, men de kom aldri... Møtte de ute i høst og løp bort til de for å snakke... men da løp dama hans avgårde og han etter. situasjonen ble kjempeakward :o hu var jo da sjalu og ville ikke at han skulle prate så mye med meg, og da gjorde han jo ikke det. Jeg kom opp i en situasjon der jeg trengte hans støtte i høst, men han stilte ikke opp for meg i det hele tatt. Bare lukka øra for alt og ignorerte meg da jeg ba han om å snakke med meg.

Hallo!??? Hva i h.... var det som akkurat skjedde her?? Jeg føler meg kjempeurettferdig behandla! og hvorfor i huleste er den nye dama sjalu? Han har jo bare øyne for henne (sikkert like intens med henne som han var med meg), og jeg har jo nå samboer og et nytt liv.

Jeg angrer så utrolig på at jeg stilte opp for han i et år etter det ble slutt når han ikke kunne stille opp for meg i 5 min en gang når det trengtes. er gutter virkelig så tøfler og damestyrt?? (eller er det bare han her). Plutselig snakker ikke søstera hans med meg lenger heller (vi har vært gode venner lenge). alt er bare kjempeteit!

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nesten samme opplevelse som deg med min aller første kjæreste. Problemet med han var at han ikke var med på de festene jeg var på og i ettertid klagde over at jeg hadde komt for sent hjem, flørtet for mye (han bare antok). Tiden etter bruddet ble han veldig deprimert og jeg følte ikke jeg kunne "forlate han" slik. Jeg satt sammen med han kveld etter kveld. Da han begynte å komme seg igjen ville han ikke snakke med meg eller se meg mer i ca. 6 mnd. Det var tungt. Men etter den tiden var over tok han kontakt igjen. Nå er han heldigvis blitt en helt ny mann og vi er kjempegode venner. Han sier selv at han trengte de månedene på å "finne seg selv".

Jeg vet ikke om dette er det samme, men det er kanskje bare bra å gi han og den nye kjæresten litt rom og tid for seg selv.

Det at søsteren hans ikke snakker med deg syns jeg bare viser deg hvor god venn hun egentlig er.

Gjest Lilleulv
Skrevet

de har vært sammen siden mai nå.... har omtrent ikke sett han siden...

Gjest Anonymous
Skrevet

Glem han og gå videre er mitt råd til deg.

Skrevet

Kan til en viss grad skjønne den nye dama hans. Jeg mener at man aldri kan ha et "normalt" vennskap med en eks. Klart man kan omgås, men man har delt noe med denne personen som man ikke deler med andre venner, derfor blir forholdet veldig spesiellt!

Jeg er ikke venner med mine ekser, og aksepterer heller ikke at kjæresten min skal pleie omgang med sine ekser.

Gjest Lilleulv
Skrevet

hm min samboer er venn med sin ex enda... hun har i mellomtiden gifta seg og fått unge. De har vært venner helt siden det ble slutt liksom. Følte ikke jeg kunne be han om å kutte kontakten med henne :) Men hadde reagert om bare de 2 skulle se film eller noe, det hadde jeg...

Skrevet

Som jeg skrev over så tror jeg at jeg ville gitt ham litt tid.

Gjest Lilleulv
Skrevet

ok, jeg skjelte han ut... :o

Spurte han i går om det med søstera, og han sa at jeg måtte snakke med henne om det. Svarte ok... Og i dag fikk jeg en sur mld fra søstera fordi han hadde gått rett til henne :o herreguud... ble så muggen og sa alt jeg følte!

Tror ikke det er snakk om å gi han mere tid, vi vil bare ski mer og mer fra hverandre etter hvert. Tror dette vennskapet er kjørt. Greit nok det, synes ikke han er så kul allikevel :) Men det irriterer meg at jeg stilte opp for han!!! Litt bitter ja... en dårlig egenskap jeg har det.

Gjest Nefertiti
Skrevet

Jeg blir ganske sjokkert :o

Tror folk at de etter brudd med kjærester så skal hele verden være en fin stor familie hvor alle er venner og gode med hverandre. Det samme gjelder svigerfamilier som ble tatt opp i en annen tråd.

Du har såret han noe helt sinnsykt sikkert! Det kan jo faktisk hende at han i den tiden du hjalp han etter bruddet håpet at dere skulle bli sammen igjen, men så innså at det ikke kom til å skje og at det beste for han var å bryte all kontakt.

Du kan ikke få både i pose å sekk!

Kanskje det beste for han er å bryte all kontakt for å komme seg videre med et nytt liv. Du sa jo selv at han var så avhengig av deg og ikke ville ha et annet liv.

Kom deg videre i ditt eget liv!

Skrevet

Ærlig talt, ta et steg tilbake og se på hvordan du har behandlet han. Joda, han ville ikke miste deg da det ble slutt, men med å "stille opp" holdt du han varm og sørget for at han hadde det vondt lenge. Det finnes ingen værre måte å såre folk på enn det du har gjort her. Flott for han at han endelig har kommet seg bort fra deg, om du i det hele tatt bryr deg om han burde du være glad på hans vegne. Ikke prøv å ta kontakt med han eller den nye kjæresten igjen.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Ærlig talt, ta et steg tilbake og se på hvordan du har behandlet han. Joda, han ville ikke miste deg da det ble slutt, men med å "stille opp" holdt du han varm og sørget for at han hadde det vondt lenge. Det finnes ingen værre måte å såre folk på enn det du har gjort her. Flott for han at han endelig har kommet seg bort fra deg, om du i det hele tatt bryr deg om han burde du være glad på hans vegne. Ikke prøv å ta kontakt med han eller den nye kjæresten igjen.

:o ok, det synes jeg var litt slemt sagt, og ganske overdrevent også... Hvis han hadde en baktanke med å være venn med meg 1 år etter at det var slutt og jeg hadde ny type så er jo det synd for han, jeg ga han ALDRI forhåpninger om at det kunne bli noe mer.

Det var han som synes vennskapet vårt var så viktig bla bla bla helt til han selv fikk det greit liksom. Synes det er egoistisk av han for å si det sånn...

Skrevet

Nja, når jeg leser innlegget ditt så tenker jeg at han aldri ville være "venn" med deg. Han ville ha deg som kjæreste og så lenge dere da "liksom var venner" så "klamret" han seg til håpet om å komme sammen med deg igjen. Men i det han fikk seg ny kjæreste så "trengte han ikke" deg lenger. Ikke som venn, antaglig fordi han aldri har ønsket å være det, og som kjæreste var du heller ikke lenger aktuell.

Tror ikke det alltid er like enkelt å være venner med tidligere kjærester. Særlig ikke en som ble knust når det ble slutt. Jeg synest du bare skal la det være.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Nja, når jeg leser innlegget ditt så tenker jeg at han aldri ville være "venn" med deg. Han ville ha deg som kjæreste og så lenge dere da "liksom var venner"  så "klamret" han seg til håpet om å komme sammen med deg igjen. Men i det han fikk seg ny kjæreste så "trengte han ikke" deg lenger. Ikke som venn, antaglig fordi han aldri har ønsket å være det, og som kjæreste var du heller ikke lenger aktuell.

Tror ikke det alltid er like enkelt å være venner med tidligere kjærester. Særlig ikke en som ble knust når det ble slutt. Jeg synest du bare skal la det være.

:o oki... men hvis han hadde baktanker med vennskapet vårt på den måten så synes jeg det er han som har vært egoistisk!! argh, at jeg gadd å bruke tid på han irriterer meg!!!!!!!!

Skrevet

:o ok, det synes jeg var litt slemt sagt, og ganske overdrevent også... Hvis han hadde en baktanke med å være venn med meg 1 år etter at det var slutt og jeg hadde ny type så er jo det synd for han, jeg ga han ALDRI forhåpninger om at det kunne bli noe mer.

Det var han som synes vennskapet vårt var så viktig bla bla bla helt til han selv fikk det greit liksom. Synes det er egoistisk av han for å si det sånn...

Hva trodde du, sherlok? ;) Les hva du selv skriver da..

Han ble knust, og var ganske "innpåsliten" i ettertid.  

...

Han var av den typen som ikke ville ha noe liv uten meg, han ville bare være sammen med meg og være med på festene jeg skulle på.  

...

Anyway, vi hadde sex et par ganger etter det ble slutt, men så gikk jeg videre og fikk meg til slutt ny kjæreste (ca 6 mnd etter det ble slutt). og han takla det superdårlig... maste og sendte mld og holdt på å drive meg til vanvidd.

Gjest Lilleulv
Skrevet

:-?

Ja, men dette var jo for lenge siden... Trodde vi hadde lagt det bak oss. Føler ikke han var ærlig mot meg i så fall hvis det er sånn som dette.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at han trengte å si det, det virker jo egentlig ganske åpenbart ut i fra det du skriver? Uansett burde du for hans del kutta kontakten med en gang det var slutt, og ikke holdt han varm på den måten. Når man er gal av kjærlighetssorg vet man ikke alltid sitt eget beste, da er det den andre partneren sitt ansvar å holde klokelig avastand i stede for å dyrke et "vennskap".

For å snu det hele litt på hodet. Om det hadde vært din kjæreste som hadde vært så besatt av sin ex som det du beskriver at din ex var av deg, ville du da likt at han var "venn" med henne og hadde masse med henne å gjøre etter at han ble sammen med deg?

Skrevet

:o oki... men hvis han hadde baktanker med vennskapet vårt på den måten så synes jeg det er han som har vært egoistisk!!

Som Fakse skreiv: " Når man er gal av kjærlighetssorg vet man ikke alltid sitt eget beste." Så jeg tror nok han heller har tatt til takke med smuler pga kjærlighetssorg enn at han har ment å være ondskapsfull...
Gjest Lilleulv
Skrevet

Yauza... hun er jo selvfølgelig invitert hun også... jeg vet jo at han elsker henne, og at han ikke føler noe for meg nå. så da tenkte jeg det ble lettere å være venner...

Skrevet
Yauza... hun er jo selvfølgelig invitert hun også... jeg vet jo at han elsker henne, og at han ikke føler noe for meg nå. så da tenkte jeg det ble lettere å være venner...

Jeg synes du skal holde deg unna. Hvordan kan hun vite at du ikke har noen baktanker, og at du ikke savner den nesegruse beundringen?

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg synes du skal holde deg unna. Hvordan kan hun vite at du ikke har noen baktanker, og at du ikke savner den nesegruse beundringen?

For da kunne jeg snakka med henne og fortalt :)

men greit nok... vennskapet er ødelagt allikevel det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...